Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Hope schreef: Die meisjes zijn hier echt beter af. En zelfs al zitten ze met hun man, dan nog is dat beter dan slaaf zijn bij IS.

Maar ik vind dat er wel een noodwet of zo mag komen. Zet die meisjes allemaal bij elkaar op een plek zonder hun mannen tot duidelijk is wat de wet toestaat. Want hoe je het ook went of keert, de wetten botsen nogal op dit punt.
Dit is wat er in NL vaak gebeurt. Mensen komen in aparte centra terecht en zitten daar lange tijd voor ze de maatschappij in mogen. Dat zorgt voor problemen die je volgens mij kunt voorkomen door ze direct in de maatschappij op te nemen. Dat is wat hier in Zweden gebeurt. Ze komen aan, worden verspreid en krijgen direct woonruimte, een verblijfsvergunning, geld en verplichte taallessen (elke dag). Geen tijd van onzekerheid, lamlendigheid omdat je niet met je leven verder kunt, met alle gevolgen van dien, maar directe acceptatie en begeleide, zeer positieve aanpak.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

keetje schreef: Tja, zo ken ik er nog een paar,...het kan altijd nog erger. daar schiet het kind helemaal niets mee op
Wat schiet het kind ermee op om daar te blijven? Oorlogsituatie....
en nogmaals, we leven hier in Nederland. Wil je hier komen, om welke reden dan ook, dan heb je je te houden aan de Nederlandse wetten. Dus geen kinderen als ega. Full stop.
Dat doen ze op dit moment.....ze trouwen namelijk niet hier, dat is verboden. Ze zijn in het buitenland getrouwd wat door NL erkend is! En ja, dat vind ik net zo afschuwelijk als jij maar het is wel een feit waar jij en ik op dit moment niets aan kunnen veranderen. Misschien hadden we met zijn allen veel eerder in de bres moeten springen voor dit soort kinderen maar dat is waarschijnlijk ook voor jou en mij een ver van onze bed show geweest. We hebben kennelijk met zijn allen toegestaan dat Nederland dit soort huwelijken heeft erkend.
Ik ga die mening niet bijstellen alleen omdat er ergens anders op de wereld nog ergere dingen gebeuren. Ik woon niet ergens anders op de wereld maar in Nederland en ik word hier kotsmisselijk van. Als dit, op/om welke reden dan ook toegestaan gaat worden dan heb ik mijn geloof in Nederland verloren. Dat is mijn mening, 1 rest my case.  :-X
Er is ook helemaal niemand die vraagt jouw mening bij te stellen. Nogmaals, Nederland heeft die huwelijken erkend. Wat wil je dat er nu tegen die meisjes gezegd wordt? Nee jij mag het land niet in want wij zijn tegen kindhuwelijken dus we hebben liever dat jij in jouw land in oorlogssituatie blijft met het risico dat je een bom op je kop krijgt of als kindslaaf mag fungeren voor IS?

Die echtgenoten hebben hier asiel gekregen om wat voor reden dan ook. Pas wanneer je asiel krijgt kun je in aanmerking komen voor gezinshereniging en dat is wat ze doen, herenigen.  Op dit moment kunnen we dat niet veranderen en zullen we hier in Nederland ook moeten dealen met de consequenties daarvan. In dit geval zijn dat dus veel te jonge meisjes die al dan niet gedwongen zijn te trouwen. Ik geloof inderdaad dat ze hier beter af zullen zijn ondanks hun getrouwde status. Hier kan hulpverlening wellicht iets doen. Zolang ze daar blijven hebben ze niets, behalve het risico nog slechter af te zijn.

Wat Nederland had moeten doen is duidelijk...de asielaanvragen van deze mannen moeten weigeren maar dat is niet gedaan. Deze mannen hadden niet naar de westerse wereld moeten komen waar dit soort huwelijken gelukkig niet geaccepteerd zijn maar of die meisjes dan beter af geweest waren is ook iets wat je je af kunt vragen.

Waar ik moeite mee heb in jouw reactie is dat jij het (bewust of onbewust) over wilt laten komen alsof ik dit soort praktijken goed keur. Je zit ver van de waarheid af.

Of de meisjes nu hierheen komen of daar blijven verandert niets aan hun al dan niet getrouwde status en dat blijft hoe dan ook afschuwelijk. Maar ik ben, nogmaals, ervan overtuigd dat de kansen voor een beter bestaan voor deze meiden hier in de westerse wereld liggen ipv daar. Totdat er misschien andere wetgeving komt in Nederland zullen we hier mee moeten dealen. Met het terugsturen van die meiden jaag je ze de dood in.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Moeten deze meiden hier wel gewoon naar school?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Waarom niet? Huwelijk staat niet tegenover leerplicht.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Een ander voordeel voor die meisjes, als ze hiernaartoe komen, is waarschijnlijk het feit dat ze hier alleen met hun echtgenoot te maken hebben, terwijl ze in eigen land ook nog met de familie moeten dealen, wat geen feest kan zijn, als die ervoor gestemd heeft haar dochter uit te huwelijken op veel te jonge leeftijd aan een veel oudere man. Het is voor die meisjes waarschijnlijk veel makkelijker om hier zelfstandig te worden dan in hun eigen land.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

koekje schreef: Waarom niet? Huwelijk staat niet tegenover leerplicht.
Nouja, geen idee dus, haha. Want ik kan me voorstellen dat zo'n vent dan ook nog vindt dat vrouwlief thuis voor hem moet zorgen. En vlug kindertjes moet krijgen  :-X
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Drieluik over de vluchtelingenstroom:
http://www.npo.nl/de-wandeling-op-de-vl ... KN_1674436
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

De nieuwe hit ? Al veel bekeken en gedeeld

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... grote-hit/
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Daar heb ik toch zo helemaal niets mee  ::)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Heeft iemand vorige week deze korte film gezien ?

http://cobra.canvas.be/cm/cobra/film/1.2154689
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Best sneu  ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

smulpaap schreef: De nieuwe hit ? Al veel bekeken en gedeeld

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... grote-hit/
:-X
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bah,.... :-X
Daar bij komt dat hij ook nog een mooi nummer misbruikt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

keetje schreef: Bah,.... :-X
Dat vind ik nou ook. Als ik Claudia was, ging ik hiervan uit mijn dak en zorgde ik dat het het Internet af ging. Wat een darmtoerist.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

keetje schreef: Bah,.... :-X
Mwa, ik vind het allemaal wel meevallen. Op sommige (!) punten heeft hij zelfs wel gelijk.
Lizzy schreef: Dat vind ik nou ook. Als ik Claudia was, ging ik hiervan uit mijn dak en zorgde ik dat het het Internet af ging. Wat een darmtoerist.
Ik denk niet dat iets wat op internet staat, nog ooit echt weg gaat. Maar waarom zou ze dat willen? Krijgt het alleen nog maar meer aandacht.

Plaats reactie