ondanks alle ellende

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ondanks alle ellende

BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Ook hier weer geen woorden voor. Iig geen nette, dus [emoji8] [emoji8] [emoji8] en hoop dat deze [emoji256]  je geluk gaat brengen en alles goed gaat komen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat een toestand Lida, heel veel sterkte!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lida. S schreef: Ik had gewoon pech (denk ik) Maar het is inderdaad wel opmerkelijk dat  het steeds moeilijker wordt om voor een acceptabele prijs iets te kunnen kopen. Sommige producten kan ik zelfs niet meer verkrijgen, het wordt opgekocht doot kvv fabrikanten. Maar ik kan, samen met de andere barf-lijntjes-rijders met een paar honderd kg per keer,toch geen concurrentie zijn die op deze manier uitgeschakeld moeten worden? Barf en kvv wordt (gelukkig) steeds populairder, maar  de markt is toch groot genoeg volgens mij. Als dit het gevolg zou zijn van concurrentie zou ik bijna weer geneigd zijn om over te gaan naar brokken
Die kilo's die jij (en alle lijntjes van iedereen erbij) aan het verspreiden bent (ik zeg niet verkopen he? Want van jouw financien weet ik niks en kan ik niks zeggen) die willen 'zij' er natuurlijk wel heeel graag bij! Dus niet zo zeer concurrentie, maar je voorziet wel in de behoefte van een deel van een markt die 'zij' als hun markt zien. Ik speculeer ook maar over de oorzaak, maar het verbaasd me niet dat dit gebeurt is.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik heb met stijgende verbazing en kwaadheid de genoemde topics zitten lezen....

Wat vind ik dit verschrikkelijk voor je Lida. Ik hoop heel erg dat dit alles met een sisser gaat aflopen :-*
Dat er misschien iemand is die je heeft aangegeven....en dan het machtsvertoon van die agenten....geen woorden voor :-X :-X :-X
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Jump schreef: Ik heb je een paar maal mogen ontmoeten in Best, waarom dit jou
nou net moet treffen snap ik ook niet, maar ik dacht ook gelijk aan
iets groters.In ieder geval betekent het het einde van de lijntjes :'(
Ik duim dat het met een sisser afloopt voor jou persoonlijk Lida. :bigarmhug:
Dat hoop ik niet. Wanneer de mensen van de voedings en warenwet hier komen, zal ik proberen duidelijkheid te krijgen in wat mag en wat niet mag. Ik kan mij niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is. Als er bepaalde regels zijn waaraan je je moet houden is dat prima, maar ik wil dan wel weten wat die regels zijn en waar de grens ligt. Toen ik net begon met kvv/barf werd mijn bestelling door een bedrijf thuisbezorgd in een gewone auto, niet gekoeld. Mocht hij dat wel?  Hij was wel bedrijfsmatig bezig. Ik wil mij best aan regels houden, maar dan moet ik ze wel weten, regels moeten duidelijk zijn. Stel: 200 kg vervoeren voor mijn eigen honden mag wel, maar 100 kg voor mij en 100 kg voor de buren mag niet?  Wie weet het, waar vind je die regels?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh Lida, wat ben je toch een positief mens zo! Enorm ellendig wat je moet doormaken.

Ik was er ook wel 'bang' voor met mijn vse ritjes. Had daarom altijd de rekening van vse bij (met btw erop) en de lijsten met bestellingen, en daarop juist de forumnamen...wist ook niet 100% zeker of het echt mocht.

Ben erg benieuwd naar de uitslag. Ik hoop voor je dat die zo positief mogelijk uitpakt.

Ik begrijp niet waarom er vanuit de sociale dienst hierover moeilijk gedaan moet worden. Zeker niet bij een ziekte als parkinson waarbij je steeds slechter wordt... mag je dan niks meer? Alleen maar omdat je niet kunt werken? (wat zij zelf zo beoordeeld hebben...)
Ik zal dan de groep 45 (uh, 40) plussers maar niet benoemen van jaren geleden, die afgekeurd werden voor het leven, met 'rugklachten'.  :-X
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Waarom de sociale dienst moeilijk doet is wel duidelijk. Er zijn massa's mensen met een uitkering die zwart flink bijklussen. En dat mag niet en dat pakken ze (terecht vind ik) aan.
Lida heeft de schijn hier tegen.

