weer een aanslag....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: weer een aanslag....

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

**Jolanda** schreef: Ik vind het maar akelig hoor.
Mannen met wapens die niet bang zijn om te sterven. Ze hebben schijt aan mensenlevens. Hoe wil je met hun onderhandelen? :-\
Niet.
Mensen die tot zoiets in staat zijn en die dus schijt hebben aan mensenlevens en menen dat ze zelfs gerechtvaardig ongelovigen om zeep helpen, wat hebben die te verliezen? Nee het zou nog mooier zijn om meer slachtoffers te maken....
Dit is minstens net zo eng. Waar gaan ze toeslaan? Ook hier in ons landje? Waar in ons landje?
Ik vond het al niks dat NL zo 'trots' liet weten dat ze hun eerste bommen op de IS hadden laten vallen. Je weet dat er vroeg of laat een reactie op komt. En die lijkt nu dus te komen. :-\
Wat dan? Niks doen? Bang in het hoekje gaan zitten en ze de wereld laten overnemen? Dat is hun grootste wapen, angst! Het gaat ook niet om het cartoon hoor, dat is alleen maar het excuus, wat men wil is angst zaaien. Macht...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Eens
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Me and my boys! schreef: Eens
Kaio schreef: Niet.
Mensen die tot zoiets in staat zijn en die dus schijt hebben aan mensenlevens en menen dat ze zelfs gerechtvaardig ongelovigen om zeep helpen, wat hebben die te verliezen? Nee het zou nog mooier zijn om meer slachtoffers te maken....Wat dan? Niks doen? Bang in het hoekje gaan zitten en ze de wereld laten overnemen? Dat is hun grootste wapen, angst! Het gaat ook niet om het cartoon hoor, dat is alleen maar het excuus, wat men wil is angst zaaien. Macht...
+1 helemaal mee eens!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ook eens. Zoals met het meeste wat Kaio in dit topic heeft neergepend.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Er gebeurt vanalles bij de drukkerij. Het is even helemaal chaotisch en onduidelijk.
Hopelijk ziet die man het in Parijs het niet.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Het rookt er en er werd geschoten bij de drukkerij.

Nu hopen dat er geen informatie naar Parijs gaat. Anders ben ik bang dat die daar gekke dingen gaat doen.

* edit: volgens de NOS zegt de Le Monde dat de actie begonnen in het dorp.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Zou het helpen als ik mijn dwergteckel erop afstuur?  :D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Mandarijn schreef: Er gebeurt vanalles bij de drukkerij. Het is even helemaal chaotisch en onduidelijk.
Hopelijk ziet die man het in Parijs het niet.
Ik snap je even niet, welke drukkerij?
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Die 2 van de aanslag op Charlie Hebdo zijn ontsnapt uit het bos boven parijs en hebben een auto gesloten vanmorgen. Na een achtervolging met schoten en dergelijke hebben ze zich verschanst met een gijzelaar in een drukkerij.

Daarna gijzelde edn ander in Parijs mensen in een Joodse supermarkt met de eis om de 2 in de drukkerij een vrijgeleide te geven. Deze man blijkt ook de dader te zijn die de politieagente heeft doodgeschoten op strast.

Via Nos.nl:

De politie is begonnen met de bestorming van de drukkerij waar de broers Kouachi iemand al de hele dag gijzelen. Op beelden is te zien dat er rook uit de drukkerij komt. Ook zijn er explosies gehoord.

Alles lijkt er op dat een bestorming gaande is, zegt correspondent Mattijs van de Wiel. Er zijn vuursalvo's gehoord van twintig tot dertig schoten. Het is niet bekend wie op wie schoot.
Laatst gewijzigd door Mandarijn op vr 09 jan 2015, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Bij de supermarkt valt de politie nu ook binnen. Er zijn volgens de journalist harde knallen te horen. Dus daar is ook een actie begonnen om de gijzeling te beëindigen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Mandarijn schreef: Die 2 van de aanslag op Charlie Hebdo zijn ontsnapt uit het bos boven parijs en hebben een auto gesloten vanmorgen. Na een achtervolging met schoten en dergelijke hebben ze zich verschanst met een gijzelaar in een drukkerij.

Daarna gijzelde edn ander in Parijs mensen in een Joodse supermarkt met de eis om de 2 in de drukkerij een vrijgeleide te geven. Deze man blijkt ook de dader te zijn die de politieagente heeft doodgeschoten op strast.
Ah ok, dankje voor de info, ik volg het niet zo heel erg tot in detail  ;)
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Martine-Tom schreef: Ah ok, dankje voor de info, ik volg het niet zo heel erg tot in detail  ;)
Zat toevallig net voor de tv.

De gijzeling in de supermarkt is voorbij. Hulpdiensten gaan nasr binnen en er zijn enkele burgers naar buiten gebracht.

* De NOS meld dat onbevestigde bronnen gezegd hebben dat de broers in de drukkerij gedood zijn. Van een jant jammer, want ze wouden als martelaars sterven. Hoopte dat ze levend gepakt zouden worden.
Laatst gewijzigd door Mandarijn op vr 09 jan 2015, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Ppff...zit op t puntje van mn stoel
Hoor net dat ze zijn gedood
Mandarijn
5-sterren
5-sterren