Stamp van een krop slaai. Piepers schillen en koken, pureetje van maken. Slaai van de krop halen, dikke nerf eruit, wassen, droogzwieren en in repen snijden. Met uitgebakken spekjes door de puree roeren, niet te zuinig peper toevoegen. Dus doen alsof het andijvie is, alleen dan wat vlakker van smaak, vandaar wat meer peper.Angelique schreef: Koek, wat bedoel jij met Slaaistamp?
Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Aha, oké, klinkt niet echt jevanhet voor een aardappelhater 
ja, het is gewoon stamp. met slaai.
- -Annemarie-
- 5-sterren

+1Angelique schreef: Aha, oké, klinkt niet echt jevanhet voor een aardappelhater![]()
Maar waarom heb jij dan zoveel aardappels gepoot!? ???
Hier een ratjetoe van dingen die op moesten. Nou ja, eigenlijk moesten alleen de andrijvie en tomaat op. Roergebakken met één asperge uit de tuin, die dus eigenlijk ook op moest. Als laatste groentekiemen van radijskers erdoor geroerd, dat smaakte lekker pittig.
We hebben de lamsspiesjes en insectenburger gedeeld.
Ik kreeg voor moederdag een kweekbakje en radijskers-kiemzaad van de Dille en Kamille. Leuk!
Patat. In de patatjes winkel, want dat hadden ze nog nooit gedaan en mijn neefje wil nu later als hij groot is patatjeswinkelmeneer worden 
Morgen blijven we bij het thema P en gaan we voor pasta. En dan ga ik de jeugd voor het eerst groente voeren 8)
Morgen blijven we bij het thema P en gaan we voor pasta. En dan ga ik de jeugd voor het eerst groente voeren 8)
- Angelique
- 5-sterren

Die heeft meneer Lique gepoot. Maar swinters lust ik nog wel een stamppotje. Verder mag hij die dingen alleen opeten.-Annemarie- schreef: +1
Maar waarom heb jij dan zoveel aardappels gepoot!? ???
Hier een ratjetoe van dingen die op moesten. Nou ja, eigenlijk moesten alleen de andrijvie en tomaat op. Roergebakken met één asperge uit de tuin, die dus eigenlijk ook op moest. Als laatste groentekiemen van radijskers erdoor geroerd, dat smaakte lekker pittig.
We hebben de lamsspiesjes en insectenburger gedeeld.
Ik kreeg voor moederdag een kweekbakje en radijskers-kiemzaad van de Dille en Kamille. Leuk!![]()
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Kippensoep die over was van gister, met stokbrood
NOG vlakker van smaak? Ik wist niet dat dat konkoekje schreef: Stamp van een krop slaai. Piepers schillen en koken, pureetje van maken. Slaai van de krop halen, dikke nerf eruit, wassen, droogzwieren en in repen snijden. Met uitgebakken spekjes door de puree roeren, niet te zuinig peper toevoegen. Dus doen alsof het andijvie is, alleen dan wat vlakker van smaak, vandaar wat meer peper.
Meneer -pien- nam gister uit Limburg heeele verse asperges mee dus eten we vanavond groeneaspergerisotto 
keuze twee. morgen slaaistamp.
-
Lil
Asperges met ei (vergeten ham te halen). Nog genoeg over om cocktail te maken (met ham ei, vruchten, sla en coctailsaus).
Pittige curry met gehaktballetjes. Rijst erbij.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

gisteren kippetje uit de oven met patatten en brocoli...vandaag kippesoep getrokken van het karkasje en de restjes vlees en een hoop groentes en kruiden(uit de tuin) broodjes met rauwe ham voor erbij.
-
annielaumen
- 5-sterren

Asperges ham en gekookt eitje.