ok, ik begrijp het, dan heb je ook nog Tinlo.Ifa schreef: Nou ja, het zit zo, ik kende eigenlijk alleen Carnibest, en Smuldier, en ik wist dat Carnibest als de betere van de 2 beschreven staat
Dat bedoelde ik er meer mee te zeggenNiet dat Carnibest perse de beste is, maar dat ik toen me dat verteld werd, heb aangenomen dat het de beste was zeg maar..
Van de week hoorde ik ineens de naam Lotgering vallen, en toen ik mij hier weer eens kwam aanmelden, nu onze poes dus op vers zit, en ik dus een bestelpunt nodig had en wat meer info, kwam er ook nog een Bibi om de hoek
Ik had toen gehoord dat Carnibest het beste wat betreft kvv voeding zou zijn van een kennis van me. Hij voert zn honden dit al heel lang, en zweert er bij.
Omdat ik alleen als andere versie van versvoer smuldier kende, nam ik natuurlijk zonder pardon aan dat dit de enigste 2 kvvvoeders waren.
En de poes kreeg waar ze vandaan komt dus Carnibest en in principe wil ik dit wel blijven geven, maar ik kijk natuurlijk ook wel ff rond naar wat er nog meer is.
Carnibest, Lotgering, Smuldier of anders??
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Carnibest, Lotgering, Smuldier of anders??
Haha goed he
Ik heb wat dat aan gaat best makkelijke katten. Ze lusten veel, soms teveel zoals mijn boontjes uit de pan en zo 
en ook qua doen en laten zijn ze bijna allemaal vrij makkelijk.
Met de intro van onze nieuwe dame net zo.
Er is eigenlijk maar 1 die moeilijk doet, de rest accepteerd haar gelijk
Dat zei die dame van het verkooppunt Carnibest hier in de buurt ook trouwens
.
Huh? Allemaal al aan de Carnibest zonder weigeren?
Normaal weigeren katten en eten de honden t zonder twijfel.
Dus ik zei al: nou hier is dat net andersom. De katten eten het wel, de pomeranian ook, maar de grote hond weigert pertinent kvv of alles wat er mee van doen heeft te eten.
Ze moest er wel om lachen, ze had er nog nooit van gehoord, nou ja bij deze dan maar
Ik had Joy eergisteren gewoon kvv gegeven, en de anderen gisteren voor t eerst samen met haar, en ze aten gelijk heel goed al.
Wel in gedeeltes over de avond, maar vanochtend waren alle bakjes leeg.
En ze hebben zelf voor BARF gezorgd ook nog
want er lag een half opgevreten muis in de bijkeuken, die ze dus in de kattenren gevangen moeten hebben, jak!
Nu hebben ze ook een kwart van de 200gr gegeten, en morgenochtend is alles keurig op.
Ik heb t idee dat 200 gram zelfs haast te veel is voor alle poezels, maar het is wel de aanbevolen hoeveelheid stond er op.
en ook qua doen en laten zijn ze bijna allemaal vrij makkelijk.
Met de intro van onze nieuwe dame net zo.
Er is eigenlijk maar 1 die moeilijk doet, de rest accepteerd haar gelijk
Dat zei die dame van het verkooppunt Carnibest hier in de buurt ook trouwens
Huh? Allemaal al aan de Carnibest zonder weigeren?
Normaal weigeren katten en eten de honden t zonder twijfel.
Dus ik zei al: nou hier is dat net andersom. De katten eten het wel, de pomeranian ook, maar de grote hond weigert pertinent kvv of alles wat er mee van doen heeft te eten.
Ze moest er wel om lachen, ze had er nog nooit van gehoord, nou ja bij deze dan maar
Ik had Joy eergisteren gewoon kvv gegeven, en de anderen gisteren voor t eerst samen met haar, en ze aten gelijk heel goed al.
Wel in gedeeltes over de avond, maar vanochtend waren alle bakjes leeg.
En ze hebben zelf voor BARF gezorgd ook nog
Nu hebben ze ook een kwart van de 200gr gegeten, en morgenochtend is alles keurig op.
Ik heb t idee dat 200 gram zelfs haast te veel is voor alle poezels, maar het is wel de aanbevolen hoeveelheid stond er op.
Hoeveelheden op de verpakking is een richtlijn 'hier' wordt altijd gezegd: voeren doe je met je handen en ogen!!
T kan trouwens wel zijn dat ze in de eerste tijd wat afvallen dat is vergelijkbaar met t Atkins-dieet, omschakelen van vertering van koolhydraten naar eiwitten ... dat stabiliseert vanzelf [waar nodig geef je gewoon even wat meer]
T kan trouwens wel zijn dat ze in de eerste tijd wat afvallen dat is vergelijkbaar met t Atkins-dieet, omschakelen van vertering van koolhydraten naar eiwitten ... dat stabiliseert vanzelf [waar nodig geef je gewoon even wat meer]
Als ik het nu zo zie, dan zouden ze allemaal het wel kunnen doen met 3 kwart rol, maar op zich is het ook niet erg als ze eerst wat staan laten, en uiteindelijk aten ze het afgelopen nacht toch op, dus ik laat het gewoon zo voorlopig.
Ik zie wel hoe ze het er op doen.
Ik vraag me alleen af wat wijsheid is.
Ze eerst nog brok blijven voeren totdat de brok op is, of toch maar gelijk overgaan?
Ik las ook dat het lichaam gaat gisten, wat kan dit doen met de kat? Medisch gezien?
Ik zie wel hoe ze het er op doen.
Ik vraag me alleen af wat wijsheid is.
Ze eerst nog brok blijven voeren totdat de brok op is, of toch maar gelijk overgaan?
Ik las ook dat het lichaam gaat gisten, wat kan dit doen met de kat? Medisch gezien?
Ik zou de brok meteen weghalen, ze geen andere optie geven dan vers eten -als je nog veel brok over hebt zou misschien t asiel of een opvang een plezier kunnen doen-
Ik voorzie ook geen grote problemen aangezien iedereen er in ieder geval van heeft gegeten
Om de inname een beetje te controleren krijgen mijn dames elk een eigen portie en beperkte tijd om te eten [dat was met brok ook al zo]
nerveuze, tengere Catoo heeft wat meer nodig dan d'r grotere ronde vriendin.. vandaar
Ik voorzie ook geen grote problemen aangezien iedereen er in ieder geval van heeft gegeten
Om de inname een beetje te controleren krijgen mijn dames elk een eigen portie en beperkte tijd om te eten [dat was met brok ook al zo]
nerveuze, tengere Catoo heeft wat meer nodig dan d'r grotere ronde vriendin.. vandaar