Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?
Moderator: Lizzy
- sphynxlover
- 3-sterren

- Contacteer:
Re: Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?
Als ik dit lees zouden we beter helemaal niks meer voeren aan onze honden.
Geen vlees en geen brok. Want dood gaan ze toch wel.
Maar alle gekheid op een stokje.
We kunnen er onze ogen wel voor sluiten, inderdaad kunnen wij en onze honden allerlei besmettingen oplopen.
Gewoon in ons achterhoofd houden. Maar er wordt steeds gesproken over vleesafval, verminderde hygiene enz.
In de slachterij wordt heel strenge controles gehouden.Afval??? Bijna alles wat wij voeren wordt gewoon ook door de mensen gebruikt.Karkassen gaan veelvuldig naar de horeca om b.v. soep van te trekken.
Er wordt heel zorgvuldig omgegaan met dit"afval".
Alles wordt hier vers aangeleverd en dan in porties hier gemaakt. Soms heeft de slager het dus snel gevroren om het te bewaren voor de levering. Het oudste vlees id dan een week of twee oud.
Als dan mijn vriezer op die manier zou uit zijn en ik vries het weer in, geen probleem.
Dat is in de supermarkt soms slimmer.
Van slachter bevroren naar verwerker. Ontdooien. verwerken en bevriezen. Aankomst winkel weer ontdooien.
Consument koopt het en gooit weer in vriezer. Wordt ontdooit en gebruikt.
Geen vlees en geen brok. Want dood gaan ze toch wel.
Maar alle gekheid op een stokje.
We kunnen er onze ogen wel voor sluiten, inderdaad kunnen wij en onze honden allerlei besmettingen oplopen.
Gewoon in ons achterhoofd houden. Maar er wordt steeds gesproken over vleesafval, verminderde hygiene enz.
In de slachterij wordt heel strenge controles gehouden.Afval??? Bijna alles wat wij voeren wordt gewoon ook door de mensen gebruikt.Karkassen gaan veelvuldig naar de horeca om b.v. soep van te trekken.
Er wordt heel zorgvuldig omgegaan met dit"afval".
Alles wordt hier vers aangeleverd en dan in porties hier gemaakt. Soms heeft de slager het dus snel gevroren om het te bewaren voor de levering. Het oudste vlees id dan een week of twee oud.
Als dan mijn vriezer op die manier zou uit zijn en ik vries het weer in, geen probleem.
Dat is in de supermarkt soms slimmer.
Van slachter bevroren naar verwerker. Ontdooien. verwerken en bevriezen. Aankomst winkel weer ontdooien.
Consument koopt het en gooit weer in vriezer. Wordt ontdooit en gebruikt.

kruisbesmetting !!!!
Omdat de hond zijn poot optilt en over het vlees piest bedoel je??
.....t vlees zit gewoon in zakjes, en het aanrecht staat niet duidelijk op de foto... get a life!
rupa schreef:
kruisbesmetting !!!!
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Nou Monique je hebt wel wat onteketend
en verder zeg ik ook; snuffelen en waar nodig weggooien en verder gewoon opvoeren.
Verder ben ik het met Jara eens; get a life!
Je zou echt gaan denken dat rupa anti vers is!!! Vraag me dan toch af hoe ze zelf alles doet!!! Smetvrees?
Mijn keuken is ook weleens zo ontploft en weet je ze/we lopen nog steeds allemaal vrolijk rond, dus zal allemaal wel los lopen.
Verder ben ik het met Jara eens; get a life!
Je zou echt gaan denken dat rupa anti vers is!!! Vraag me dan toch af hoe ze zelf alles doet!!! Smetvrees?
Mijn keuken is ook weleens zo ontploft en weet je ze/we lopen nog steeds allemaal vrolijk rond, dus zal allemaal wel los lopen.
-
Shifare
- 3-sterren

