Kaio schreef:
Euh
Ik heb een joelerd met loopse teven, dan moet ie naar binnen komen en stopt dan meestal. Daarnaast ook 2, max 3 dagen. Dat is duidelijk dan.
Ik hoor niks raars aan Gijs zijn huilen, ja een beetje frustratie maar als ie huilt voor loopse teven is dat ook niet vreemd.
Wel kan het zijn dat door de rest van zijn instabilitiet hij in het gedrag blijft hangen.
Los van het joelen heeft ie dus wel meer issues, ik zou een GT dan wel in huis laten komen dan kan er vaak meer gezien worden. Misschien zijn er zaken in huis en dingen die jullie doen die zijn gedrag beinvloeden en misschien vallen er voor een derde geoefend oog ook nog andere zaken op waar je totaal niet aan denkt.
Bach bloesem alleen gaat denk ik niet helpen. Verder denk ik dat dat in love probleem (mensen, dieren) wel eens een beetje in het ras kan zitten
Maar dwing jij hem dan als hij jou bijt?
Fijn dat jij het herkent! Ben vandaag naar het strand geweest. Vanmiddag om 3 uur vertrokken en net weer thuis. In de strandtent gegeten. Hij was op het strand al moe, dus ik denk dat hij nu wel echt total loss moet zijn. In de strandtent was hij er echt wel klaar mee en ging hij zo ver mogelijk al de riem toe liet in een hoekje zitten.
Het dik gedrukte zou je wel eens goed gelijk in kunnen hebben!
Tja hij heeft meer issues, maar op zich geen dingen waar ik echt van denk, nou, problemen en daar moet wat aan gedaan worden. Hij durft zich inmiddels te laten aaien door niet onzekere kinderen en vind dat nog best leuk ook. De enge koeien waar we laatst langs liepen en die met ons mee renden, daar keek hij gewoon niet naar en dan ging het wel (hij liep echt van voorjekijkendoorlopen zeg maar).
En nee, ik moet hem niet dwingen (dan gaat hij op zijn rug liggen en van zich af bijten). Maar met lief vragen 'hee lief Gijsje *kus op neus* kom je gezellig mee naar binnen, staat ie op en loopt ie mee. Zolang je niet op hem afstapt met een houding van 'zo we zullen dat varkentje wel eens even gaan wassen' krijg je zowat alles met hem gedaan.
Maar het is dus wel een hond met gebruiksaanwijzing, hij zit een beetje ingewikkeld in elkaar.
Tot twee weken geleden had ik juist meer een trots gevoel, en het idee dat we wel lekker gingen. Afgelopen zomer zijn we naar de dierentuin geweest, en hij heeft maar 1 keer gejoeld. (en een kort blafje tegen een beer die tegenover hem stond). Zich laten aaien door kinderen. Vreemde dieren. Gekke beelden. Drukte. Ging allemaal prima. Waar hij vorig jaar na een paar dagen vakantie helemaal klaar was met alle aandacht om hem heen dor vrienden, kon hij het dit jaar prima hebben.
Dus op zich, er valt prima met hem te leven normaal. Tot nu.
Maar goed, hij heeft dus vanaf vanmorgen, nadat hij in het bos gerent heeft, niet meer gepiept of gehuild. Dus ik ben eeeeerrrg benieuwd of hij zo wil eten, en hoe het vannacht gaat verlopen...