Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*
Moderator: Lizzy
Re: Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*
Het lijkt wel veel op de epileptische aanvallen die mijn Cairn had toen hij al oud was. Ben benieuwd wat er uit de testen komt. sterkte en succes!!
Even verder lezenAradia schreef: Het lijkt wel veel op de epileptische aanvallen die mijn Cairn had toen hij al oud was. Ben benieuwd wat er uit de testen komt. sterkte en succes!!
Uit de testen is gebleken dat de aanval een hypo was. Tous blijkt een insulinoom te hebben....
Verslagje gaat nog komen hoor, nu even heel kort...
Ik had hier geen ervaring mee en vond het intrigerend om te zien/mee te maken. Tous is zeer braaf geweest!
Verder vond ik sommige dingen (uitslagen van metingen) zeer confrontrerend, moeilijk om te horen. De grootste "onbalans" die uit de meting kwam was angst. Tous heeft een zeer grote angst voor pijn. Daar gaat dus zeker wat aan gedaan worden. Er worden een aantal dingen speciaal op maat voor hem "gemaakt" en er zijn wat kant en klare dingen die voor hem van toepassing kunnen zijn.
We gaan in eerste instantie ervoor dat hij zich goed gaat voelen. In tweede instantie gaan we proberen de tumoren te vertragen en dus kijken of we nog een fijne tijd van hem kunnen genieten.
Tous heeft ook accupuntuur gehad. Om, als ik het goed zeg want tjeeee wat hebben we veel te horen gekregen, de energie die nu naar de tumoren toe gaan om te leiden naar enrgie naar zijn spieren.
We kwamen er om 13.00 uur en stapten om 16.30 weer in de auto. Een enerverende middag voor ons alle drie....
Ik had hier geen ervaring mee en vond het intrigerend om te zien/mee te maken. Tous is zeer braaf geweest!
Verder vond ik sommige dingen (uitslagen van metingen) zeer confrontrerend, moeilijk om te horen. De grootste "onbalans" die uit de meting kwam was angst. Tous heeft een zeer grote angst voor pijn. Daar gaat dus zeker wat aan gedaan worden. Er worden een aantal dingen speciaal op maat voor hem "gemaakt" en er zijn wat kant en klare dingen die voor hem van toepassing kunnen zijn.
We gaan in eerste instantie ervoor dat hij zich goed gaat voelen. In tweede instantie gaan we proberen de tumoren te vertragen en dus kijken of we nog een fijne tijd van hem kunnen genieten.
Tous heeft ook accupuntuur gehad. Om, als ik het goed zeg want tjeeee wat hebben we veel te horen gekregen, de energie die nu naar de tumoren toe gaan om te leiden naar enrgie naar zijn spieren.
We kwamen er om 13.00 uur en stapten om 16.30 weer in de auto. Een enerverende middag voor ons alle drie....
Jeetje.......... Ik kan me voorstellen dat zo'n middag erin hakt! Zo te lezen ben je er gewoon een beetje leeg van zelf? Ik hoop dat de behandeling positief gaat uitpakken
!
Ja "leeg" is wel een goede omschrijving. 
Ik zit alleen met wat ik nou met zijn voeding moet doen. We hebben het er daar ook over gehad en haar redenering is dat Tous juist wel koolhydraten nodig heeft. Zijn lichaam heeft die nodig om glucose aan te kunnen maken. En glucose is al wat zijn lichaam tekort komt door het te veel aan insuline...
Ik zit alleen met wat ik nou met zijn voeding moet doen. We hebben het er daar ook over gehad en haar redenering is dat Tous juist wel koolhydraten nodig heeft. Zijn lichaam heeft die nodig om glucose aan te kunnen maken. En glucose is al wat zijn lichaam tekort komt door het te veel aan insuline...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hoe gaan ze proberen de tumoren te vertragen?zurca schreef: Verslagje gaat nog komen hoor, nu even heel kort...
zurca schreef: Even verder lezen
Uit de testen is gebleken dat de aanval een hypo was. Tous blijkt een insulinoom te hebben....
Door accupunctuur en homeopathische middelen.Me and my boys! schreef: hoe gaan ze proberen de tumoren te vertragen?
Als ik het binnen heb dan zal ik even kijken welk middel het precies is. Wat ik wel weet is dat ze door de bioenergetische meting heeft kunnen uitvogelen welk middel hij nodig zou hebben. Wat voor de ene werkt hoeft dit voor de ander namelijk niet te doen. Ook al zou het om dezelfde aandoening gaan...
Ja, da's nou mooi ruk want kankercellen voeden zich ook met koolhydraat/suikers. Wat ik vooral kan vinden op Internet is dat je veel kleine maaltijden per dag moet voeren. Zelfs wel stuk of 4 tot 6 maaltijden per dag.
Ik vond ook dit:
"Diet for a dog with insulinoma should be small, frequent meals (5-6 times daily). There is
conflicting information on the type of food but generally it is agreed that it should be high in
protein, high in Omega 3 fats, low in simple carbohydrates with no simple sugars. This is based
on the information “cancer thrives on carbohydrates".
