Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Vandaag een stukje tekst geschreven voor de vriendin die haar corgi moet missen. Wat is dat moeilijk zeg. Ik schiet dan echt steeds vol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

hannabelgje schreef:Vandaag een stukje tekst geschreven voor de vriendin die haar corgi moet missen. Wat is dat moeilijk zeg. Ik schiet dan echt steeds vol.

Dat kan ik me heel goed voorstellen .
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ach nee toch koekje, wat ontzetten naar allemaal :-X

Ik duim er voor dat de kleine koek snel weer beter is en de ab toch genoeg tijd hebben gehad om hun werk te doen.

@dinky ongelofelijk hoe kut zeg, wat verschrikkelijk van die eigenaren :-X
Ik hoop dat je snel je droomhuis vind en eindelijk de verschrikkelijke jacht over is, ik weet wat het is als elke keer een huis net voor je neus verkocht word.
Wat jij nu mee maakt is gewoon te gek voor woorden, wat een vervelende mensen zijn dat zeg >:(
Fioon
5-sterren
5-sterren

Bericht door Fioon »

koekje schreef:Vera is gelijk van de AB gehaald. Nu maar hopen dat ze toch genoeg binnen heeft gehad om niet weer ziek te worden. Het is wel heel lastig; gelijk al op je 2e allergisch blijken voor penicilline en aanverwanten.
De dokter ging ook met de dermatoloog overleggen, want hij vond de uitslag nogal uitgebreid.

@dinky: tegen dat soort toestanden zou je toch willen gillen!
Ik heb die allergie ook, ontdekt als baby. Hele dikke blaren in mijn mond en zelfs in de slokdarm. Mijn tong en keel werd dik. Sindsdien staat op mijn dossier in het umcg met vette stift die allergie genoemd. Sterkte voor het kleintje!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ooow, vukkeduk Koek, da's natuurlijk niet fijn, op die leeftijd al zo'n allergie. Ik hoop dat wat ze wel heeft binnengekregen genoeg was om te helpen!

@Dinky: >:(
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

2 maand na de scopie deelt de MDL-arts me gisteren mee dat ze op 22 april al hebben gezien dat mijn maag deels in de borstholte ligt. Maar omdat het bij het gros van de mensen vanzelf overgaat, hebben ze er maar niets mee gedaan terwijl ik heel duidelijk aangaf klachten te hebben. ::) :-X

Volgende week CT-scan om te inventariseren hoe erg het is, 11 juli weer terug en dan wordt er verder gekeken. Werd wel aangegeven dat het een indicatie voor operatie is omdat je maag uiteraard niet altijd klem kan/mag zitten.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nou, ben je lekker mee dan :-X
Hopelijk zetten ze hem snel en goed vast, dat je geen maagtorsie meer kunt krijgen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Uitvalsberschijnselen van mn linker been en daardoor al 2x letterlijk met de deur in huis gevallen, klotelijf >:(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

@Koekje: Beterschap voor de kabouter.
@Pauline: Ze laten dat ook maar op hun beloop seg, hopelijk wordt er nu wat aan gedaan.
@marine tom: Vervelend, ik hoop dat je er niets aan over gehouden hebt.

Eigen ergernis: dat gedoe met dogmeat sleept maar aan, katjes zitten nu met een menu met niet alleen te weinig diersoorten, maar ook nog eens deels gekookt vlees. Dat dat dan nog is niet op de website vermeld wordt hé >:( Het zal sowieso niet voor de eerste weken zijn, maar op mijn vraag voor wanneer dan wel krijg ik tot nu toe geen antwoord. Om ambetant van te lopen, volle vriezers en geen compleet menu voor de kitkats >:( , je zou ze nog brok gaan geven >:(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik weet niet meer waar ik mijn paarden moet laten zonder dat ze in het water staan. >:(
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Klaagtopic

Bericht door hannabelgje »

Hope schreef:Ik weet niet meer waar ik mijn paarden moet laten zonder dat ze in het water staan. >:(
Zeepaarden van maken?
Lijkt me inderdaad niet handig.

chandho
2-sterren
2-sterren

Bericht door chandho »

MillyMol schreef:Groter leed: ik denk dat we binnenkort een van de katten van mijn dochter moeten laten inslapen. Dat arme beest is nog maar net drie jaar oud, maar is al 2,5 jaar ziek. Het is begonnen met overal plassen. Bleek blaasgruis te zijn. Overgestapt op speciale brokken, maar dat hielp niet. Ze bleef overal plassen. Toen echo laten maken. Niets bijzonders te zien.

Op naar Utrecht, alwaar nog een echo, lab: geen fysieke oorzaak te vinden. Diagnose uiteindelijk blaasgruis o.b.v. idiopatische blaasontsteking. Speciaal voer, pijnstilling en het leek redelijk te gaan. Toen begon het spugen. Eerst af en toe, maar later steeds vaker, tot meerdere keren per dag. Daarbij afvallen. Het arme beest woog nog maar net 2 kg.
Na onderzoeken bij eigen DA door laten verwijzen naar internist. Na weer veel onderzoeken, waaronder een gastroscopie met biopten bleek het hypereosinofiel syndroom te zijn, dus aan de prednison. Dat leek te helpen en we mochten geleidelijk aan afbouwen.

Nu eet ze sinds een paar dagen niet meer, zit onder het bed, gromt en blaast daar en laat af en toe vreemde episodes met schokken zien. Het lijkt op een extreem ernstige vorm van hik, maar het kunnen net zo goed spasmen van elders zijn. En opnieuw overal plassen en af en toe braken.

