Huishouden
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Huishouden
Ik heb prowin doeken verkocht. Voor de ramen. Zelfde als jemako.
Je moet wel echt het zand van je ramen spoelen. Voor een keer geen ramp om het niet te doen.
Bij de action krijg je zeer vergelijkbare doeken.. Voor 80 cent ofzo. Doen het net zo goed.
Je moet wel echt het zand van je ramen spoelen. Voor een keer geen ramp om het niet te doen.
Bij de action krijg je zeer vergelijkbare doeken.. Voor 80 cent ofzo. Doen het net zo goed.
De ramen van tevoren afspoelen is met de Jemako doek niet nodig.Nadia schreef: Ik heb prowin doeken verkocht. Voor de ramen. Zelfde als jemako.
Ik had laatst (ook weer eens
) de ramen gezeemd en allemaal krassen op het glas
Maar met zo'n doek gebeurt dat niet?
Nee, bij mij niet in ieder geval en de ramen waren écht vies!- pien - schreef: Ik had laatst (ook weer eens) de ramen gezeemd en allemaal krassen op het glas
![]()
Hier waait altijd zand (bollengrond overal om ons heen) dus dat is misschien het verschil...Doranto schreef: Nee, bij mij niet in ieder geval en de ramen waren écht vies!![]()
Verder klinkt zo'n doek wel heel goed
Dat is dus waar ik ook bang voor ben. Maar ja, hoe erg zou het zijn om eerst even het zand van de ramen te spoelen? Werken die doeken dan nog?- pien - schreef: Hier waait altijd zand (bollengrond overal om ons heen) dus dat is misschien het verschil...
Verder klinkt zo'n doek wel heel goed![]()
Dat zou natuurlijk helemaal niet erg zijn, maar ik vind het niet nodig en alleen maar extra moeite.Hope schreef: Dat is dus waar ik ook bang voor ben. Maar ja, hoe erg zou het zijn om eerst even het zand van de ramen te spoelen? Werken die doeken dan nog?
Voor de werking van de doeken zal het niets uitmaken.
JawelDoranto schreef: De ramen van tevoren afspoelen is met de Jemako doek niet nodig.
Nouja, niet om het schoon te krijgen. Maar na pakweg een jaar (ligt eraan hoe vaak je je ramen wast en hoe vuil ze zijn) ga je anders echt krasjes zien.
Voor binnen gebruik ik de doeken zo. Maar buiten spoel ik ze echt eerst af.
Beter van tevoren eerst ff de tuinslang erop zetten? Spoel je het op die manier voldoende weg dan volgens jou?Nadia schreef: Jawel
Nouja, niet om het schoon te krijgen. Maar na pakweg een jaar (ligt eraan hoe vaak je je ramen wast en hoe vuil ze zijn) ga je anders echt krasjes zien.
Voor binnen gebruik ik de doeken zo. Maar buiten spoel ik ze echt eerst af.
Ik zal voor de zekerheid ook even een mailtje naar de leverancier sturen, want nu breng je me weer aan het twijfelen.
Ik zie nu 0 komma niks krasjes, maar ik neem natuurlijk liever het zekere voor het onzekere.
Buiten dat. Ik vind het huishouden heerlijk. Ik heb er ook een structuur in dat het allemaal geen tijd en moeite kost.
Kleine voorbeeldjes:
1x per week tijdens het douchen vlieg ik met een schuurspons en blue wonder over de wanden en kranen. Zo blijft het zonder moeite schoon en hoef ik nooit de douche cel te schrobben. Na elke douchebeurt word de douche uitgedroogd. Dus kalk is er amper.
Elke 1ste van de maand gaat de filter van afzuigkap de vaatwasser in.
Na het eten en opruimen laat ik de wasbak vol lopen met sop, maak ik het aanrecht + kookplaat schoon. Pak ik de dweil en dweil ik meteen de keuken, washok en wc. Dit kost me 5 minuten extra. Maar het blijft wel schoon. Er zijn dagen dat het niet gebeurd, als we buitenshuis eten ofzo.
Kleine voorbeeldjes:
1x per week tijdens het douchen vlieg ik met een schuurspons en blue wonder over de wanden en kranen. Zo blijft het zonder moeite schoon en hoef ik nooit de douche cel te schrobben. Na elke douchebeurt word de douche uitgedroogd. Dus kalk is er amper.
Elke 1ste van de maand gaat de filter van afzuigkap de vaatwasser in.
Na het eten en opruimen laat ik de wasbak vol lopen met sop, maak ik het aanrecht + kookplaat schoon. Pak ik de dweil en dweil ik meteen de keuken, washok en wc. Dit kost me 5 minuten extra. Maar het blijft wel schoon. Er zijn dagen dat het niet gebeurd, als we buitenshuis eten ofzo.
Nee gewoon even spons afsoppen.Doranto schreef: Beter van tevoren eerst ff de tuinslang erop zetten? Spoel je het op die manier voldoende weg dan volgens jou?
Ik zal voor de zekerheid ook even een mailtje naar de leverancier sturen, want nu breng je me weer aan het twijfelen.
Ik zie nu 0 komma niks krasjes, maar ik neem natuurlijk liever het zekere voor het onzekere.
Toen ik voor prowin werkte kregen we met regelmaat seminars hoe de producten werken en je ze optimaal kunt gebruiken.
Dit was er 1 onderdeel van.
Tuinslang kan natuurlijk ook
Als ze niet heel vuil van zand zijn hoeft het niet.
Nou, als ik dat zou moeten gaan doen zie ik geen enkele toegevoegde waarde van de doeken, want dan loop ik dus nog steeds met een emmer en spons te slepen!Nadia schreef: Nee gewoon even spons afsoppen.
Toen ik voor prowin werkte kregen we met regelmaat seminars hoe de producten werken en je ze optimaal kunt gebruiken.
Dit was er 1 onderdeel van.
Tuinslang kan natuurlijk ookof een gieter.
Als ze niet heel vuil van zand zijn hoeft het niet.
Ik vind het met de doeken juist zo handig omdat dat dan niet hoeft. En een gieter is al helemaal geen optie, dan wordt het een kliederzootje.
Ik heb inmiddels een mailtje naar de leverancier gestuurd. Het antwoord daarop zal ik hier wel even posten.
-
Martine-Tom
idd klinkt een beetje als afwassen voor je alles im de vaatwasser zet, maar mss zie ik het verkeer.Doranto schreef: Nou, als ik dat zou moeten gaan doen zie ik geen enkele toegevoegde waarde van de doeken, want dan loop ik dus nog steeds met een emmer en spons te slepen!
Ik vind het met de doeken juist zo handig omdat dat dan niet hoeft. En een gieter is al helemaal geen optie, dan wordt het een kliederzootje.
Ik heb inmiddels een mailtje naar de leverancier gestuurd. Het antwoord daarop zal ik hier wel even posten.
precies!Martine-Tom schreef: idd klinkt een beetje als afwassen voor je alles im de vaatwasser zet, maar mss zie ik het verkeer.
Tja je kunt het ook zonder doen. Maar het zand moet ergens heen.. Zit het in je doek, dan maak je krassen op het raam, zo simpel is het.
En ik geef je gelijk, daarom gebruik ik voor buiten de doeken niet.
En ik geef je gelijk, daarom gebruik ik voor buiten de doeken niet.