Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)
Moderator: Lizzy
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Ow jee, wat is dit?? (blijkt lymfeklierkanker)
knuffel voor Yuki en Karin 
En als je nou vraagt om een ander soort? B.v. dexamethason. Ik zeg ook maar wat. Misschien dat Yuki dan minder hoeft te drinken en dus plassen. Enneh.... lekker wandelen. Daar knap je ook van op. Maar goed, het is een hele spannende tijd. Dat gaat misschien ook opbreken. Komt-ie danyuki11 schreef: Prednoral
Te beginnen met 2,5 tablet (20 mg per tablet) per dag. In 5 weken afbouwen.
Maar hij drinkt nu al zoveel en plast veel...hij loopt zo'n beetje leeg![]()
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Yukyuki11 schreef: Met Yuk goed...af en toe een klein beetje incontinent, maar verder geen gekkigheid.
Met Karin?? Wel weer wat beter, maar nog wel totaal futloos....
Laat die lente maar komen! 8)
Yuki gaat aan de vitamine D, en ik doe zelf ook maar mee, denk ik
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Bekijk het positief; beter veel drinken en veel plassen dan dat hij zich super beroerd voeld.
Wel vervelend dat hij wat sloompjes is, maar dat zal er vast bij horen.
Dipjes kun je altijd hebben/krijgen, maar we denken allemaal aan jou en aan Yuki, dus als iets is; geef een gil en we trekken je wel weer uit die dip
Wel vervelend dat hij wat sloompjes is, maar dat zal er vast bij horen.
Dipjes kun je altijd hebben/krijgen, maar we denken allemaal aan jou en aan Yuki, dus als iets is; geef een gil en we trekken je wel weer uit die dip
ik sluit mij aan bij de vorige spreker.Jol schreef: Dipjes kun je altijd hebben/krijgen, maar we denken allemaal aan jou en aan Yuki, dus als iets is; geef een gil en we trekken je wel weer uit die dip![]()
Och, kiek toch 'ns; wat een warme reacties!!! 
We komen echt niet toe aan een dip met al jullie lieve medeleven!!!

Vandaag gaat het weer oké met Yuki!!! Het zijn subtiele verschillen, maar voor mij wel belangrijk!! Ik zie graag zijn levenslustige blik, zijn 'watgaanwedoenwatgaanwedoen-blik'
Dan ben ik tenminste zeker van de kwaliteit van leven voor hem!
En vreten dat ie doet joh...niet normaal meer...
Vroeguh..kreeg hij 1 kilo per dag. Na zijn castratie heb ik dat teruggebracht naar ca. 700-750 gram, want voor t eerst in zijn leven ontwikkelde hij een klein speklaagje
Natuurlijk is hij ook minder actief, dus die 700 gram was vaak meer dan genoeg.
Maar nu....een kilo is niet genoeg voor meneer hoor!!
Misschien moet ik voorlopig maar naar 1,2 kilo verdeeld in 3 porties??
Wat denken de deskundigen hier??
Ik denk dat het hele proces zoveel energie kost, want zijn speklaagje is echt wel weg...

