Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Bericht door Sarah5 »

Het liet me niet los, ik weet inmiddels om welk merk het gaat.... :-\ :-X

Ik heb er een blog aan gewaagd: http://eko4petz.blogspot.nl/2015/06/veilig-vers-voeren-voor-hond-en-kat.html
Mochten er aanvullingen zijn shoot
Rebekka
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rebekka »

wat betreft keizersnee vs natuurlijke bevalling:

In de tijd dat ik cursussen over borstvoeding gaf (VBN) vertelden wij altijd dat het niet voor niets was dat een geboortegang naast de anus geplaatst is. Dat heeft idd met bacteriën te maken die de baby's v.a. de geboorte dus gelijk meekrijgen. Je moet de natuur niet onderschatten, het zit zo perfect in elkaar...
(Wij vertelden dat met het oog op dat het voor een keizersnee-moeder net weer wat lastiger is om borstvoeding te geven, maar het juist voor deze groep ook heel belangrijk is)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Sarah5 schreef: Het liet me niet los, ik weet inmiddels om welk merk het gaat.... :-\ :-X

Ik heb er een blog aan gewaagd: http://eko4petz.blogspot.nl/2015/06/veilig-vers-voeren-voor-hond-en-kat.html
op het eind ga je een stukje in de jij vorm, terwijl de rest van het verhaal u is!! Ook staat er bij die hoge prijs 2x een €-teken.

je hebt het over de goedkope merken dat die geen keurmerk hebben en daarom niet onder de VWA vallen, maar hoe zit dat dan met de goedkope kipkarkassen, konijnkarkassen? Komt dat wel van een gecertificeerd bedrijf? Ik controleer dat niet, kan het ook niet controleren, maar bestel soms wel mee?? Dit is geen aanval hoor, ik vroeg me dat alleen af.........
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sarah5 schreef: Het liet me niet los, ik weet inmiddels om welk merk het gaat.... :-\ :-X

Maar er is niets, geen rapport, geen bewijs echt helemaal NIETS dat aantoont/bewijst dat deze bacterie uit deze KVV komt :-\
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Dian schreef: op het eind ga je een stukje in de jij vorm, terwijl de rest van het verhaal u is!! Ook staat er bij die hoge prijs 2x een €-teken.

je hebt het over de goedkope merken dat die geen keurmerk hebben en daarom niet onder de VWA vallen, maar hoe zit dat dan met de goedkope kipkarkassen, konijnkarkassen? Komt dat wel van een gecertificeerd bedrijf? Ik controleer dat niet, kan het ook niet controleren, maar bestel soms wel mee?? Dit is geen aanval hoor, ik vroeg me dat alleen af.........
Dank je wel ik ga even verbeteren. Het grootste probleem zit m denk ik in de KVV merken die rechtstreeks aan de consument leveren, dan is het niet na te gaan onder welke omstandigheden er geproduceerd wordt. Terwijl wanneer er een producent achter zit die bijv meerdere merken maakt altijd zal moeten werken onder keuring en vaak worden die merken ook nog eens via een groothandel aan winkels verkocht. Ik denk dat KVV over het algemeen een groter probleem is omdat je niet ziet welke vlees er hoe doorheen wordt gedraaid.

Uiteindelijk weet natuurlijk alleen de persoon die het vlees of de karkassen afhaalt onder welke kwaliteit en hygiëne dit wordt verwerkt / ontbeend. Ik was vroeger ook iemand die BARF producten kon leveren, ik zag op dat moment dus zelf hoe het er in het bedrijf aan toe ging en ik vervoerde vlees diepgevroren om 4 uur 's nachts. Verder weet je natuurlijk nooit hoe er door anderen met vlees wordt omgegaan.
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

En hoe zit het dan met de barfers onder ons? Ik kan van de buitenkant niet zien of er een e coli bacterie op mijn vlees zit

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Lizzy schreef: Maar er is niets, geen rapport, geen bewijs echt helemaal NIETS dat aantoont/bewijst dat deze bacterie uit deze KVV komt :-\
Dat is ook weer zo, de hygiëne bij de fokker kan ook om te huilen zijn geweest. Maar ik wilde in deze tijd waarin je zoveel leest over bacteriën in vers voeding wel een ander geluid laten horen. Zelfs via de frettenkliniek zag ik voorbij komen dat ze mensen met fretten nu afraden om vers te voeren door de gevonden bacteriën....

