pffff....ik zit nog te shaken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: pffff....ik zit nog te shaken

star
3-sterren
3-sterren

Bericht door star »

*Dorothea* schreef: Was je erbij, was het jouw uitlaatdienst in het amsterdamse bos?
Volgens mij haal ik iets door elkaar.

Het enigste wat ik wil zeggen is dat er toch altijd gekken zijn die een agressieve hond los laten lopen.
Waarvan de meeste van deze honden alleen agressief reageren als een hond wegrent en in paniek schiet.
IK zou dus zorgen (en dat doe ik met pups) dat mijn hond niet in een situatie kan komen om opgejaagd te worden.

En tuurlijk mag zoiets gewoon niet gebeurden maar het is nu eenmaal!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

star schreef: Volgens mij haal ik iets door elkaar.

Het enigste wat ik wil zeggen is dat er toch altijd gekken zijn die een agressieve hond los laten lopen.
Waarvan de meeste van deze honden alleen agressief reageren als een hond wegrent en in paniek schiet.
IK zou dus zorgen (en dat doe ik met pups) dat mijn hond niet in een situatie kan komen om opgejaagd te worden.

En tuurlijk mag zoiets gewoon niet gebeurden maar het is nu eenmaal!
Ja ik doe inmiddels hetzelfde...
Ik heb Tom afgeleerd om naar andere honden te gaan, we draaien om als ik ook maar 1% twijfel over tegemoedkomende hond of baas, ik lijn hem aan en leid hem af als hij wel naar een andere hond wil, ik block vrijwel alle honden die op hem af komen.
Heb ook een poos geroepen dat hij last van zijn knieen heeft als er een grote hond onstuimig deed,..maar dat is dan je eigen probleem, daar halen ze hun hond echt niet voor terug  :-\

Dus dan maar besloten om voor mijn hond te kiezen en het hazenpad....
Daarbij zijn er maar weinig sociale honden hier waar ik hem uberhaubt mee zou willen laten spelen dus mist hij weinig. Vind het wel eens sneu maar het is niet anders...
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Jemig, wat zullen jullie vreselijk geschrokken zijn. Arme Patsy.  Beterschap voor de kleine dame  :-*
star
3-sterren
3-sterren

Bericht door star »

eelke schreef: Maar Star, jou hond rende toch ook samen met Gijs achter de hond van Vivianne aan toen met het titeren?
Klopt, dat was de eerste en laatste keer dat hij dat ooit heeft gedaan vindt ik ook geen raar gedrag van een jonge puber reu die met twee reuen aan het spelen was.
Maar daar kwamen geen schudden, bijten en gaten bij kijken en mijn honden jagen onderling ook op elkaar op de zelfde manier, opjagen, op de grond gooien en dan verder op de grond spelen zo spelen ze hier allemaal.

Eerlijk gezegd had ik zelf beter moet weten en hem aangelijnd moeten houden toen omdat er voor veel spanning bij kwam kijken van zijn kant (vreemde die aan hem zaten, auto is werken, vreemde locatie met andere honden betekend voor hem boeven bijten.
Dat lag dus aan mij en niet aan de hond.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Patsy rent ook niet op andere honden af en staat prima onder appèl.
Maar als ik haar roep, ze rent naar me toe en ondertussen jagen 3 blaffende herders haar op, dan moet ze gewoon maar stil blijven staan terwijl ze naar haar kont happen?
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Wat een rot ervaring. Ik begrijp dat doordat Patsy hard naar jou rende ze iets triggerde maar de rest gaat mijn pet te boven. Als eigenaren van de herders ren je daar toch direct achterheen en grijp je in?

Omdat je schrijft dat ze later honden meed en niet ontspannen was zou ik jouw juf van de school bellen voor overleg, hoe ga je de komende wandelingen aanpakken. Ik zou ook op zoek gaan naar herders met bazen die hun hond door en door kent en waarmee Patsy andere ervaringen op kan doen.
Lil

Bericht door Lil »

*Dorothea* schreef: Patsy rent ook niet op andere honden af en staat prima onder appèl.
Maar als ik haar roep, ze rent naar me toe en ondertussen jagen 3 blaffende herders haar op, dan moet ze gewoon maar stil blijven staan terwijl ze naar haar kont happen?
Dat helpt vast en zeker bij zulke honden.... daarom is mijn hond 3 keer gebeten omdat hij aan de lijn zat, ja zat op zijn kont naast mijn been.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

*Dorothea* schreef: Patsy rent ook niet op andere honden af en staat prima onder appèl.
Nee... :-\

Denk dat elke hond deed wat ie weet te doen, imho ligt de fout bij de baasjes van de herders, die hadden ze met dat gedrag niet los moeten laten...of onder appèl hebben, en minimaal verantwoordelijkheid nemen, maar ja... :-\
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

star schreef: Klopt, dat was de eerste en laatste keer dat hij dat ooit heeft gedaan vindt ik ook geen raar gedrag van een jonge puber reu die met twee reuen aan het spelen was.
Maar daar kwamen geen schudden, bijten en gaten bij kijken en mijn honden jagen onderling ook op elkaar op de zelfde manier, opjagen, op de grond gooien en dan verder op de grond spelen zo spelen ze hier allemaal.

