*Dorothea* schreef:
Patsy rent ook niet op andere honden af en staat prima onder appèl.
Maar als ik haar roep, ze rent naar me toe en ondertussen jagen 3 blaffende herders haar op, dan moet ze gewoon maar stil blijven staan terwijl ze naar haar kont happen?
Ik heb een border collie die in zon situatie ook zou wegrennen en ja die word gegrepen. (Tegenwoordig snauwt ze van zich af en loopt gewoon door dus opjagen gebeurd al jaren niet meer)
Ik heb een herder die zou blijven staan en die word nooit gegrepen sterker nog tot nu toe is iedere hond met kwade bedoelingen afgedropen.
Dan heb ik een pup van 13 weken die zich ook zou laten opjagen waarschijnlijk.
Met de border collie liep ik ook liever niet zonder de herder erbij want hij zorgt door te blokken van de andere hond dat niemand de border collie opjaagt.
Anders sloeg ik een ander pad in als ik een andere hond zie om te voorkomen dat ze opgejaagd word.
Zelfde met de pup die loopt alleen los als de andere erbij zijn omdat ze dan zeker niet op de vlucht zal gaan, maar ik heb haar ook geleerd dat ze naar mij toe komt als er een hond aankomt al is het haar beste vriend, eerst komen dan pas evt. Langs de andere hond lopen, dan heb ik evt. Nog tijd zat om een ander pad in te slaan.
Inderdaad omgekeerde wereld maar ik vertrouw geen vreemde honden.
Nou heb ik honden die andere honden negeren en als ze samen zijn zich ook absoluut niet geïntimideerd voelen wat de andere hond ook doet en dus blijven staan.