Mijn vriendin die met man en koter in Driebruggen woont heeft wel interesse...Nina013 schreef: @marielle, een stukje grond huren... Zou wel veel te toevallig zijn als je bij ons in debuut woont maar wij hebben een grote moestuin die mijn ouders graag aan iemand anders overlaten.
We hebben jarenlang een 'tuinman' gehad. Hij kon gewoon zijn gang gaan in de tuin als mijn ouders af en toe een maaltje groente mochten plukken als tegenprestatie. Helaas heeft hij nu een eigen stukje grond van zijn vader overgenomen dus lag eerst het hele stuk braak en heeft mijn paps het zelf maar vol gezet met bonen en nogal veel aardappels hahaha!
Toen ik je opmerking las, dacht ik, misschien is er wel iemand die interesse heeft....
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
NL_Annemieke
- 2-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Wat is nou de reden dat een plant door schiet?
Alle Chinese kool die we nog hadden en niet is opgevreten door de slakken is ook einde verhaal, door geschoten.
Alle Chinese kool die we nog hadden en niet is opgevreten door de slakken is ook einde verhaal, door geschoten.
Gister deel van de snijbiet geoogst en lekkere stamppot gemaakt. Iedereen vond het lekker en het was voor ons allemaal nieuw.
De paksoy die doorgeschoten was, heb ik eruit gehaald. Het zaad maken duurde me te lang.
Jantina, geen idee waarom groente ineens doorschiet. Waarschijnlijk zijn de omstandigheden dan zodanig dat het voor de plant ideaal is om zaad aan te maken.
De rest van mijn tuintje gaat ook goed. De spitskool begint eindelijk "spitser" te worden. Die is best groot eigenlijk wel.
De paksoy die doorgeschoten was, heb ik eruit gehaald. Het zaad maken duurde me te lang.
Jantina, geen idee waarom groente ineens doorschiet. Waarschijnlijk zijn de omstandigheden dan zodanig dat het voor de plant ideaal is om zaad aan te maken.
De rest van mijn tuintje gaat ook goed. De spitskool begint eindelijk "spitser" te worden. Die is best groot eigenlijk wel.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Schieten doe ze inderdaad als de omstandigheden voor de plant perfect zijn om zich voort te planten.
Getver de getver de getver.. Ik heb een enorme spinnen-angst en zojuist zag ik op een tuinnet over m'n wortelen een hele grote gele bol hangen. Ik dacht 'wat is dat nu?' Dus ik ging kijken.. Mijn grootste nachtmerrie werd werkelijkheid.. Gatver!!! Allemaal kleine gele spinnetjes met een zwarte stip op hun achterwer/rug die als 1 grote bal naar elkaar toe gingen!!
Met heel veel moed heb ik een beker gepakt en een plastic deksel. De hele bol erin, deksel erop. Waterkoker aan en ze toen verzopen met 100 graden.. Niet echt vriendelijk, maar ik moest toch wat...
Maar wat voor spinnen zijn dit? En waarom vormen ze 1 grote bol?
Met heel veel moed heb ik een beker gepakt en een plastic deksel. De hele bol erin, deksel erop. Waterkoker aan en ze toen verzopen met 100 graden.. Niet echt vriendelijk, maar ik moest toch wat...
Maar wat voor spinnen zijn dit? En waarom vormen ze 1 grote bol?
Je hebt zonet een heel nest babyspinnetjes gekookt 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Die spinnen hebben we hier ook, geen idee welke dat zijn, maar buiten laat ik ze fijn zitten. Het zijn zo'n nuttige beestjes. En hier toch ook een enorme spinnenfobie.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik gruwel ook van spinnen, maar buiten mogen ze blijven. Binnen gaan ze er aan.
Ik zeg altijd wel 'sorry, had je maar buiten moeten blijven'. 
Na drie weken vakantie is er nog niet echt veel gebeurd in de moestuin. Herstel. De sla in de bak en het onkruid buiten de bakken zijn goed gegroeid.

Gisteren een grote krop gegeten, en de kleinere verplaatst naar een andere bak waar nog ruimte was.
De tomaten/aardbeien/boontjes staan te krengen.
Na drie weken vakantie is er nog niet echt veel gebeurd in de moestuin. Herstel. De sla in de bak en het onkruid buiten de bakken zijn goed gegroeid.

