Roxy wordt kaal!! + foto's
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Roxy wordt kaal!! + foto's
Ja met haar gaat het goed... 
alleen heb ik vanmorgen een rode rand om de kale plek heen ontdekt...
Ik kijk het nog even aan en als het erger wordt ga ik toch maar die AB geven
Het kan ook zijn dat het een beetje irritatie is van de DA, die heeft er flink wat haren uit getrokken voor onderzoek...
We zullen zien...
alleen heb ik vanmorgen een rode rand om de kale plek heen ontdekt...
Ik kijk het nog even aan en als het erger wordt ga ik toch maar die AB geven
Het kan ook zijn dat het een beetje irritatie is van de DA, die heeft er flink wat haren uit getrokken voor onderzoek...
We zullen zien...
Zit die rode rand om heel die kale plek heen?
Dan zou het misschien ook nog weleens ringworm kunnen zijn. Doet me niet direct aan een ontsteking denken want dan zou de kale plek er zelf ook onrustig uit moeten zien en niet alleen de rand.
Dan zou het misschien ook nog weleens ringworm kunnen zijn. Doet me niet direct aan een ontsteking denken want dan zou de kale plek er zelf ook onrustig uit moeten zien en niet alleen de rand.
Dat was ook mijn eerste gedachte en helaas heb ik ervaring gehad met ringworm met onze toenmalige buitenkatten.YaYa schreef: Zit die rode rand om heel die kale plek heen?
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb weer even foto's gemaakt...
De rode rand zit idd om de hele plek heen

Dat vettige wat je ziet is Surolan... dat is om het verspreiden van sporen te voorkomen zei de DA
De rode rand zit idd om de hele plek heen

Dat vettige wat je ziet is Surolan... dat is om het verspreiden van sporen te voorkomen zei de DA
Ziet er naar mijn idee niet ontstoken uit dus de ab zou ik nog maar even achterwege laten.
Blijft dat ik toch wel denk aan ringworm
Blijft dat ik toch wel denk aan ringworm
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Zou ik die creme die ik voor mijn eigen ringworm heb gebruikt ook bij haar gebruiken??
Lamisil DermGel
Het is alleen wel vanaf april niet goed meer maar ik kan bij de apotheek een nieuwe tube halen...
Heb de Da gebeld maar er is nog niets te zien aan het kweekje
En ze loopt er best veel aan te poetsen en krabben... heb haar nagels al geknipt zodat ze het niet kapot kan krabben...
Lamisil DermGel
Het is alleen wel vanaf april niet goed meer maar ik kan bij de apotheek een nieuwe tube halen...
Heb de Da gebeld maar er is nog niets te zien aan het kweekje
En ze loopt er best veel aan te poetsen en krabben... heb haar nagels al geknipt zodat ze het niet kapot kan krabben...
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ook ik denk dat het best wel ringworm kan zijn
als de ringworm zalf over de datum is zou ik nieuwe creme of zalf halen 
Surolan is ook tegen ringworm. Dus je hoeft niets anders te gebruiken.
De rode rand kan ook van de Surolan komen.
Gewoon rustig de uitslag afwachten.
De rode rand kan ook van de Surolan komen.
Gewoon rustig de uitslag afwachten.
Ok, misschien klink ik nu wel heel erg onwetend en naief hoor...
Maar zou het geen tekenbeet kunnen zijn? Dat worden toch ook vaak plekken met rode randen? Of is dat alleen bij mensen zo? ???
Maar zou het geen tekenbeet kunnen zijn? Dat worden toch ook vaak plekken met rode randen? Of is dat alleen bij mensen zo? ???
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ze komen nooit buiten en zo op haar kop had ik dat gelijk gezien...Mieuw schreef: Ok, misschien klink ik nu wel heel erg onwetend en naief hoor...
Nog geen nieuws?
Is de uitslag van het kweekje er al?
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb de DA gesproken en de test is negatief (test bestijkt 95% van alle schimmelsoorten) Dus nog 5% kans over dat het wel schimmel is maar dat moeten we later onderzoeken als het terug komt.
De plek gaat nu ook wegtrekken en het haar groeit weer aan gelukkig!!
Ik moet de surolan opmaken (is nog maar een klein beetje) en dan mag ik stoppen met medicijnen. Het ziet er voor nu goed uit
Vandeweek even haar kop onder de kraan stoppen met wat citroensap, want haar hele kop is vet
Dat wordt weer een leuke worsteling 
De plek gaat nu ook wegtrekken en het haar groeit weer aan gelukkig!!
Ik moet de surolan opmaken (is nog maar een klein beetje) en dan mag ik stoppen met medicijnen. Het ziet er voor nu goed uit
Vandeweek even haar kop onder de kraan stoppen met wat citroensap, want haar hele kop is vet
Gelukkig dat het weer goed gaat.
Misschien toch een stress plekje?
Misschien toch een stress plekje?