Ik heb er een blog aan gewaagd: http://eko4petz.blogspot.nl/2015/06/veilig-vers-voeren-voor-hond-en-kat.html
Mochten er aanvullingen zijn shoot
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

op het eind ga je een stukje in de jij vorm, terwijl de rest van het verhaal u is!! Ook staat er bij die hoge prijs 2x een €-teken.Sarah5 schreef: Het liet me niet los, ik weet inmiddels om welk merk het gaat....![]()
Ik heb er een blog aan gewaagd: http://eko4petz.blogspot.nl/2015/06/veilig-vers-voeren-voor-hond-en-kat.html
Maar er is niets, geen rapport, geen bewijs echt helemaal NIETS dat aantoont/bewijst dat deze bacterie uit deze KVV komtSarah5 schreef: Het liet me niet los, ik weet inmiddels om welk merk het gaat....![]()

Dank je wel ik ga even verbeteren. Het grootste probleem zit m denk ik in de KVV merken die rechtstreeks aan de consument leveren, dan is het niet na te gaan onder welke omstandigheden er geproduceerd wordt. Terwijl wanneer er een producent achter zit die bijv meerdere merken maakt altijd zal moeten werken onder keuring en vaak worden die merken ook nog eens via een groothandel aan winkels verkocht. Ik denk dat KVV over het algemeen een groter probleem is omdat je niet ziet welke vlees er hoe doorheen wordt gedraaid.Dian schreef: op het eind ga je een stukje in de jij vorm, terwijl de rest van het verhaal u is!! Ook staat er bij die hoge prijs 2x een €-teken.
je hebt het over de goedkope merken dat die geen keurmerk hebben en daarom niet onder de VWA vallen, maar hoe zit dat dan met de goedkope kipkarkassen, konijnkarkassen? Komt dat wel van een gecertificeerd bedrijf? Ik controleer dat niet, kan het ook niet controleren, maar bestel soms wel mee?? Dit is geen aanval hoor, ik vroeg me dat alleen af.........

Dat is ook weer zo, de hygiëne bij de fokker kan ook om te huilen zijn geweest. Maar ik wilde in deze tijd waarin je zoveel leest over bacteriën in vers voeding wel een ander geluid laten horen. Zelfs via de frettenkliniek zag ik voorbij komen dat ze mensen met fretten nu afraden om vers te voeren door de gevonden bacteriën....Lizzy schreef: Maar er is niets, geen rapport, geen bewijs echt helemaal NIETS dat aantoont/bewijst dat deze bacterie uit deze KVV komt![]()

Sorry hoor, maar dit is echt een onzinredenatie. Komt er op neer dat als ik 1 merk maak dat ik per definitie niet goed bezig ben, maar als ik 5 merken maak wel. En met het rechtstreeks leveren aan consumenten zie ik al helemaal geen verband.Sarah5 schreef: Dank je wel ik ga even verbeteren. Het grootste probleem zit m denk ik in de KVV merken die rechtstreeks aan de consument leveren, dan is het niet na te gaan onder welke omstandigheden er geproduceerd wordt. Terwijl wanneer er een producent achter zit die bijv meerdere merken maakt altijd zal moeten werken onder keuring en vaak worden die merken ook nog eens via een groothandel aan winkels verkocht. Ik denk dat KVV over het algemeen een groter probleem is omdat je niet ziet welke vlees er hoe doorheen wordt gedraaid.
Uiteindelijk weet natuurlijk alleen de persoon die het vlees of de karkassen afhaalt onder welke kwaliteit en hygiëne dit wordt verwerkt / ontbeend. Ik was vroeger ook iemand die BARF producten kon leveren, ik zag op dat moment dus zelf hoe het er in het bedrijf aan toe ging en ik vervoerde vlees diepgevroren om 4 uur 's nachts. Verder weet je natuurlijk nooit hoe er door anderen met vlees wordt omgegaan.

Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!Angelique schreef: Sorry hoor, maar dit is echt een onzinredenatie. Komt er op neer dat als ik 1 merk maak dat ik per definitie niet goed bezig ben, maar als ik 5 merken maak wel. En met het rechtstreeks leveren aan consumenten zie ik al helemaal geen verband.
Wie zegt er dat iemand in een schuur niet 5 merken kvv maakt ipv 1?Sarah5 schreef: Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!
Ik weet wel zeker dat kvv producenten al dan niet in een schuur meerdere merken draaien.Mini's 3-tal schreef: Wie zegt er dat iemand in een schuur niet 5 merken kvv maakt ipv 1?

Waar haal je dat slachthuis e.d nou weer vandaan. Een kvv hoeft niet perse bij een slachthuis gemaakt te worden. Beware me, uitgerekend daar komen de fraaiste prakjes vandaanSarah5 schreef: Wie zegt dat iedere KVV door een slachthuis of vleesverwerker wordt gemaakt? En niet ergens bij een boerderij in een schuur? Absoluut mee eens dat een vleeswerker wordt gecontroleerd, gelukkig wel!

Ik ook niet, maar maak me er verder ook niet druk om.san :) schreef: En hoe zit het dan met de barfers onder ons? Ik kan van de buitenkant niet zien of er een e coli bacterie op mijn vlees zit
Sent from my iPhone using Tapatalk