2 weken geleden is onze hond "plots" vrij ziek geworden, een paar dagen op voorhand vonden we hem al lusteloos maar het is een Berner hij heeft wel vaker zo een fase.
Dit was donderdag dat het echt wel opviel, tegen zondag had hij ook geen honger meer en maandag was er helemaal niks meer met hem aan te vangen. Door onze onwetendheid nooit gezien dat hij zelfs uitgedroogd begon te raken (terwijl hij zondag gewoon gedronken had, maar ja maandag allebei op het werk dus niet op kunnen letten) Ik voelde me al heel slecht bij het vertrekken 's ochtends, maar ik kan al rap van een mug een olifant maken
Maandagmiddag thuisgekomen en hij was nog steeds heel rustig, ineens viel mij op dat zijn slijmvliezen haast licht gaven zo wit en hij kon nog moeilijk opstaan (poten bleven wegglijden)
Direct naar de DA....
Paniek sloeg daar direct toe en wij moesten direct naar een kliniek zodat ze hem daar verder konden onderzoeken, ze hebben een vluchtige echo genomen hier in de praktijk maar zagen dat hij geen vocht in zijn buik had.
Wij direct naar de kliniek gereden om hem daar achter te moeten laten zodat hij aan infuus e.d kon, ook werden er direct medicatie opgestart.
Woensdag konden we hem terug ophalen, wij in de 7e hemel dat onze vriend weer thuis was...
Ze konden ons in ieder geval vertellen dat hij geen tumor had op ze lever of milt, maar ze witte bloedcellen, rode bloedcellen en hematocriet is verlaagd. Wel nog voor de secundaire fase gelukkig, maar het moet rap omhoog beginnen gaan.
We hebben antibiotica meegekregen voor eventueel een bloed parasiet en krijgt hij cortisone. De bloed parasiet is ondertussen uitgesloten (maar ik vind zijn symptomen erg overeen komen met een zandvlieg vanaf de middellandse zee, terwijl deze hier niet voor zou komen....??)
Hier is hij "nog" niet op getest.
Nu waren zijn witte bloedcellen wel flink gestegen na gebruik van de cortisone maar nog niet voldoende, ze hematocriet was helaas een beetje gedaald maar niet drastisch.
Omdat het toch te traag gaat heeft hij er imuran bij gekregen, dit krijgt hij nu vanaf donderdag en dinsdag worden ze bloedwaardes terug getest.
Nu heb ik gehoord dat orgaanvlees goed zou zijn voor ze rode bloedcellen en plaatjes. Ik ben bij een winkeltje geweest waar ze allemaal diepvries verkopen en heb daar van FF pens/hart meegenomen en van Naturis eend menu, hier zat ook wat orgaanvlees in verwerkt.
Hierbij krijgt hij de Proplan brok, maar ik zit te denken om helemaal over te schakelen op dit soort vlees.
Zeker als hier al meerdere goeie gevallen mee bekent zijn?
Vrij lang verhaal, wederom bedankt om het te lezen!
Als er mensen hier bekend mee zijn of tips hebben dat zou dat heel erg op prijs gesteld worden!