Kortom, hoog in eiwit, hoog in omega 3 vetzuren, laag in enkelvoudige koolhydraten en geen suikers (geen honing en dergelijke). Je zou dus wel wat complexe koolhydraten kunnen voeren. Ik denk dan aan havermout, zilvervliesrijst, volkoren pasta, quinoa, zoete aardappel, dat soort dingen.
Hoeveel je daarvan moet voeren weet ik niet, maar dat moet die dierenarts dan weten zou ik denken.
Ik vond ook dit:
"Diet for a dog with insulinoma should be small, frequent meals (5-6 times daily). There is
conflicting information on the type of food but generally it is agreed that it should be high in
protein, high in Omega 3 fats, low in simple carbohydrates with no simple sugars. This is based
on the information “cancer thrives on carbohydrates".
Kortom, hoog in eiwit, hoog in omega 3 vetzuren, laag in enkelvoudige koolhydraten en geen suikers (geen honing en dergelijke). Je zou dus wel wat complexe koolhydraten kunnen voeren. Ik denk dan aan havermout, zilvervliesrijst, volkoren pasta, quinoa, zoete aardappel, dat soort dingen.
Hoeveel je daarvan moet voeren weet ik niet, maar dat moet die dierenarts dan weten zou ik denken.
Lizzy ontzettend bedankt! Met deze informatie ga ik een "plan van aanpak" maken.
Ik heb Tannetje nog een berichtje gedaan met de vraag of zij hierin advies zou kunnen geven.
Verder ga ik mailen met de carnibest of zij mij kunnen/willen vertellen wat voor koolhydraatbron er in de normale CB zit. Anders ga ik toch voor de diabetesuitvoering en dit dan aanvullen met complexe koolhydraten. Dat zal dan wel een beetje op gevoel worden want beide artsen waar we nu geweest zijn kunnen mij hierin niet verder adviseren.
Tous krijgt iig al wel zo'n 4 tot 5 maaltijden per dag.
Ik heb Tannetje nog een berichtje gedaan met de vraag of zij hierin advies zou kunnen geven.
Verder ga ik mailen met de carnibest of zij mij kunnen/willen vertellen wat voor koolhydraatbron er in de normale CB zit. Anders ga ik toch voor de diabetesuitvoering en dit dan aanvullen met complexe koolhydraten. Dat zal dan wel een beetje op gevoel worden want beide artsen waar we nu geweest zijn kunnen mij hierin niet verder adviseren.
Tous krijgt iig al wel zo'n 4 tot 5 maaltijden per dag.
Inmiddels zijn we voor een 2de keer bij de homepotische DA geweest. Alles wat hij had gekregen bij de eerste keer heeft duidelijk effect op zijn doen en laten. Sommige dingen positief, sommige dingen (voor ons) wat minder positief.
Tous loopt inmiddels weer regelmatig de trap op. Iets wat hij al lange tijd niet meer deed en doordat wij in het begin dachten dat hij een loopje met ons nam hadden we er te veel druk opgezet waardoor er ook "angst" bij kwam om de trap op te gaan. Hij heeft nu weer de kracht om trap te lopen en de angst is aan de kant geschoven. Iets wat we ook merken als hij zich pijn doet. Anders kwam hij onderdanig naar ons toe om steun te zoeken, nu piept tie "auwtss doet me pijn" maar loopt dan gewoon gelijk verder. Eerst met lichte aarzeling nu kijkt tie al niet eens meer naar ons. Mooi om dat verschil te zien.
Wat voor ons dan wat minder is is dat Tous in sommige dingen zijn "rem" kwijt is. Voorbeeldje, als we gaan wandelen 's avonds of in het weekend dan gaan we met de auto weg. Dat vind tie leuk. Vroeger piepte hij dan wel wat als we er bijna waren heeeeeel soms een blafje. Nou ik kan je zeggen dat hij nu alles bij elkaar blaft in de auto, "wandelen wilt tie en wel NU" Hij is daarin ook absoluut niet stil te krijgen. Ook als hij vind dat tie kan blaffen omdat hij wat hoort is hij daarin moeilijk stil te krijgen. Karaktertrekjes die er altijd al waren maar waarin hij zich in kon houden, die laat tie nu gewoon gaan

We kunnen ook nog steeds aardige wandelingen maken. We merken alleen sinds een kleine week dat de ochtendwandeling minder gaat. Dat houden we dus even scherp in de gaten.
Qua eten krijgt hij nu CB diabetes. Ik vul wat eiwitten aan in de vorm van wat vis/vlees. Koolhydraten ben ik niet aan begonnen, voor alsnog heb ik ook niet het idee dat tie ze mist.
De DA was positief vorige week, ze vind vooral zijn "mindset" erg goed. En alle "gemeten waardes" waren verbeterd, behalve de maag maar daar gaan we proberen wat aan te doen.
Sommige dagen gaan voorbij, gewoon zoals altijd. En dan soms komt ineens weer dat besef als een klap in je gezicht. Het is een rare gewaarwording....
