Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet

judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Lizzy schreef:Met Linga gaat het goed. Ze hoest niet, ze is vrolijk, ze heeft eetlust, ze is niet ziek. En verder is het zo'n bijzondere hond.... Ze schikt zich gewoon helemaal naar haar lot. Zeurt niet, moppert niet, verliest haar vrolijke humeur niet, kliert niet. Echt, ze is een voorbeeldige patient, te schattig gewoon!
Super Linga :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef:Met Linga gaat het goed. Ze hoest niet, ze is vrolijk, ze heeft eetlust, ze is niet ziek. En verder is het zo'n bijzondere hond.... Ze schikt zich gewoon helemaal naar haar lot. Zeurt niet, moppert niet, verliest haar vrolijke humeur niet, kliert niet. Echt, ze is een voorbeeldige patient, te schattig gewoon!
Heerlijk hondje! :smitten:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Tsjee Lizzy wat duurt dit lang, steeds die stress en onzekerheid en al die zorgen.
Wat ontroerend om dan te zien hoe geduldig Linga is, terwijl je zelf steeds ongeduldiger wordt en wilt dat alles 'gewoon' weer goed is.
Zo bijzonder hoe honden (en katten) die patient zijn zich zo geduldig en vol vertrouwen laten helpen en begeleiden :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

nicolette schreef:Goed nieuws voor de 3!!!! Hoe gaat het met Linga?

Vraagje weet iemand of je ook de vossenlintworm met mestonderzoek kan vinden.
Weet dat jagers en mensen die naar risicogebieden gaan de hond elke maand ontwormen ivm vossenlintworm.
Deze besmetting is voor de hond niet zo gevaarlijk, maar kan dodelijk zijn voor de mens.

Gr. Nicolette
Ik woon in Limburg en daar komt dat kreng dus voor. De ene da zei je moet elke maand ontwormen en de andere zegt dat het geen strak plan is voor de hond zelf. Ik laat bij mestonderzoek het altijd extra vermelden dat ze erop letten, dus het is te testen (hoe weet ik niet dat is iets voor het laboratorium).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Fijn dat Linga zo een voorbeeldig patientje is. :-*
Ik verbaas me toch altijd weer met wat voor gemak heel veel honden zich in een situatie schikken en het er het beste van maken.

Lil schreef:
Ik woon in Limburg en daar komt dat kreng dus voor. De ene da zei je moet elke maand ontwormen en de andere zegt dat het geen strak plan is voor de hond zelf. Ik laat bij mestonderzoek het altijd extra vermelden dat ze erop letten, dus het is te testen (hoe weet ik niet dat is iets voor het laboratorium).
Checked het woud dan ook op vossenlintworm?
Want iedere maand hond ontwormen, dan heb ik wandelende chemische vaten op 4 poten :-X Nee serieus dat lijkt me echt zo ongezond voor de hond :-X
Siberienne

Bericht door Siberienne »

Lil schreef:Ik woon in Limburg en daar komt dat kreng dus voor. De ene da zei je moet elke maand ontwormen en de andere zegt dat het geen strak plan is voor de hond zelf. Ik laat bij mestonderzoek het altijd extra vermelden dat ze erop letten, dus het is te testen (hoe weet ik niet dat is iets voor het laboratorium).

In sommige delen van zuid limburg inderdaad. Besmetting kan via de hond of via eten van bv bramen. In de afgelopen 15 jaar 1 geval bij een mens vastgesteld dacht ik.
Meer info: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Echino ... ilocularis

Ik denk zelf 'het zal zo'n vaart wel niet lopen'. Met name honden die muizen vangen en opeten zijn trouwens at risk - dus ik zit met Spot wat dat betreft niet goed ;)

Je kunt de eitjes aantonen in de feaces bij honden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lil schreef:Ik woon in Limburg en daar komt dat kreng dus voor. De ene da zei je moet elke maand ontwormen en de andere zegt dat het geen strak plan is voor de hond zelf. Ik laat bij mestonderzoek het altijd extra vermelden dat ze erop letten, dus het is te testen (hoe weet ik niet dat is iets voor het laboratorium).
Echinococcus multilocularis
Diagnosis: Morphology and size of proglottids on faecal samples. Egg detection with flotation, sedimentation or combined techniques (not very sensitive and Taenia-type eggs cannot be differentiated morphologically). Coproantigen detection enables detection of pre-patent infections 10 days p.i. with a sensitivity of more than 90% if more than 50 worms are present, lower if less than 50 worms are present. PCR/sequencing allows species identification (from isolated eggs or proglottids).
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Wat fijn, wat een ontroerende lieverd toch ook! Ook prettig voor jou dat ze zo reageert.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

En zo ziet de levende Angiostrongylus Vasorum larf er door de microscoop uit met een 100 x vergroting:

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

En een 400 x vergroting:

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dit filmpje en deze foto zijn gemaakt 9 dagen nadat wij Advocate Spot on van Bayer hebben toegediend. Ik denk dat we gerust mogen aannemen dat 9 dagen na toediening van Advocate de Franse Hartworm nog niet dood is........
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Jeetje.......daar word je echt niet vrolijk van!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Mooie plaatjes, maar ik had in deze liever een leeg schermpje gezien. Wat een kutdingen zeg >:(
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

getver.... Nog beweging in die etters. Heeft het te maken met de cyclus van die beesten? (eitjes die niet kunnen gedood worden voor ze larve zijn ofzo) of is het echt nog een constant vermeerdere van die beesten?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

:o :o :o Hoe is het mogelijk na 9 dagen :(
Stel dat het daar nu ook niet weg mee gaat, wat moet je dan? :-X

Plaats reactie