Handleiding phpBB forum / En, als je vragen hebt over het gebruik.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Handleiding phpBB forum / En, als je vragen hebt over het gebruik.....

petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Ik heb notificaties aan staan, vind ik zelf wel prettig, maar daar gaat iets bij mij niet helemaal goed.

Ik krijg steeds notificaties van oude berichten, zelfs van 2012 enzo. Terwijl er niemand op gereageerd heeft, behalve toen in 2012. Het spookt hier? :nerves:
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

petralita schreef:Ik heb notificaties aan staan, vind ik zelf wel prettig, maar daar gaat iets bij mij niet helemaal goed.

Ik krijg steeds notificaties van oude berichten, zelfs van 2012 enzo. Terwijl er niemand op gereageerd heeft, behalve toen in 2012. Het spookt hier? :nerves:

Ik ook ;)
Admin
4-sterren
4-sterren

Bericht door Admin »

Fenixjuh schreef:Ik zou graag jullie topic willen vervuilen met een serieuze vraag..... ::)

Ik krijg elke dag nieuwe notificaties, die moet ik dus elke keer als 'gelezen' markeren. De ene keer 3, de andere keer 18.. Vandaag zijn het er 8, ze lopen van augustus tot juli, dan markeer ik ze als gelezen en dan krijg ik dus de volgende dag weer notificaties..
Dat is geen vraag. :D

Maar om een serieus antwoord te geven, je krijgt notificaties van topics en forums waar je op geabonneerd bent. Je abonnementen kan je zien via Gebruikerspaneel, Beheer abonnementen.

Standaard wordt je geabonneerd op elke topic die je zelf begint of waar je op reageert. Als je dat niet wil dan kan je de verschillende soorten notificaties uitzetten via Gebruikerspaneel, Forumvoorkeuren, Wijzig notificatie opties.

Wanneer je daar de instelling "Iemand heeft gereageerd op een onderwerp waarop je bent geabonneerd" uitzet dan krijg je geen notificaties meer van reacties op jouw berichten. Wil je dat voor een bepaald bericht toch hebben dan kan je dat aanzetten bij de opties onderaan de tekst van je bericht:

Afbeelding
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Admin schreef:Dat is geen vraag. :D

Maar om een serieus antwoord te geven, je krijgt notificaties van topics en forums waar je op geabonneerd bent. Je abonnementen kan je zien via Gebruikerspaneel, Beheer abonnementen.

Standaard wordt je geabonneerd op elke topic die je zelf begint of waar je op reageert. Als je dat niet wil dan kan je de verschillende soorten notificaties uitzetten via Gebruikerspaneel, Forumvoorkeuren, Wijzig notificatie opties.

Wanneer je daar de instelling "Iemand heeft gereageerd op een onderwerp waarop je bent geabonneerd" uitzet dan krijg je geen notificaties meer van reacties op jouw berichten. Wil je dat voor een bepaald bericht toch hebben dan kan je dat aanzetten bij de opties onderaan de tekst van je bericht:

Afbeelding
Dat snap ik, maar dit zijn notificaties van augustus.... Die heb ik al een keer gelezen, en ik krijg elke dag 'nieuwe' oude notificaties...
Admin
4-sterren
4-sterren

Bericht door Admin »

petralita schreef:Ik heb notificaties aan staan, vind ik zelf wel prettig, maar daar gaat iets bij mij niet helemaal goed.

Oh chips. Dat was ik, denk ik. Ik ben bezig geweest om alle citaten van oude berichten goed te zetten. Daarvoor had ik een programmaatje gemaakt om oude berichten aan te passen en dan weer op te slaan. Maar ik stond er niet bij stil dat er dan ook notificaties uitgestuurd worden. Als het goed is heb je er nu geen last meer van en anders moet je het melden want dan hebben we inderdaad spoken. :curtianpeek:
Admin
4-sterren
4-sterren

Bericht door Admin »

Fenixjuh schreef:Dat snap ik, maar dit zijn notificaties van augustus.... Die heb ik al een keer gelezen, en ik krijg elke dag 'nieuwe' oude notificaties...
In dat geval is het waarschijnlijk wat ik ook aan petralita net vertelde. Ik ben bezig geweest oude berichten op te schonen en bij het opslaan zijn waarschijnlijk weer notificaties verzonden. Je zou er nu geen last meer van moeten hebben en anders moet je het weer even melden dan ga ik het uitzoeken.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mieke L. schreef:Helaas Eelke ik heb mijn best gedaan :biggrin2:
Ja toch bedankt hoor, ik waardeer het zeer! :biggrin2:

En ach, je moet hoop houden he! Wie weet, ooit...als je niks hebt om van te dromen zou het leven erg saai zijn.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Admin schreef:Oh chips. Dat was ik, denk ik. Ik ben bezig geweest om alle citaten van oude berichten goed te zetten. Daarvoor had ik een programmaatje gemaakt om oude berichten aan te passen en dan weer op te slaan. Maar ik stond er niet bij stil dat er dan ook notificaties uitgestuurd worden. Als het goed is heb je er nu geen last meer van en anders moet je het melden want dan hebben we inderdaad spoken. :curtianpeek:
Bij deze hebben we spoken!!!!

Heb er spontaan vandaag 22 notificaties.... :o
Waarvan 1 recent is en de rest oud!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

petralita schreef: Bij deze hebben we spoken!!!!

Heb er spontaan vandaag 22 notificaties.... :o
Waarvan 1 recent is en de rest oud!

Jij ook al! Ik heb er 135! :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Sinds vandaag moet ik mij telkens opnieuw aanmelden wanneer ik bp open. Hoe kan ik (weer) gewoon ingelogd blijven?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef:Sinds vandaag moet ik mij telkens opnieuw aanmelden wanneer ik bp open. Hoe kan ik (weer) gewoon ingelogd blijven?
Bij het aanmelden "onthouden" aanvinken zou voldoende moeten zijn.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Over de notificaties: Jeff is nog steeds heel druk bezig met het forum. Het kan hier mee te maken hebben. Ik weet het niet zeker hoor, Jeff ziet dit topic vanzelf en dan zal hij zijn visie er wel op geven maar het is dus dat jullie het weten dat er nog steeds hard aan het forum wordt gewerkt!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

haha ik kreeg ook allemaal notificaties uit een ver ver verleden :biggrin2:
Nou heb ik per ongeluk weer op markeer alles gelezen gedrukt, dus is alles weer weg :biggrin2:

goed zou nu dus weg moeten zijn en ik houd in de gaten of er spoken langs komen ;)
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

De enige plek waar ik (nog) steeds opnieuw moet inloggen, is op mijn iPhone. Nu ben ik gewoon te lui geweest om te lezen of ik daar iets aan kan doen en doe ik dat dus gewoon nog steeds braaf. "Onthouden" aanvinken helpt niet.

Op laptop en iPad gaat het gewoon wel goed, dus ik doe gewoon iets niet goed. ::)
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Hmmm, 4x "gewoon" in een kort berichtje. Kennelijk gewoon het nieuwe hippe woord voor 2016. Gewoon. ;D

Plaats reactie