Eerlijk gezegd had ik zelf beter moet weten en hem aangelijnd moeten houden toen omdat er voor veel spanning bij kwam kijken van zijn kant (vreemde die aan hem zaten, auto is werken, vreemde locatie met andere honden betekend voor hem boeven bijten.
Dat lag dus aan mij en niet aan de hond.
Feitelijk ligt het ook nooit aan de hond natuurlijk, de baas moet altijd beter weten.
Maar vond het zo typisch dat je nooit schreef, terwijl de ene keer dat ik je gezien had jouw hond precies dat gedrag deed.

Hier spelen ze ook zo, maar ik vind dat ze het verschil moeten kunnen zien tussen spelen en niet meer leuk spelen. Gijs ziet dat helaas donders goed en gaat dan juist lekker provoceren.
Nee, dat lijkt me niet. Als ze dan naar jou toe rent, rent ze dan al angstig (bij het zien van die honden en jouw geroep) of was dat pas toen ze ook achtervolgt werd?
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

kira schreef: Ik zou ook op zoek gaan naar herders met bazen die hun hond door en door kent en waarmee Patsy andere ervaringen op kan doen.
Als je daar de kans voor hebt lijkt me dat wel zinvol ja, in ieder geval de "mentale schade" proberen te beperken.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Op het strand ging ze trouwens wel gelijk weer met een molosser spelen, ze vindt molossers leuk.
Maar ook op het strand kroop er een herder fixerend op haar af, vergezeld door een klein wit hondje wat keihard kefte.  :-X
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Bah hoe vaker ik het lees hoe kwader ik word op die (%*&) onverantwoordelijke kloterige rotbazen. Eerlijk is eerlijk, ik vrees dat ik een herder vermoord had, maar 3?? Meis wat moet je ontzettend geschrokken zijn.... Arme arme Patsy......

En ik wandel idd ook heel gericht op bepaalde tijden in bepaalde gebieden. En er zijn een aantal rassen die we uit de weg gaan en herders zijn daar 1 van. Ik haat het sluipende fixerende gedrag en nu hoeven alle herder eigenaren niet te roepen dat die van hun het niet doen, dat zal ook wel (mijn teckels keffen ook niet tegen andere honden), maar ik ken er een heleboel die het wel doen.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 11 jan 2014, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Wat een nachtmerrie Door!
Ik hoop van harte dat zij en jij hier geen trauma aan overhouden.
Sterkte, en neem wat om te slapen vannacht.
butterfly
2-sterren
2-sterren

Bericht door butterfly »

De ergste nachtmerrie die een hondeneigenaar kan overkomen lijkt, als je ziet hoe je hond verscheurd wordt...gelukkig is het ergste door ingrijpen van je vader niet uitgekomen....maar de houding van de baasjes....ongelofelijk en absoluut onaanvaardbaar...ik zou  mn benen uit m n r... rennen als ik zou zien dat mijn hond(en) een andere hond aanvallen.....en mij uitputten in verontschuldigingen...maar dat schijnt tegenwoordig nog maar zelden voor te komen... >:( Ik hoop dat de bibbers inmiddels uit de benen zijn, en vooral dat je hond er niets aan overhoudt...sterkte er mee !
star
3-sterren
3-sterren

Bericht door star »

Ik heb een border collie die in zon situatie ook zou wegrennen en ja die word gegrepen. (Tegenwoordig snauwt ze van zich af en loopt gewoon door dus opjagen gebeurd al jaren niet meer)

Ik heb een herder die zou blijven staan en die word nooit gegrepen sterker nog tot nu toe is iedere hond met kwade bedoelingen afgedropen.
Dan heb ik een pup van 13 weken die zich ook zou laten opjagen waarschijnlijk.

Met de border collie liep ik ook liever niet zonder de herder erbij want hij zorgt door te blokken van de andere hond dat niemand de border collie opjaagt.
Anders sloeg ik een ander pad in als ik een andere hond zie om te voorkomen dat ze opgejaagd word.
Zelfde met de pup die loopt alleen los als de andere erbij zijn omdat ze dan zeker niet op de vlucht zal gaan, maar ik heb haar ook geleerd dat ze naar mij toe komt als er een hond aankomt al is het haar beste vriend, eerst komen dan pas evt. Langs de andere hond lopen, dan heb ik evt. Nog tijd zat om een ander pad in te slaan.

Inderdaad omgekeerde wereld maar ik vertrouw geen vreemde honden.

Nou heb ik honden die andere honden negeren en als ze samen zijn zich ook absoluut niet geïntimideerd voelen wat de andere hond ook doet en dus blijven staan.

Plaats reactie