Hoe eet mijn hond (POLL)
Moderator: Lizzy
Re:Hoe eet mijn hond (POLL)
Zal ik ook even reageren?
Boffie elke dag vers vlees zelf samengesteld met iets meer vitaminen en algen dan Koosje,maar Kosje gaat vanaf woensdag en donderdag om de tien dagen brokken krijgen.
Op het atelier vinden ze het zielig dat verse vlees en geven haar dan van alles ernaast.
Ze is in één week 2 kilo aangekomen dankzij mijn medevoelende associées.
Dan maar brokken en als ik weer tuis ben zet ik het weer om.
gr magda
Boffie elke dag vers vlees zelf samengesteld met iets meer vitaminen en algen dan Koosje,maar Kosje gaat vanaf woensdag en donderdag om de tien dagen brokken krijgen.
Op het atelier vinden ze het zielig dat verse vlees en geven haar dan van alles ernaast.
Ze is in één week 2 kilo aangekomen dankzij mijn medevoelende associées.
Dan maar brokken en als ik weer tuis ben zet ik het weer om.
gr magda
-
Timmy
Zag dat deze poll nog uit 2003 stamt, maar pas nadat ik gestemd had. Afijn, moet niets uitmaken.
Mijn hond staat op volledig BARF volgens Lonsdale.
Gr.
Linda
Mijn hond staat op volledig BARF volgens Lonsdale.
Gr.
Linda
-
Angelique20
- 1-ster

Ik heb ook even ingevult,...bij ons ziet het er naar uit dat het brok wordt met vleesvoeding (carnibest/bibi) en heeellll af en toe BARF (kippevleugel/lever/hart ed).
Vooral omdat Amber niet van mij is en meer van mijn ouders (hebben ze me even duidelijk gemaakt),....anders werd het wel Carnibest met BARF.....zonder brok

Vooral omdat Amber niet van mij is en meer van mijn ouders (hebben ze me even duidelijk gemaakt),....anders werd het wel Carnibest met BARF.....zonder brok
Laatst gewijzigd door Angelique20 op zo 25 apr 2004, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Linda en Diesel
- 1-ster

- Contacteer:
Diesel krijgt nu nog volledig brokken, maar wij gaan over op vers. Want ik vind zijn ontlasting veels te onregelmatig qua stevigheid.
Las net dat ik 15 februari gezegd had dat Mayka nog één keer per week brokken zou krijgen. Dat is dus niet gebeurd, de overgebleven brokken heb ik overgedaan aan kennissen en in de vakantie's zie ik wel weer.
Dus: Mayka eet Carnibest en regelmatig botten. Eén keer per weekend een leuk zelf samengesteld menuutje.
Dus: Mayka eet Carnibest en regelmatig botten. Eén keer per weekend een leuk zelf samengesteld menuutje.
Goed als nieuwe barfplaats gebruiker heb ik ook gestemd.
De basset krijgt volledig energique en de teckels krijgen combi. doordeweeks brok en in het weekend energique. Waarom de bas wel en teckels niet? momenteel uit financiele overweging en bewaar capaciteit en de teckels doen het heel erg goed op deze manier. De bas is een 1/2 jaar en ik wil gewoon dat hij goed opgroeid. En eerlijk gezegd hij reageerde niet goed op brok, vlaaien poep, rodi poepte hij onverteert weer uit. Nu mooie ontlasting 3 x daags, eet ook 3 x daags.
Groetjes Ursula
De basset krijgt volledig energique en de teckels krijgen combi. doordeweeks brok en in het weekend energique. Waarom de bas wel en teckels niet? momenteel uit financiele overweging en bewaar capaciteit en de teckels doen het heel erg goed op deze manier. De bas is een 1/2 jaar en ik wil gewoon dat hij goed opgroeid. En eerlijk gezegd hij reageerde niet goed op brok, vlaaien poep, rodi poepte hij onverteert weer uit. Nu mooie ontlasting 3 x daags, eet ook 3 x daags.
Groetjes Ursula
Heeee Urs....
Doe eens een foto van Jas in je onderschrift joh..Dan kan iedereen zien wat voor knappe broer Cees heeft!!
Doe eens een foto van Jas in je onderschrift joh..Dan kan iedereen zien wat voor knappe broer Cees heeft!!
-
Sammy_Shunka
- 2-sterren