Maar WAT is nou je punt?rupa schreef:
kruisbesmetting !!!!
Als je daarna je handen goed wast en de keuken sopt is er toch niets aan de hand?
Ik vind je een beetje panisch en bangmakerig.
Daarbij vind ik het HOOGST irritant dat niet antwoord op de aangehaalde argumenten maar gewoon weer nieuwe argumenten en zogenaamde duidelijke punten maakt.
Niet iedereen heeft de plek en mogelijkheden die jullie hebben. Moeten die het dan iets anders doen dan jij waardoor ze vlees kunnen eten. Het baasje de keuken goed boent daarna. Of moeten die volgens jou dan maar lekker aan de brokken?
-
Martine-Tom
Nee hoor, Tom en de katten noemen dit...FEEEEEEEEEEEEST!!rupa schreef:
kruisbesmetting !!!!
De chocolade die je van mij kreeg heb ik misschien ook wel aangeraakt zonder mijn handen eerst te ontsmetten...just in case, ik zou ze weggooien!
Rupa heeft eergisteren een heleboel oude berichten verwijderd. Die waren zeker niet helemaal vrij van bacterieën
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Het is mij ook wel eens overkomen. Had ik de vriezer niet goed dicht gedaan waardoor de hele boel half was ontdooid.Monique77 schreef: Manlief had afgelopen vrijdagavond de stopcontacten in onze berging nodig dus heeft hij de stekker van de vriezer eruit gehaald.... En idd jullie voelen hem al aankomen, hij heeft de stekker er niet terug in gedaan
Daarnet moest ik wat hebben uit die vriezer en constateerde het.
De temperatuur van de vriezer was 0 graden en het vlees (vleesbot, orgaan en droogspul was half ontdooid)
Kan ik nu de vriezer gewoon weer aanzetten en het vlees nog gewoon voeren?
Ik denk het wel, gezien het vlees nog niet volledig ontdooid was en het niet ruikt maar vraag het toch liever even na!
Ik heb alles weer ingevroren en weer gevoerd. Alles zat door de condens wel aan elkaar gevroren.
Ik zie het probleem niet zo, zonde om een partij mooi vlees weg te gooien.
-
TessaThomas
- 5-sterren

Als het midden in de zomer was, met 30+ graden, zou ik het weggooien. Maar hoe warm is het afgelopen weken geweest? Mijn koelkast is warmer dan de schuur waar het vlees in ontdooit. Pas als de buiten temperatuur warmer is dan de koelkast, gooi ik het in de koelkast........*Dorothea* schreef: Het is mij ook wel eens overkomen. Had ik de vriezer niet goed dicht gedaan waardoor de hele boel half was ontdooid.
Ik heb alles weer ingevroren en weer gevoerd. Alles zat door de condens wel aan elkaar gevroren.
Ik zie het probleem niet zo, zonde om een partij mooi vlees weg te gooien.
Kun je het beter meteen in je koelkast doen, standaard. Ontdooiend vlees geeft kou af, scheelt stroom vreten voor de koelkastTessaThomas schreef: Als het midden in de zomer was, met 30+ graden, zou ik het weggooien. Maar hoe warm is het afgelopen weken geweest? Mijn koelkast is warmer dan de schuur waar het vlees in ontdooit. Pas als de buiten temperatuur warmer is dan de koelkast, gooi ik het in de koelkast........![]()
-
Martine-Tom
Hier ook wel eens gehad, en tenzij het vlees zelfstandig in staat is om de schuur uit te lopen word het gewoon gevoerd.
-
TessaThomas
- 5-sterren

Die staat nu uit, enige waarvoor hij aanstaat is hondenvoer. Gaat altijd pas weer aan als de buiten temperatuur hoger ligt dan die van de koelkast als die aanstaat. Het voer zit hier in plastic diepvrieszakjes en dat gaat in een plastic bakje met deksel erop op het aanrechtblad in de schuur als het koud genoeg is, anders gewoon in de koelkast.eelke schreef: Kun je het beter meteen in je koelkast doen, standaard. Ontdooiend vlees geeft kou af, scheelt stroom vreten voor de koelkast![]()
Of moet ik dat 's winters ook in de koelkast doen dan?
Zolang de wereldkoelkast kouder is dan je eigen koelkast zou ik niet weten waarom je die laatste aan zou moeten zettenTessaThomas schreef: Die staat nu uit, enige waarvoor hij aanstaat is hondenvoer. Gaat altijd pas weer aan als de buiten temperatuur hoger ligt dan die van de koelkast als die aanstaat. Het voer zit hier in plastic diepvrieszakjes en dat gaat in een plastic bakje met deksel erop op het aanrechtblad in de schuur als het koud genoeg is, anders gewoon in de koelkast.
Of moet ik dat 's winters ook in de koelkast doen dan?(Alle spullen die ik hier noem, van aanrecht tot koelkast, worden alleen gebruikt voor het eten van Tessa, ik heb dus niks in mijn eigen keuken/spullen?)
Rupa kan ook niet meer reageren, dus tsja .... Dan kan je beter je oude sporen posten hé voordat er daar iets in staat wat toch niet zo vrij van bacterieën ispike schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
wat ik nou gezien heb:
Rupa heeft eergisteren een heleboel oude berichten verwijderd. Die waren zeker niet helemaal vrij van bacterieën![]()
![]()
![]()
![]()