Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Wat fijn dat ze weg lijken te zijn!

Niet dat ik twijfel aan jouw kunnen, maar ik had voor mijn eigen gemoedsrust de mest opgestuurd.

En in dit geval had ik, ook al blijkt ze wormvrij, toch een pipet advocate erop gedaan.
Waarom? In dit geval gewoon, better safe than sorry. Ook omdat ze na 4 weken ontworming nog niet worm vrij was.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef:Ja en nou de twee dilemma vragen (ik heb nog 2 weken om er over na te denken):

1)Ik controleer haar de komenden weken nog wel een paar keer. Maar zal ik ook mest opsturen naar het lab?

2)En stel dat ze al die keren hartwormvrij is, geef ik dan toch nog een keer een pipet Advocate?

En zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet? :biggrin2:

Ja en ja. Linga's a. vasorum is er blijkbaar eentje van de hardnekkige soort. Je hebt straks al 8 weken in de totale zenuwen gezeten. Het laatste wat je wilt is dat je er toch een paar over het hoofd hebt gezien, en dat je er over een tijdje tóch weer mee zit, en dat je dan denkt: gvd, had ik nou maar ter controle mest naar het lab opgestuurd, en had ik toch nog maar die tweede pipet gegeven.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef:Ja en nou de twee dilemma vragen (ik heb nog 2 weken om er over na te denken):

1)Ik controleer haar de komenden weken nog wel een paar keer. Maar zal ik ook mest opsturen naar het lab?
Zou ik niet doen. Je hebt bewezen dat je ze zelf kunt ontdekken. De keren dat je de andere hebt gecontroleerd (en die vrij bleken te zijn) heb je het ook niet opgestuurd ter controle. Wat mij betreft moet je een beetje meer vertrouwen in jezelf krijgen. Je doet het prima.
2)En stel dat ze al die keren hartwormvrij is, geef ik dan toch nog een keer een pipet Advocate?

En zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet? :biggrin2:
Dat zou ik wel doen. Better safe than sorry en een extra pipet kan geen kwaad.
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Ik hoop he zo voor je!
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Hopelijk is ze er nu dan eindelijk vanaf. Ik zou voor de zekerheid nog een pipet advocate geven.
Ik zit er zelfs sterk aan te denken om eens per jaar ook een pipet te gaan geven vanwege die ellendige hartworm.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

winni schreef:Hopelijk is ze er nu dan eindelijk vanaf. Ik zou voor de zekerheid nog een pipet advocate geven.
Ik zit er zelfs sterk aan te denken om eens per jaar ook een pipet te gaan geven vanwege die ellendige hartworm.
Ik begrijp als geen ander dat je bang bent voor deze rot-worm! Maar eens per jaar een pipet heeft geen enkele zin... Er zijn dan 11 maanden per jaar waarop je hond besmet kan raken EN ziek kan worden. Volgens mij is er maar 1 manier om ervoor te zorgen dat je hond niet ziek wordt van de Franse hartworm en dat is 4 keer per jaar een mestonderzoek. En anders moet je elke maand Advocate toedienen.... Maar ja, welke gevolgen heeft dat voor de gezondheid van je hond?
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Ik zet vast hééééél voorzichtig een klein dansje in. *beweegtritmischkleineteen*
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

-Saskia- schreef:Ik zet vast hééééél voorzichtig een klein dansje in. *beweegtritmischkleineteen*
*Heeft beeld* ;D

Ik hoop zó dat je ze nu uitgeroeid hebt!!! :duimen: :duimen: :duimen:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Heeft ook beeld :biggrin2:

:-*

Ik hoop het ook, dat dit het was. Maar terug naar eigenlijk Marije's vraag (zij stelde gisteren vraag twee en ik dacht "ehhhh.... Nog geen moment over nagedacht"). Wat zouden jullie doen en waarom?

Dank je trouwens, voor je vertrouwen Erna :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Inderdaad een dilemma.... Ik denk dat ik vraag 2 met Rolf zou overleggen. Ik heb geen idee hoelang er nog "resten" van de besmetting achter kunnen blijven, die dan tóch weer actief worden.
Hoop heel erg dat het nu gedaan is met die vieze beesten en ze nu eindelijk het loodje hebben gelegd!
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Wat een goed bericht!!!
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Anne in Duitsland schreef:Ja en ja. Linga's a. vasorum is er blijkbaar eentje van de hardnekkige soort. Je hebt straks al 8 weken in de totale zenuwen gezeten. Het laatste wat je wilt is dat je er toch een paar over het hoofd hebt gezien, en dat je er over een tijdje tóch weer mee zit, en dat je dan denkt: gvd, had ik nou maar ter controle mest naar het lab opgestuurd, en had ik toch nog maar die tweede pipet gegeven.
+1

Edit: Moest nog tekst bij. ::)

Ik zou ook kiezen voor de totale rust-in-de-kop-modus. Je hebt zenuwen genoeg gehad de afgelopen periode. Zekerheid voor alles, en hoewel je prima hebt bewezen dat je zelfstandig besmetting weet te ontdekken, zou voor mij een check door het lab gevoelsmatig rust geven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dag 3: schoon.

Leo gaat nog een keer poep van Linga controleren. Voor de zekerheid.

Ik heb gelukkig nog 2 weken om er over na te denken.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

:D O0
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Gaat goed, hou vast :-*