We komen echt niet toe aan een dip met al jullie lieve medeleven!!!
Vandaag gaat het weer oké met Yuki!!! Het zijn subtiele verschillen, maar voor mij wel belangrijk!! Ik zie graag zijn levenslustige blik, zijn 'watgaanwedoenwatgaanwedoen-blik'
En vreten dat ie doet joh...niet normaal meer...
Vroeguh..kreeg hij 1 kilo per dag. Na zijn castratie heb ik dat teruggebracht naar ca. 700-750 gram, want voor t eerst in zijn leven ontwikkelde hij een klein speklaagje
Natuurlijk is hij ook minder actief, dus die 700 gram was vaak meer dan genoeg.
Maar nu....een kilo is niet genoeg voor meneer hoor!!
Misschien moet ik voorlopig maar naar 1,2 kilo verdeeld in 3 porties??
Wat denken de deskundigen hier??
Ik denk dat het hele proces zoveel energie kost, want zijn speklaagje is echt wel weg...
Ik kan zo de verschillen niet zo goed ontdekken, behalve dan dat de prednoral een diergeneesmiddel is, en de dexamethason volgens mij meer humaan.Rosalie schreef: En als je nou vraagt om een ander soort? B.v. dexamethason. Ik zeg ook maar wat. Misschien dat Yuki dan minder hoeft te drinken en dus plassen. Enneh.... lekker wandelen. Daar knap je ook van op. Maar goed, het is een hele spannende tijd. Dat gaat misschien ook opbreken. Komt-ie dan![]()
![]()
![]()
:
Maar goed; Yuki is nog niet begonnen aan de prednoral hè, dus ik heb ook nog geen idee hoe dat gaat. Maandag gaan we ermee starten
- spreeuwtje
- 5-sterren

veel sterkte dan vast..
lijkt me doodvermoeiend om een veelplasser in huis te hebben..
ook al is het natuurlijk super om te zien hoe goed yuuk t doet!! (en jij natuurlijk)
misschien leren yuuk op de wc te gaan?
ook al is het natuurlijk super om te zien hoe goed yuuk t doet!! (en jij natuurlijk)
misschien leren yuuk op de wc te gaan?
Het valt nu wel mee...spreeuwtje schreef: veel sterkte dan vast..
misschien leren yuuk op de wc te gaan?![]()
Soms moet hij er s nachts een keer uit (en plast dan 3 keer een paar minuten
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Kijk gewoon naar wat Yuki noig heeft 
Als jij denkt dat hij meer moet krijgen, geef je hem dat toch
En al moet je hem 2kg per dag geven...als hij daarmee op gewicht blijft is het toch goed 
Als jij denkt dat hij meer moet krijgen, geef je hem dat toch
Owh,yuki11 schreef: Ik kan zo de verschillen niet zo goed ontdekken, behalve dan dat de prednoral een diergeneesmiddel is, en de dexamethason volgens mij meer humaan.
Maar goed; Yuki is nog niet begonnen aan de prednoral hè, dus ik heb ook nog geen idee hoe dat gaat. Maandag gaan we ermee starten![]()
Fijn dat het nog zo lekker gaar met Yuki en ik zou hem ook zoveel geven als hij nodig heeft. Want het kost natuurlijk de nodige energie om de ziekte aan te pakken.
Beter zo goed eten dan slecht, toch
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
het eten wat ie nu zo graag wilt doen komt door de prednison he, daar kunnen ze werkelijk waar de hele dag door eten!
dus het is niet zo zeer dat ie meer eten nodig heeft, nee hij heeft honger door de med..
dus uitkijken met meer geven..
fijn dat het nu wat lekkerder gaat!
dus het is niet zo zeer dat ie meer eten nodig heeft, nee hij heeft honger door de med..
Ellen, Karin gaat maandag pas beginnen met de Prednoral. Dus daar kan Yuki nog niet op reagerenvanaalst schreef: het eten wat ie nu zo graag wilt doen komt door de prednison he, daar kunnen ze werkelijk waar de hele dag door eten!
-
Michelle Vrolijk
- 4-sterren

- Contacteer:
Hoe gaat t met jullie twee?
Goed, dank je!!Michelle M. schreef: Hoe gaat t met jullie twee?
Vanmorgen gestart met de prednoral. 1,5 tablet om 8.30uur. Om 14 uur krijgt hij er nog 1. 2,5 per dag dus (= 50mg). Tot nu toe geen gekkigheid
1 week 2,5 tablet, dan een week 2 en zo afbouwen naar 5 mg. (in 5 weken dus).
Een bijwerking van prednison is o.a. spierafbraak, en dat is niet wenselijk bij Yuki, i.v.m. zijn gewrichtsproblemen. Vandaar dus een kuur van 5 weken i.p.v. 17, zoals normaal in een chemo-kuren protocol.