- Contacteer:
Hoi!!
Ik heb ook gestemd en mijn honden krijgen volledig barf

Ik heb ook gestemd en mijn honden krijgen volledig barf
-
Ineke
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik moet mijn stem bijstellen.
Ik heb gestemd op brokken en versvlees.
Bas en Mufasa krijgen nu 100% Bibi.
Hieperdepiep HOERAAAA
Ik heb gestemd op brokken en versvlees.
Bas en Mufasa krijgen nu 100% Bibi.
Hieperdepiep HOERAAAA
Laatst gewijzigd door Ineke op do 27 mei 2004, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
heb ook nog gestemd en mijn hondjes krijgen volledig vleesvoer.
ik heb een tijd carnibest gegeven maar op 1 of andere manier gaat dana daar weer van binnenpoepen( doet ze altijd als ze buikpijn heeft).
ze krijgen nu weer bibi en af en toe duck en dat gaat goed.af en toe stel ik zelf wat samen en ook kippennekken,eendenekken en pens word met smaak gegeten.
ik heb een tijd carnibest gegeven maar op 1 of andere manier gaat dana daar weer van binnenpoepen( doet ze altijd als ze buikpijn heeft).
ze krijgen nu weer bibi en af en toe duck en dat gaat goed.af en toe stel ik zelf wat samen en ook kippennekken,eendenekken en pens word met smaak gegeten.
-
roxx russell
- 1-ster

Roxx eet nu sinds 2 weken alleen nog maar Duck.
Hij doet het er echt goed op.
Binnenkort wil ik hem wel eens een kippennekje of vleugeltje laten proberen.
Hij doet het er echt goed op.
Binnenkort wil ik hem wel eens een kippennekje of vleugeltje laten proberen.
- Binno
- 5-sterren

- Contacteer:
Onze Rottie, Binno, iets meer dan 2 jaar oud nu, eet al ongeveer anderhalf jaar versvoer (DUCK uitmuntend).
Ze kreeg bij de fokker - en daarna nog een tijdje bij ons - brokken maar ze deed het er niet echt goed op, wilde ook bijna niet eten...
Sinds ze op versvoer staat zijn alle problemen opgelost.
Ze krijgt nu ook regelmatig een kippenvleugeltje of een halve kip. In het begin keek ze zo van 'wat moet ik hier nou mee ?' maar dat heeft maar een dag of twee geduurd.
Onze Labrador Shiba at tot enkele maanden terug ook altijd brokkenvoer . Hij at het wel graag, maar had regelmatig darmproblemen.
Zowat alle merken brokken geprobeerd
, niets hielp, en toen hij na een zware darminfectie (vier dagen in de dierenkliniek ..)
weer thuis kwam heb ik hem ook overgezet op DUCK uitmuntend. Dat had ik al veel vroeger moeten doen maar ja... 
Na enkele dagen op versvoer was er al een duidelijke verbetering, bijna nooit meer last gehad van zijn darmen,
kleinere vastere hoopjes ook, makkelijk op te rapen !
Zijn vacht is beginnen blinken en zelfs zijn chronische oorontsteking is niet meer teruggekomen !?!
Ik ben dus wel overtuigd...