Tous loopt inmiddels weer regelmatig de trap op. Iets wat hij al lange tijd niet meer deed en doordat wij in het begin dachten dat hij een loopje met ons nam hadden we er te veel druk opgezet waardoor er ook "angst" bij kwam om de trap op te gaan. Hij heeft nu weer de kracht om trap te lopen en de angst is aan de kant geschoven. Iets wat we ook merken als hij zich pijn doet. Anders kwam hij onderdanig naar ons toe om steun te zoeken, nu piept tie "auwtss doet me pijn" maar loopt dan gewoon gelijk verder. Eerst met lichte aarzeling nu kijkt tie al niet eens meer naar ons. Mooi om dat verschil te zien.
Wat voor ons dan wat minder is is dat Tous in sommige dingen zijn "rem" kwijt is. Voorbeeldje, als we gaan wandelen 's avonds of in het weekend dan gaan we met de auto weg. Dat vind tie leuk. Vroeger piepte hij dan wel wat als we er bijna waren heeeeeel soms een blafje. Nou ik kan je zeggen dat hij nu alles bij elkaar blaft in de auto, "wandelen wilt tie en wel NU" Hij is daarin ook absoluut niet stil te krijgen. Ook als hij vind dat tie kan blaffen omdat hij wat hoort is hij daarin moeilijk stil te krijgen. Karaktertrekjes die er altijd al waren maar waarin hij zich in kon houden, die laat tie nu gewoon gaan
We kunnen ook nog steeds aardige wandelingen maken. We merken alleen sinds een kleine week dat de ochtendwandeling minder gaat. Dat houden we dus even scherp in de gaten.
Qua eten krijgt hij nu CB diabetes. Ik vul wat eiwitten aan in de vorm van wat vis/vlees. Koolhydraten ben ik niet aan begonnen, voor alsnog heb ik ook niet het idee dat tie ze mist.
De DA was positief vorige week, ze vind vooral zijn "mindset" erg goed. En alle "gemeten waardes" waren verbeterd, behalve de maag maar daar gaan we proberen wat aan te doen.
Sommige dagen gaan voorbij, gewoon zoals altijd. En dan soms komt ineens weer dat besef als een klap in je gezicht. Het is een rare gewaarwording....
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zo herkenbaar... en zo confronterend......zurca schreef:
ik geef zimba cbd en thc olie en ik moet zeggen dat t me echt verbaasd....
en ja er zijn dagen bij dat ik wat opmerkt wat er voorheen niet was maar jee dat kan ook niet anders....
ik hoop zo ontzettend dat jullie nog een hele tijd van elkaar mogen genieten!
Carnibest Diabetes bevat ook geen koolhydraten, toch? Dus hij doet het nu helemaal zonder? Maar dat was toch niet goed, volgens een van die dierenartsen? Of ben ik nou de draad kwijt?zurca schreef: Inmiddels zijn we voor een 2de keer bij de homepotische DA geweest. Alles wat hij had gekregen bij de eerste keer heeft duidelijk effect op zijn doen en laten. Sommige dingen positief, sommige dingen (voor ons) wat minder positief.
Wat voor ons dan wat minder is is dat Tous in sommige dingen zijn "rem" kwijt is. Voorbeeldje, als we gaan wandelen 's avonds of in het weekend dan gaan we met de auto weg. Dat vind tie leuk. Vroeger piepte hij dan wel wat als we er bijna waren heeeeeel soms een blafje. Nou ik kan je zeggen dat hij nu alles bij elkaar blaft in de auto, "wandelen wilt tie en wel NU" Hij is daarin ook absoluut niet stil te krijgen. Ook als hij vind dat tie kan blaffen omdat hij wat hoort is hij daarin moeilijk stil te krijgen. Karaktertrekjes die er altijd al waren maar waarin hij zich in kon houden, die laat tie nu gewoon gaan![]()
In ieder geval..., fijn om te lezen dat het het Tous nog steeds behoorlijk goed gaat
Dat "de rem kwijt zijn" herken ik goed. Dat had Brutus ook. Nou was Brutus altijd al een aanwezige hond, maar toen hij oud werd, ging alles maal 10
Ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Vanmorgen een wandeling van bijna 4 km, dribbelent voor me uit 
En voor alsnog gaat het zo prima.
Koolhydraten zorgen voor brandstof en daar heeft Tous niet veel van omdat die door het te veel aan insuline wordt opgenomen. Dus vanuit dat oogpunt werd er gezegt dat alle koolhydraten uitsluiten (Die weer voeding zijn voor de tumor) niet goed zou zijn. Maargoed, een ander zag er weer geen problemen in. Dus ik probeer er mijn eigen weg in te volgen en naar mijn gevoel te luisteren en gewoon te kijken hoe Tous het doet.Lizzy schreef: Carnibest Diabetes bevat ook geen koolhydraten, toch? Dus hij doet het nu helemaal zonder? Maar dat was toch niet goed, volgens een van die dierenartsen? Of ben ik nou de draad kwijt?
En voor alsnog gaat het zo prima.