Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Witlof in de oven (met gebakken kastanje champignons en cheddar kaas erop).
Stampot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes erdoor en een gehaktbal in jus erbij
Ik weet niet of anderen het ook doen maar ik doe met stamp rauwe andijvie altijd een scheut witte azijn erdoor om de boel wat frisser te maken en een flinke lading verse peper.
- Charlie Angel
- Moderator
Na een drukke middag lekker makkelijk, dezelfde nasi als gisteren met saté saus. De rest is de vriezer in, altijd makkelijk.
Naar mijn weten gaat er bij ons geen azijn doorheen (bij stamppot boerenkool wel).Anneloog schreef:Stampot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes erdoor en een gehaktbal in jus erbijIk weet niet of anderen het ook doen maar ik doe met stamp rauwe andijvie altijd een scheut witte azijn erdoor om de boel wat frisser te maken en een flinke lading verse peper.
Wel gaat er altijd beetje mosterd door en volgens mij zat er vandaag ook kerrie doorheen.
Met de spekjes wordt ook altijd nog uitje meegebakken en gaat samen met deel van het vet door de gestampte aardappels om het smeuïg te maken.
Wij doen er niet nog eens extra jus en gehaktbal bij ;-)
Oke bij de stampot boerenkool gaat hier altijd een flinke lepel aromat door en geen azijn.dinky89 schreef:Naar mijn weten gaat er bij ons geen azijn doorheen (bij stamppot boerenkool wel).
Wel gaat er altijd beetje mosterd door en volgens mij zat er vandaag ook kerrie doorheen.
Met de spekjes wordt ook altijd nog uitje meegebakken en gaat samen met deel van het vet door de gestampte aardappels om het smeuïg te maken.
Wij doen er niet nog eens extra jus en gehaktbal bij ;-)
Haha nou ik ben een ramp in de keuken hoor
Daarom kookt mijn vriend bijna altijd
Ovenschotels lukken mij nog wel maar voor 'normaal' koken heb ik geen geduld en dan brand het aan
Ovenschotels lukken mij nog wel maar voor 'normaal' koken heb ik geen geduld en dan brand het aan
Bloemkool ruccola stamppot met zelfgemaakte shoarma
Crackers met selleriesalade. Ik had geen zin in kaas. 
Bij onze buurman gegeten: tagliatelle met kipstukjes in roomsaus en rote Grütze met Deense vanillesaus toe.
-
BusKay
Wat mensen al niet doen om niet te hoeven koken hè... Bellen ze gewoon bij de buurman an...Mowgli schreef:Bij onze buurman gegeten: tagliatelle met kipstukjes in roomsaus en rote Grütze met Deense vanillesaus toe.
OT: Deurmatje met chutney, witlofsalade en aardappelpannenkoekjes
Toch wel gekochte salade hè?-Saskia- schreef:Crackers met selleriesalade. Ik had geen zin in kaas.
OT: heb een snaai-dag. Vanavond dus hamburgers met friet of zo. En als toetje iets met chocola en slagroom. Of zoiets
-
annielaumen
- 5-sterren

Gevulde paprika's vandaag.
- Charlie Angel
- Moderator
Biefstukje met champignons en uien en gebakken rosevalt aardappeltjes.
Hahaha, ik las eerst "gekookte" salade.Kim_S schreef:Toch wel gekochte salade hè?![]()
OT: heb een snaai-dag. Vanavond dus hamburgers met friet of zo. En als toetje iets met chocola en slagroom. Of zoiets
Uiteraard gekocht, hoe de f*ck maak je dat? Never mind.
OT: geen idee. Qua ingrediënten-die-op-moeten, moet ik eigenlijk paste maken ofzo. Maar ik heb nergens zin in.