https://www.facebook.com/Frettenkliniek?fref=ts
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ieder (vleesverwerkend) bedrijf staat in principe onder toezicht van het vwa. Alleen wordt dat toezicht nog wel eens verkeerd opgevat. Het vwa controleerd de herkomst e.d. van de ingrediënten en/of de hygiëneregels in acht genomen worden maar heeft er geen problemen mee dat je blubbervet rundvlees doordraait.  Gecontroleerd door het vwa geeft je dus enkel de garantie dat er hoogstwaarschijnlijk geen illegaal  vlees is gebruikt (maar het paardenvleesschandaal geeft al aan dat je ook daarin geen zekerheid hebt), maar geeft verder geen enkele indicatie over de kwaliteit. Die gaan echt niet nakijken of die analyses...als die er al opstaan wel kloppen. Voor hun is het belangrijker dat er " hondenvoer...niet voor humane consumptie" opstaat. De mens moet beschermd worden, niet de hond.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sarah5 schreef: Dank je wel ik ga even verbeteren. Het grootste probleem zit m denk ik in de KVV merken die rechtstreeks aan de consument leveren, dan is het niet na te gaan onder welke omstandigheden er geproduceerd wordt. Terwijl wanneer er een producent achter zit die bijv meerdere merken maakt altijd zal moeten werken onder keuring en vaak worden die merken ook nog eens via een groothandel aan winkels verkocht. Ik denk dat KVV over het algemeen een groter probleem is omdat je niet ziet welke vlees er hoe doorheen wordt gedraaid.

Uiteindelijk weet natuurlijk alleen de persoon die het vlees of de karkassen afhaalt onder welke kwaliteit en hygiëne dit wordt verwerkt / ontbeend. Ik was vroeger ook iemand die BARF producten kon leveren, ik zag op dat moment dus zelf hoe het er in het bedrijf aan toe ging en ik vervoerde vlees diepgevroren om 4 uur 's nachts. Verder weet je natuurlijk nooit hoe er door anderen met vlees wordt omgegaan.
Sorry hoor, maar dit is echt een onzinredenatie. Komt er op neer dat als ik 1 merk maak dat ik per definitie niet goed bezig ben, maar als ik 5 merken maak wel. En met het rechtstreeks leveren aan consumenten zie ik al helemaal geen verband.
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Angelique schreef: Sorry hoor, maar dit is echt een onzinredenatie. Komt er op neer dat als ik 1 merk maak dat ik per definitie niet goed bezig ben, maar als ik 5 merken maak wel. En met het rechtstreeks leveren aan consumenten zie ik al helemaal geen verband.
Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Sarah5 schreef: Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!
Wie zegt er dat iemand in een schuur niet 5 merken kvv maakt ipv 1?
saluki
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door saluki »

Mini's 3-tal schreef: Wie zegt er dat iemand in een schuur niet 5 merken kvv maakt ipv 1?
Ik weet wel zeker dat kvv producenten al dan niet in een schuur meerdere merken draaien.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sarah5 schreef: Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!
Waar haal je dat slachthuis e.d nou weer vandaan. Een kvv hoeft niet perse bij een slachthuis gemaakt te worden. Beware me, uitgerekend daar komen de fraaiste prakjes vandaan  :-X nee, dan liever iemand die met ziel en zaligheid in zijn schuur bij boerderij z,n kvv maakt. Waarbij je het gegeven "schuur" niet direct moet asocieren met een gammel houten barakje.

Iedereen die kvv maakt is een vleesverwerker. Enkel als dat illegaal/zwart gedaan wordt, dan is er geen controle, door niemand niet. Maar dat gegeven staat los van het 1 merk maken en rechtstreeks aan consumenten leveren. Dat laatste is gewoon een keuze of je de distributie zelf doet of uit handen geeft.

Noem ze dan gewoon de huistuinenkeukendraaiers, maar niet de 1merk met richtstreekse levering aan consumenten, want dat slaat nergens op in deze context dat die hét grote kvv-probleem zouden zijn.  Slimme mensen die hun afval zonder enig schroom tot kvv bombarderen en verkopen, dat is het kvv probleem, maar uit zo'n bedrijf kunnen maar zo ook 5 merkjes rollen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

san :) schreef: En hoe zit het dan met de barfers onder ons? Ik kan van de buitenkant niet zien of er een e coli bacterie op mijn vlees zit

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik ook niet, maar maak me er verder ook niet druk om.

*snijdt nog een lappie vuile pens weg"
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Met rechtstreeks aan consumenten leveren is het wel zo dat je geen groothandel hebt die de producten door de handen laat gaan en beslist of ze dit wel of niet willen verkopen en je mist de winkelier. Dus ik vindt het wel degelijk dat een goedkope prak die direct naar de consument gaat door minder kritische kijkers wordt bekeken en dat kan wel uitmaken, zeker omdat sommige voerder enkel en alleen naar prijs kijken.

Qua of er 1 merk of 5 worden gemaakt in de schuur dat maakt natuurlijk ook niet uit en dat zegt niets, ik had te veel 1 merk in het bijzonder in gedachte.

Plaats reactie