Aorta Stenose met rontgenfoto's / Definitieve uitslag sectie is binnen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Aorta Stenose met rontgenfoto's

cj

Bericht door cj »

Erna schreef: Deze lees ik nu pas maar begrijp ik niet helemaal. Wat zou er anders zijn dan bij ons? Wij zijn ook 24 uur per dag thuis.
Misschien niet duidelijk opgeschreven. Nav het ziektebeeld en onze wens om nog een hond erbij te nemen, wilde ik je bellen om te kijken of wij Lotje konden kopen. Met 24 uur per dag thuis, wilde ik alleen aangeven dat ze de allerbeste verzorging zou krijgen en dat een evt ziekte voor ons geen probleem zou zijn. Helaas voor Lotje is het anders gelopen met haar.
Veel sterkte, Saskia
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Oh wat een verschrikkelijk bericht  :'( :'( :'(
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen  :'( :'(
Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

cj schreef: Misschien niet duidelijk opgeschreven. Nav het ziektebeeld en onze wens om nog een hond erbij te nemen, wilde ik je bellen om te kijken of wij Lotje konden kopen. Met 24 uur per dag thuis, wilde ik alleen aangeven dat ze de allerbeste verzorging zou krijgen en dat een evt ziekte voor ons geen probleem zou zijn. Helaas voor Lotje is het anders gelopen met haar.
Veel sterkte, Saskia
Ohh zo....Dat is inderdaad iets duidelijker. Hoe lief het aanbod ook is en hoe ik het ook zeker kan begrijpen was ik, met alle respect, nooit op je aanbod ingegaan. Wij zullen nooit een zieke hond gaan plaatsen hoe serieus het aanbod ook is. En ik weet niet zo goed hoe ik het juist op moet schrijven en het is zeker niet negatief naar jullie of iemand anders bedoeld maar voor elke zieke hond willen we graag zelf zorgen en zelf onze verantwoording nemen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om iemand anders met een zieke hond op te zadelen ook al voelt het voor diegene niet zo en mijzelf altijd bezwaard blijven voelen wanneer de hond op jonge leeftijd zou overlijden.

Als alles gelopen was zoals we gehoopt hadden was Lot hier gebleven, in ieder geval tot het moment waarop ze 'genezen' verklaard zou zijn en geen extra risico op jong overlijden had gehad. Mezelf kennende was Lot dan al op zo'n leeftijd geweest dat ik geen afstand meer had kunnen doen omdat ze dan al te veel in mijn bloed zou zitten. Net als nu. We hebben tot zekere hoogte altijd wat afstand gehouden omdat het de bedoeling was dat ze geplaatst zou worden. Vanaf zondag heeft ze vrijwel de hele dag op mijn schouder gehangen of bij Luc op schoot gezeten. Van afstand was geen sprake meer, zeker niet omdat ze ook 's nachts tussen ons in lag en dan met haar koppie op mijn nek.

Het is verschrikkelijk zuur zoals het gelopen is. Wat had ik anders moeten doen? vraag ik me af maar daar is ook maar 1 antwoord op: Niets, we konden niet meer doen dan we nu gedaan hebben. Er was geen mogelijkheid om eerder naar de cardioloog te gaan, ze is niet eerder ziek geworden dan zondag en ook niet in die mate dat we gelijk in de paniek zouden moeten schieten.

Een pup zien sterven aan een hartstilstand is afschuwelijk en die twee minuten dat het geduurd heeft zullen ons altijd bij blijven.

We hebben 10 weken lang intens van haar mogen houden en gisteren hebben we haar af moeten staan. Heel zuur.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Erna en famillie heel veel sterkte met het verlies van Lotje.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Heel veel sterkte voor jullie allemaal  :'(

Rian
*Nikki*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Nikki* »

Ik lees dit topic nu pas, wat vreselijk zeg!

Heel veel sterkte met dit grote verlies  :'( :'( :'(

Rust zacht lieve Lotje  :-* :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lees dit nu pas....wat verschrikkelijk.... zo'n klein ding nog  :'( heel veel sterkte!!!  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Erna schreef: Ohh zo....Dat is inderdaad iets duidelijker. Hoe lief het aanbod ook is en hoe ik het ook zeker kan begrijpen was ik, met alle respect, nooit op je aanbod ingegaan. Wij zullen nooit een zieke hond gaan plaatsen hoe serieus het aanbod ook is. En ik weet niet zo goed hoe ik het juist op moet schrijven en het is zeker niet negatief naar jullie of iemand anders bedoeld maar voor elke zieke hond willen we graag zelf zorgen en zelf onze verantwoording nemen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om iemand anders met een zieke hond op te zadelen ook al voelt het voor diegene niet zo en mijzelf altijd bezwaard blijven voelen wanneer de hond op jonge leeftijd zou overlijden.