We hebben al enkele gesprekken met de DA gehad over behandelopties, maar die zijn er eigenlijk niet. Als ze niet eet krijgen we de prednison er niet in en als we de prednison er niet inkrijgen wordt ze zieker en zieker. Het arme beest heeft niet veel kwaliteit van leven. De kat is van mijn oudste dochter. Die weet met haar verstand wel dat het einde nadert, maar het hart wil nog niet. Maar erg lang zal het niet meer duren vrees ik. :'(
oei, nog niet opgeven! Bij de huisdierendokter.nl zijn chinese kruidenpreparaten te verkrijgen en die werken echt heel goed, en zeker ook in gevallen waar de reguliere geneeskunde faalt. Er is zeker een middel tegen eosinofiel syndroom en tegen blaasgruis. Er zijn ook heel goede alternatieven voor prednison, metacam, antibiotica etc. Met deze kruiden heb ik al katten gered die door de DA waren opgegeven. U kan op de site ook om advies vragen. Of u kan zelf iemand consulteren die met chinese kruiden en geneeswijzen werkt.
Laatst nog een katje met fiv die niet wou eten en moest overgeven: met toediening van rehmannia is die ineens beginnen eten en is het braken gestopt. Dus nog effe doorgaan. Ook es goed de site doorlezen.

groetjes Chantal
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Pauline schreef:2 maand na de scopie deelt de MDL-arts me gisteren mee dat ze op 22 april al hebben gezien dat mijn maag deels in de borstholte ligt. Maar omdat het bij het gros van de mensen vanzelf overgaat, hebben ze er maar niets mee gedaan terwijl ik heel duidelijk aangaf klachten te hebben. ::) :-X

Volgende week CT-scan om te inventariseren hoe erg het is, 11 juli weer terug en dan wordt er verder gekeken. Werd wel aangegeven dat het een indicatie voor operatie is omdat je maag uiteraard niet altijd klem kan/mag zitten.
Allemachtig Pauline... :-X
Kan me zo voorstellen dat je die arts ook wel ff vanachter zijn bureau vandaan had willen trekken >:( >:(
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

zurca schreef:Allemachtig Pauline... :-X
Kan me zo voorstellen dat je die arts ook wel ff vanachter zijn bureau vandaan had willen trekken >:( >:(

Nou om eerlijk te zijn had ik zin om heel hard te gaan huilen.... :-[ Ik loop sinds half januari met deze vervelende klachten en probeer het maar zoveel mogelijk te negeren, maar helaas lukt dat niet. En het wordt gewoon steeds erger..... Maar goed, we moeten het toch weer afwachten. Als ze niet doen wat ik wil, dan wordt het een second opinion. Zover ben ik al wel. Stomme ziekenhuis hier, eerst Eddie van het kastje naar de muur sturen (dan denk je nog dat het een éénmalig iets is), maar nu word ik net zo behandeld. Kan gewoon niet zo zijn dat je je scheel betaalt aan zorg, maar die niet fatsoenlijk krijgt. En je moet eerst op je strepen gaan staan voordat er iets concreets gebeurt. Wat nou als je niet zo bent of dat niet kunt?? Daar denk ik wel heel vaak over na.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Pauline schreef:Nou om eerlijk te zijn had ik zin om heel hard te gaan huilen.... :-[ Ik loop sinds half januari met deze vervelende klachten en probeer het maar zoveel mogelijk te negeren, maar helaas lukt dat niet. En het wordt gewoon steeds erger..... Maar goed, we moeten het toch weer afwachten. Als ze niet doen wat ik wil, dan wordt het een second opinion. Zover ben ik al wel. Stomme ziekenhuis hier, eerst Eddie van het kastje naar de muur sturen (dan denk je nog dat het een éénmalig iets is), maar nu word ik net zo behandeld. Kan gewoon niet zo zijn dat je je scheel betaalt aan zorg, maar die niet fatsoenlijk krijgt. En je moet eerst op je strepen gaan staan voordat er iets concreets gebeurt. Wat nou als je niet zo bent of dat niet kunt?? Daar denk ik wel heel vaak over na.
Dan blijk je na 15 jaar toch wel echt slaapappneu te hebben ook al zei de huisarts dat je dat niet kon hebben want je bent niet dik, dit is het verhaal van mijn vriend die echt is van niet aanstellen en door gaan en heel moeilijk naar de huisarts gaat want het gaat vast van zelf wel over.
Dus als de arts zecht zonder onderzoek het is niks dan geloofd hij dat ook :-X

Hij is zelf een keer bijna naar huis gegaan met een gebroke rug omdat de artse niet echt vonden dat er iets aan de hand was :o
Ze zaten te twijfelen of ze een foto zouden maken dus vriendlief had al gelijk zo iets van "o laat maar dan"
Tot hij even op de behandel tafel moest gaan liggen en flauw viel, toen hebben de artsen toch even voor de zekerheid een foto gemaakt. ::)

Mijn ervaringen zijn echt niet beter maar ik heb heel jong geleerd dat je echt op je strepen moet gaan staan en zeggen wat jij wilt dat er gaat gebeuren inplaats van afwachten, wat vertrouwen in artsen is bij mij heel ver te zoeken door al die k.u.t ervaringen die ik in mijn jeugd heb gehad >:(

Plaats reactie