Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Bakje fruitmoes, vieze pizza, kadetje met hele lekkere pindakaas, halve komkommer. Misschien dat we zo ook nog een danoontje eten.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Koek!koekje schreef: Bakje fruitmoes, vieze pizza, kadetje met hele lekkere pindakaas, halve komkommer. Misschien dat we zo ook nog een danoontje eten.
Witvis gepaneerd en gebakken, roerbak paksoi en venkelsalade.
Heb vanaf Pasen te veel brood gegeten, dat is wel gemaksvoer maar valt nooit zo lekker bij mij. Nu weer extra groenten.
Elf schreef: Zalm op een cederhouten plank klaargemaakt in de Big Green Egg. Erbij een waterkerssausje, verse pasta en venkel.
Ooit, als ik groot ben, wil ik ook een keramische bbq
Gister hutspot met ossestaartvlees met saus.
Vandaag friet met accessoires

En ik denk dat ik pizzabodems haal en dat we die zelf gaan beleggen met mozzarella, salami, Italiaanse kruiden, olijven, knoflookprut, en dan salade erbij (heb al een lekkere dikke venkelknol
)
Vandaag friet met accessoires
En ik denk dat ik pizzabodems haal en dat we die zelf gaan beleggen met mozzarella, salami, Italiaanse kruiden, olijven, knoflookprut, en dan salade erbij (heb al een lekkere dikke venkelknol
Ik ben er ook zooooo blij mee!- pien - schreef:![]()
Ooit, als ik groot ben, wil ik ook een keramische bbq![]()
Maar voor de cederhouten plank hoeft de bbq niet perse keramisch te zijn hoor. Als er maar een deksel op zit. Houtskool opstoken tot 220 graden in de deksel (dome). Cederhouten plank half uurtje in water laten weken. Afdrogen en bovenkant met olie inkwasten. Zalm er op, peper zout. De plank op het rooster rechtstreeks boven de houtskool leggen. Deksel dicht, na 15 minuten: Klaar! Eerst stoomt de vis, door het vocht uit de plank. Daarna rookt de vis omdat de plank begint te schroeien.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

vanavond patatjes met snackies 
Waterkerssoepje en daarna wat pasta met saus uit een zak

Nee hoor, ik weet hetElf schreef: Ik ben er ook zooooo blij mee!![]()
Maar voor de cederhouten plank hoeft de bbq niet perse keramisch te zijn hoor. Als er maar een deksel op zit. Houtskool opstoken tot 220 graden in de deksel (dome). Cederhouten plank half uurtje in water laten weken. Afdrogen en bovenkant met olie inkwasten. Zalm er op, peper zout. De plank op het rooster rechtstreeks boven de houtskool leggen. Deksel dicht, na 15 minuten: Klaar! Eerst stoomt de vis, door het vocht uit de plank. Daarna rookt de vis omdat de plank begint te schroeien.
Hier 4 Webers (klein/iets groter/groot/smoker) maar een Primo lijkt me wel wat (hou van zwart)
Eerst maar even sparen
Zalm op een plankie ken ik maar ik nu weet ik precies wat er door het plankie gebeurt, leuk !!!
Kiezen tussen bulgursalade met courgette en feta en pasta met roma trostomaten 
Allebei lekker
Allebei lekker
Slaaistamp.
Er staat een grote pan bolognesesaus te pruttelen. Dochterlief brengt wat vriendinnen mee en ze hebben nog een feestje op school vanavond en man- en zoonlief gaan naar PSV vanavond. Dus iedereen wil snel eten op andere tijden ;-). Dan maar pasta, altijd goed. En voor manlief spiralize ik wel een courgette met mn spiralizer!
Aangepaste snelle stroganoff, die ik daarna nog 2x heb aangepast.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik heb echt geen idee.
Meneer is onderweg vanuit de Randstad en dat zal geen vroegertje worden. Ik heb dus nog tijd genoeg om een fabeltastische maaltijd in elkaar te draaien maar geen zin.

Meneer is onderweg vanuit de Randstad en dat zal geen vroegertje worden. Ik heb dus nog tijd genoeg om een fabeltastische maaltijd in elkaar te draaien maar geen zin.
Alles uit zakjes, potjes en pakjes 
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Chicken tonight lekker makkelijk