Als alles gelopen was zoals we gehoopt hadden was Lot hier gebleven, in ieder geval tot het moment waarop ze 'genezen' verklaard zou zijn en geen extra risico op jong overlijden had gehad. Mezelf kennende was Lot dan al op zo'n leeftijd geweest dat ik geen afstand meer had kunnen doen omdat ze dan al te veel in mijn bloed zou zitten. Net als nu. We hebben tot zekere hoogte altijd wat afstand gehouden omdat het de bedoeling was dat ze geplaatst zou worden. Vanaf zondag heeft ze vrijwel de hele dag op mijn schouder gehangen of bij Luc op schoot gezeten. Van afstand was geen sprake meer, zeker niet omdat ze ook 's nachts tussen ons in lag en dan met haar koppie op mijn nek.

Het is verschrikkelijk zuur zoals het gelopen is. Wat had ik anders moeten doen? vraag ik me af maar daar is ook maar 1 antwoord op: Niets, we konden niet meer doen dan we nu gedaan hebben. Er was geen mogelijkheid om eerder naar de cardioloog te gaan, ze is niet eerder ziek geworden dan zondag en ook niet in die mate dat we gelijk in de paniek zouden moeten schieten.

Een pup zien sterven aan een hartstilstand is afschuwelijk en die twee minuten dat het geduurd heeft zullen ons altijd bij blijven.

We hebben 10 weken lang intens van haar mogen houden en gisteren hebben we haar af moeten staan. Heel zuur.
Slik :'( :'(

Het is gewoon niet eerlijk. Zo'n jong vrolijk ding :'(

Ik vrees dat de laatste twee minuten inderdaad voorlopig in je geheugen gegrift staan en de film meerdere keren per dag onwillekeurig afgespeeld zal worden. Dat wordt op den duur wel minder. Maar vergeten doe je het inderdaad nooit. Het is hard. Ik vind het echt heel erg voor jullie :'(
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

Jeetje wat erg zeg.... :'( Heel veel sterkte Erna en de rest van de familie  :bigarmhug:
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Erna en familie heel veel sterkte met dit oneerlijke verlies van jullie kleine Lotje  :'( :'( :'( :'( :'( :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

Ohh wat vreselijk....  :'(
Ik lees nu het topic pas.. Heel erg veel sterkte...! Pfoe... :'(
Do

Bericht door Do »

lees het nu pas.
wat erg, wat een verdriet wat een oneerlijk gedoe, zo een vrolijk dingetje
dat zou niet mogen!!
wens je heel veel sterkte
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

We hebben vanmorgen de voorlopige conclusie van de sectie gekregen. Er zijn geen anatomische afwijkingen gevonden die als oorzaak hebben kunnen dienen voor het probleem.

Aan de ene kant natuurlijk heel fijn voor ons omdat we erfelijke anatomische afwijkingen aan het hart en vaatstelsel kunnen uitsluiten, wat weer hoop voor de toekomst geeft. Aan de andere kant nog wel erg jammer dat er geen definitieve uitslag is. Hopelijk komen ze er nog achter met laboratoriumonderzoek.

Hier een stukje uit het verslag:

notitie - 2e uitslag GD
Macroscopische kenmerken
Er is sprake van een (sterk) gedilateerde linker ventrikel en excentrische hypertrofie van de linker ventrikel.
Afwijkende vaatstructuren en/of hartafwijkingen zijn in eerste instantie niet aangetroffen en blijken ook nu bij
de beoordeling van het gefixeerde weefsel niet aanwezig te zijn. Reden waarom een (lichtmicroscopisch niet
zichtbare) functionele stoornis van het hart verantwoordelijk gesteld wordt voor de bij de hond aangetroffen
circulatoire veranderingen.
Conclusie
Ernstige circulatiestoornis op basis van een niet anatomische, functionele stoornis van het hart.

Er wordt dus verder onderzoek gedaan in het laboratorium de komende periode om te proberen uit te zoeken waar Lotje nu de hartproblemen van heeft gekregen. We zullen het afwachten.

Overigens wordt de sectie niet bij de universiteit gedaan maar bij de GD in (volgens mij) Deventer en ik kan niet anders zeggen dat we uiterst tevreden zijn over de werkwijze hiervan. Ze zijn erg grondig wat voor ons belangrijk is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Aorta Stenose met rontgenfoto's / Voorlopige uitslag sectie is binnen

Bericht door Lizzy »

Moeten nu verdere onderzoeken mbt bacterieen en virussen nog volgen? Pfft, een ernstige circulatiestoornis maar ja, veroorzaakt waardoor he..? Als het geen anatomische/functionele aard is, wat is het dan wel? Nou ja, verder afwachten dus? Heb je enig idee wanneer je vervolg kunt verwachten?

Re: Aorta Stenose met rontgenfoto's / Voorlopige uitslag sectie is binnen

Plaats reactie