Ze kreeg bij de fokker - en daarna nog een tijdje bij ons - brokken maar ze deed het er niet echt goed op, wilde ook bijna niet eten...
Ze krijgt nu ook regelmatig een kippenvleugeltje of een halve kip. In het begin keek ze zo van 'wat moet ik hier nou mee ?' maar dat heeft maar een dag of twee geduurd.
Onze Labrador Shiba at tot enkele maanden terug ook altijd brokkenvoer . Hij at het wel graag, maar had regelmatig darmproblemen.
Zowat alle merken brokken geprobeerd
Na enkele dagen op versvoer was er al een duidelijke verbetering, bijna nooit meer last gehad van zijn darmen,
kleinere vastere hoopjes ook, makkelijk op te rapen !
Zijn vacht is beginnen blinken en zelfs zijn chronische oorontsteking is niet meer teruggekomen !?!
Ik ben dus wel overtuigd...
Tja, ik doe het meteen goed! Mijn honden eten anders en ben ik dus weer die 1%.
Bij mij krijgen ze 's morgens 100 gram brokken, als lunch 1/2 komkommer en als diner brokken met in de winter vuile pens en in de zomer met gedroogde vuile pens.
Bij mij krijgen ze 's morgens 100 gram brokken, als lunch 1/2 komkommer en als diner brokken met in de winter vuile pens en in de zomer met gedroogde vuile pens.
-
Jetty
- 1-ster

- Contacteer:
Ik voer altijd vers,maar ook daar zaten merken tussen waarvan enkele honden na een paar dagen zeiden van ''geef mijn portie maar aan Fikkie''.Met 12 honden van alle leeftijden (nu 7 weken en 11 jaar,allen uit de gezelschapshondengroep + een Bouvier) is het voor mij belangrijk dat ze ALLEMAAL hetzelfde kunnen eten.Stel je dit voor met brokken!Hoeveel zakken heb ik dan niet in de kast staan?!Dus ik fietste wat heen en weer tussen Energique,Rodi,Runner,en dat in de verschillende smaken!Duck moesten ze niet!De snacks maakte ik zelf met kippenlevertjes en graanmelen.(ik wist niet van de koolhydraten af) Ik ben dus altijd al zoekende geweest naar iets waarvan IK dacht dat de kids dit prettiger vinden dan ''brokken''.
Ik voer nu sinds 6 weken BIBI natuurvoeding,de mix vinden sommigen maar zozo.De samenstelling ziet er prima uit,het is niet zo fijn gemalen.De pups eten de kip en lam/rijst mixen,en nu ook wat natuurvoeding.Het enige waar ik nog mee zat is ''hoe doen we dat met die groenten'' en moet dat wel bij Bibi?Het feit dat ik met een stel grazers (lekker gras) aan de riem loopt heeft me doen besluiten om eens wat tomaat en appel te pureren,en jawel hoor!Ze vonden het geweldig.De kippenvleugels als snack gaan er ook in als patat bij kinderen,en voor de lol (dat vreten ze toch niet,wedden??) eendagskuikens.Nou DAT VRETEN ZE DUS WEL!!!!Zelfs een pup van 7 weken heeft er al grauwend eentje op

Ik voer nu sinds 6 weken BIBI natuurvoeding,de mix vinden sommigen maar zozo.De samenstelling ziet er prima uit,het is niet zo fijn gemalen.De pups eten de kip en lam/rijst mixen,en nu ook wat natuurvoeding.Het enige waar ik nog mee zat is ''hoe doen we dat met die groenten'' en moet dat wel bij Bibi?Het feit dat ik met een stel grazers (lekker gras) aan de riem loopt heeft me doen besluiten om eens wat tomaat en appel te pureren,en jawel hoor!Ze vonden het geweldig.De kippenvleugels als snack gaan er ook in als patat bij kinderen,en voor de lol (dat vreten ze toch niet,wedden??) eendagskuikens.Nou DAT VRETEN ZE DUS WEL!!!!Zelfs een pup van 7 weken heeft er al grauwend eentje op
Ze krijgen hier 2 keer per dag Carnibest en zo af en toe (tegenwoordig om de dag) vervang ik een deel van de CB door kippenekjes, - vleugeltjes of -pootjes. En een keer of 3 per week vervang ik een hele CB maaltijd door een riblab, soepschenkel, makreel of lamskotelet.