Is het een idee om dmv crowdfunding wat geld bij elkaar te leggen om uit te laten zoeken door een jurist op welke manier een lijntje wel mag? Ik zag inmiddels dat er al wat lijntjes gestaakt worden en dat zou toch eeuwig zonde zijn!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lida. S schreef: Het sschijnt dat je geen vlees/ hondenvoer mag vervoeren en uitdelen
volgens mij dus wel maar dus beperkt dat het voor eigen gebruik is

En vlak de belasting niet uit hoor,was altijd al bang als ik zag dat sommige zelfs een volg systeem hebben leuk en handig voor ons maar ook voor dat soort .....nou ja zal maar mijn mond houden,jongens kijk uit,alles moet naar de grote hoop  :'(
Laatst gewijzigd door kiara op wo 13 mei 2015, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Ach lieve Lida, geen woorden  :-X :-X
Wat vind ik dit onwijs kl#te voor je  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik zit hier vaak met kippenvel en natte ogen te lezen hoe jullie Nederlanders voor mekaar in de bres springen, mekaar verder helpen en voor mekaar zorgen. Zit je ergens mee....... BWR...... en nu lees ik dit............wat een toestand. Ik snap er niks van en hoop dat het met eeen vermandende vinger opgelost kan worden.

(alleen weet ik nu wel waarom ik hier in Belgie altijd verschillende formulieren moest onderteken wanneer ik het diepgevroren eendenvlees ging afhalen aan een parking van de autosnelweg langs waar de groothandelaar passeerde op zijn route naar een zoo.) 

Ik duim alvast voor de betrokkene en hoop dat ze snel duidelijkheid krijgt over de eventuele gevolgen (die er hopelijk niet zijn).
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

inni schreef: Ik zit hier vaak met kippenvel en natte ogen te lezen hoe jullie Nederlanders voor mekaar in de bres springen, mekaar verder helpen en voor mekaar zorgen. Zit je ergens mee....... BWR...... en nu lees ik dit............wat een toestand. Ik snap er niks van en hoop dat het met eeen vermandende vinger opgelost kan worden.

(alleen weet ik nu wel waarom ik hier in Belgie altijd verschillende formulieren moest onderteken wanneer ik het diepgevroren eendenvlees ging afhalen aan een parking van de autosnelweg langs waar de groothandelaar passeerde op zijn route naar een zoo.) 

Ik duim alvast voor de betrokkene en hoop dat ze snel duidelijkheid krijgt over de eventuele gevolgen (die er hopelijk niet zijn).
Formulier ondertekenen ?? Nog nooit gehoord maar lijkt mij wel slim ondanks dat ik niet weet of dat meerwaarde heb in dit geval, want dan heb je toch nog te maken met evt regeltjes lijkt mij ? Maar goed ik weet er niet veel van
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

pluk schreef:
Is het een idee om dmv crowdfunding wat geld bij elkaar te leggen om uit te laten zoeken door een jurist op welke manier een lijntje wel mag? Ik zag inmiddels dat er al wat lijntjes gestaakt worden en dat zou toch eeuwig zonde zijn!

Dit vind ik wel een mooi idee, ik neem aan dat er nu ook meer mensen hier op het forum met vragen zitten over wat wel en niet mag.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ronald schreef: Verschrikkelijk dat dit zo gebeurt is, Lida! Heel veel sterkte!

Maar ik vind het best wel vreemd dat dit nu ineens opduikt. Net alsof er iemand ergens wat in een oor gefluisterd heeft. Maar dat is mijn mening.

Ik denk dat de lijntjes het beste buiten BP op een besloten FB-groep kunnen gaan. Dan weet je op een gegeven moment prima wie er in die groep zitten en wie de informatie kunnen lezen.
In plaats van de illegaliteit in te duiken zou je in mijn ogen veel beter goed kunnen uitzoeken wat mag en wat niet mag en houd je je gewoon aan die regels. Het lijkt leuk, een besloten FB groepje, maar als men weet te infiltreren in een groep zware criminelen is het helemaal een klein zachtgekookt eitje om dat in een gesloten FB groepje te doen. Niks is gesloten, ook een gesloten FB groepje niet.

Als er een melding van buitenaf is gemaakt door iemand die er belang bij heeft dat de lijntjes stoppen (om welke reden dan ook), blijft die persoon of deze personen wel jacht maken hoor. Gewoon legaal te werk gaan, hoef je niet achter de schermen werken en hoef je ook niet steeds over je schouder te kijken.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Helemaal met je eens Lizzy!

Lida, heel veel sterkte en ga inderdaad juridisch advies inwinnen. Ik heb mijn studie rechten bijna afgerond, maar durf hier echt niks over te zeggen, jammer genoeg. Ik had je heel graag geholpen!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik lees het nu pas.. wat triest allemaal... ik snap er niet veel van wat zit daar nu voor kwaad in pffffffffff.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Plaats reactie