Gisteren een grote krop gegeten, en de kleinere verplaatst naar een andere bak waar nog ruimte was.
De tomaten/aardbeien/boontjes staan te krengen.
Ze zaten om de hoek van mijn achterdeur die met dit weer de hele dag open staat
Dus als ik ze niet weg had gehaald, hadden ze in m'n huis gezeten, vandaar dat ik vond dat ik toch wat moest doen 
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ach die arme spinnen, had ze maar in de herplaats hoek gezetRoosj schreef: Ze zaten om de hoek van mijn achterdeur die met dit weer de hele dag open staatDus als ik ze niet weg had gehaald, hadden ze in m'n huis gezeten, vandaar dat ik vond dat ik toch wat moest doen
![]()
-
Marielle1988
- 2-sterren

Net bij de inspectie van de tuin een bol op één van mijn uien ontdekt. Bovenaan het loof. Wat is dit? Kan dit kwaad? En kan ik de ui gewoon in de grond laten staan en later opeten?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

dat wordt een bloemMarielle1988 schreef: Net bij de inspectie van de tuin een bol op één van mijn uien ontdekt. Bovenaan het loof. Wat is dit? Kan dit kwaad? En kan ik de ui gewoon in de grond laten staan en later opeten?
http://www.moestuinforum.nl/help-mijn-u ... t1777.html
Hahaa, de lieveheersbeestjes farm vond ik nog ok.. Maar een spinnen farm?! ...Sarah5 schreef: Ach die arme spinnen, had ze maar in de herplaats hoek gezetIk had nog wel plek voor ze, naast mijn lieveheerstbeestfarm
Mijn 'binnentuin' en vensterbank op het zuiden vol pepers, paprika's, kruiden en nog een paar tomaatjes en een aubergine.

- spreeuwtje
- 5-sterren

wat leuk al die pepertjes!!
ik heb vandaag maar wat dingen verzet..
mijn kroppen sla stonden in de verdrukking.
ze worden al behoorlijk groot, als je ze zo ziet, zijn ze de grootte van een krop maar als je ze voelt zit er niet veel krop aan.
veel blad maar weinig inhoud, zeg maar..
dus ik heb ze verplaatst.. iedere krop staat nu in een eigen vakje.
mijn courgette gaat ineens heel hard groeien.
Die staat in t middelste vakje..
ik heb vluchtig gekeken maar volgens mij zitten er ondanks die 3 blaadjes, al wel knoppen in??
paprika's doen niet veel.. die blijven ieniemienie.
tomaatjes buiten gezet. Binnen werden ze minder gelukkig.
boerenkool gaat ook heel hard!!!!
ik heb er 4 in 1 vakje.
gaat dat een probleem opleveren?
of kunnen ze best tot de winter zo dicht op elkaar staan?
bosuitjes schieten ook ineens op.
dikkere stengeltjes...
en de rucola groeit weer zo snel aan, bovendien verspreid het zich nu ook naar andere vakjes..
is dat normaal?? dat het als bodemkruiper gaat gedragen?
ik heb vandaag maar wat dingen verzet..
mijn kroppen sla stonden in de verdrukking.
ze worden al behoorlijk groot, als je ze zo ziet, zijn ze de grootte van een krop maar als je ze voelt zit er niet veel krop aan.
veel blad maar weinig inhoud, zeg maar..
dus ik heb ze verplaatst.. iedere krop staat nu in een eigen vakje.
mijn courgette gaat ineens heel hard groeien.
Die staat in t middelste vakje..
ik heb vluchtig gekeken maar volgens mij zitten er ondanks die 3 blaadjes, al wel knoppen in??
paprika's doen niet veel.. die blijven ieniemienie.
tomaatjes buiten gezet. Binnen werden ze minder gelukkig.
boerenkool gaat ook heel hard!!!!
ik heb er 4 in 1 vakje.
gaat dat een probleem opleveren?
of kunnen ze best tot de winter zo dicht op elkaar staan?
bosuitjes schieten ook ineens op.
dikkere stengeltjes...
en de rucola groeit weer zo snel aan, bovendien verspreid het zich nu ook naar andere vakjes..
is dat normaal?? dat het als bodemkruiper gaat gedragen?