Pup geboren

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Pup geboren

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Lia* schreef:
Lizzy, hij gaat pas weg als hij normaal eet. Ik zit nu rond de 45 nestjes en heb dit nog nooit meegemaakt. Met 4 weken gaan ze al drinken uit een bakje water, hij vertikt het. Ik ga straks een mailtje naar zijn vader sturen, hoe hij vroeger als pup was. Hij heeft totaal het karakter van zijn moeder niet. De chipper schuift (gisteren) een stoel opzij om zijn koffer op te leggen, en hop, Anique zit erop. Zij is echt haantje de voorste. Ik ga er straks een blikje zalm doorheen mengen.
Groot gelijk Lia! (dat je hem pas dan laat vertrekken). Hahaha, oh oh, kind van zijn vader :biggrin2:
Het komt vast wel goed.
Anique is een haantje de voorste maar bedoel je dat hij wat terughoudender is?
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Lizzy schreef: Groot gelijk Lia! (dat je hem pas dan laat vertrekken). Hahaha, oh oh, kind van zijn vader :biggrin2:
Het komt vast wel goed.
Anique is een haantje de voorste maar bedoel je dat hij wat terughoudender is?

Ja, hij heeft het echte Sheltie karakter (zo staan ze omschreven). Eerst de kat uit de boom kijken en als dat goed oogt ga ik los. Hij vermaakt zich goed met de rest van de roedel. Staat aan een groot kussen te trekken en gromt daarbij. Leuk om te zien. Hij oogt prima, maar ik kan niet verklaren waarom hij niet wil drinken uit een bakje en zo weinig wil eten.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Wil hij ook geen puppymelk uit een bakje?
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Jantina schreef: Wil hij ook geen puppymelk uit een bakje?

Puppymelk is hier niet voor handen. Normaal gaan de pups gelijk over op vlees uit een papje.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Misschien is het voor hem wel een idee om de geitenmelk met eidooier en honing klaar te maken? Dat het kwartje gaat vallen dat iets uit een bakje lekker is?
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Nou ga ik uit mijn dak. Het smurfje heeft zijn bakje leeg gegeten na 2 1/2 uur, zonder zalm toe te voegen. Het kleine ding blijkt toch gezwicht voor zijn prakje. Helemaal leeg was het en er kon niemand anders bij komen. Dit geeft wat hoop voor de toekomst. Maar afbouwen van mama mama mama gaat gestaag door. Hij zit met Byson kit aan haar vast geplakt. Natuurlijk is hij ook de enige, dus dat zal een hechte band veroorzaken. En ja hoor, hij ligt weer bij mama.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Kan het zijn dat de mamamelk veel lekkerder is dan saai water in een bakjeven er daarom niet uit gedronken wordt?
Wel fijn dat het vlees nu gegeten is :-)
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik had hier een soortgelijk probleem. Ik heb een nest kittens dat over een paar dagen zou mogen verhuizen (13 weken oud) en het vertikt om te eten omdat de melk te lekker is... en moeders de kids roept en aanmoedigt om te zogen...
Dus tot grote frustratie heb ik moeders een rompertje aangetrokken. Eerst de kids vlees laten eten, en dan als ze vol zitten nog even een toetle laten drinken bij mam en dan rompertje weer aan. Nu na een paar dagen beginnen ze eindelijk knap te eten....
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik denk dat pupmans vannacht hier gelezen heeft. Vandaag al 2 bakjes leeg gegeten en ja hoor, ik heb hem gefopt. Wat ontdooit pensnat in het bakkie en hij drinkt het op. Vooral doorgaan pup  :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Goed zo Lia, goed nieuws!
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Pupke is inmiddels ruim 6 weken oud en "doet" het goed. Het is een klein boefje. Helemaal gezond verklaard door de DA. Krijg ik een puppypakket mee met Hills en 700 gram br*kjes en een maatbekertje ::) . Op 6 Febr. gaat hij voor het oogonderzoek en dat moet goed zijn gezien de ouders. Dus nog 12 dagen genieten van zijn jonge leventje. Hij wordt steeds leuker. Ja, ik wil ook zo'n pup. De nestherhaling komt er echt.

Afbeelding
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh wat een lekker ventje :smitten:

De brokjes aan het asiel gedoneerd  :biggrin2:?
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

*Lia* schreef: Afbeelding
Och, wat een lekkere kruimel! :smitten: Is ie nog steeds zo'n moederskindje? ;)
C@rine
5-sterren
5-sterren

Bericht door C@rine »

Oh Lia wat een Gup, dat hoofdje  :smitten:

Plaats reactie