Voor de 40+ vrouwen onder ons. Vraagje, welke dagcreme gebruik je?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Voor de 40+ vrouwen onder ons. Vraagje, welke dagcreme gebruik je?
Ik gebruik al jaren de huidverzorgingsprodukten van Clinique: dag- en nachtcreme, scrub, lotion, facial soap, serum, oogzalf, maskertje, van alles. Niet echt goedkoop, maar je doet er wel heel lang mee. Ik heb een gevoelige huid, heb allerlei goedkopere en/of natuurlijker produkten gebruikt, maar hier reageer ik gewoon het beste op: geen droge huid en nauwelijks rimpels, en dat vind ik voor bijna 60 best goed!
Ik, bijna 50, gebruik gewoon vaseline !!
Ik ben 47 en heb een hele droge en gevoelige huid. Helaas zit in de meeste crèmes voor een droge huid Sheabutter (ook Parkii butter genoemd) en daar ben ik vreselijk allergisch voor... Mijn gezicht zwelt er van op
.Op dit moment gebruik ik voor 's nachts een paar druppels biologische Arganolie en overdag een crème van Biodermal. Ben continue zoekende, meestal als ik een crème een tijdje gebruik reageer ik toch weer allergisch...
Volgens meneer Professor in Groningen waar mn dochter biologie studeert gewoon lekker vaseline doen. Vraag me niet wat die man op dat moment les in gafEnvie schreef: Ik, bijna 50, gebruik gewoon vaseline !!
-
Lil
Mij is altijd geleerd dat vaseline opbasis aardolie is en de poriën verstopt.Envie schreef: Volgens meneer Professor in Groningen waar mn dochter biologie studeert gewoon lekker vaseline doen. Vraag me niet wat die man op dat moment les in gaf ;D
Mij ookLil schreef: Mij is altijd geleerd dat vaseline opbasis aardolie is en de poriën verstopt.
-
sella
Ik ben 51 altijd veel buiten, kon alleen niet tegen cremmetjes dus altijd in de winter maar weer iets nieuws proberen.
Ook altijd zere lippen, toen kon ik bij iherb een echte cacaoboter stift kopen en de lippen zijn weer zacht en velletjes vrij en pijnloos.
Ik kreeg ook een monstertje shae butter en sindsdien zijn we hier op over.
Een stukje tussen je handen wrijven en laten smelten, op je snoet een dun laagje de rest van je lijf, ik doe het ook voor de nacht op mijn voeten.
De sterke lachrimpels om mijn ogen en bij mijn mond zijn stukken dunner geworden.
Geen jeuk, geen uitslag. Mij is blij.
Ik gebruik het ook voor de droge ellebogen van de honden.
Ook altijd zere lippen, toen kon ik bij iherb een echte cacaoboter stift kopen en de lippen zijn weer zacht en velletjes vrij en pijnloos.
Ik kreeg ook een monstertje shae butter en sindsdien zijn we hier op over.
Een stukje tussen je handen wrijven en laten smelten, op je snoet een dun laagje de rest van je lijf, ik doe het ook voor de nacht op mijn voeten.
De sterke lachrimpels om mijn ogen en bij mijn mond zijn stukken dunner geworden.
Geen jeuk, geen uitslag. Mij is blij.
Ik gebruik het ook voor de droge ellebogen van de honden.
-
Lil
Een echte cacaoboterstift heb ik die helpt echt in tegenstelling tot de andere troep. Ik heb ook een met bijenwas die helpt ook prima maar voelt iets minder fijn.
Waar krijg je echte shae butter?
Waar krijg je echte shae butter?
ik heb sheabutter van de tuinen maar vind die erg stug en lastig smeer baar.
Shea butter van Chagrin Valley (van http://www.louland.nl ) smeert prima, maar gebruik ik op mijn lichaam.Anneloog schreef: ik heb sheabutter van de tuinen maar vind die erg stug en lastig smeer baar.
-
sella
Ik koop het bij iherb. Het is van het merk now.
Ik gebruik het ook voor mijn gehele lichaam. Ook de plekken die door zweten wel eens erg geiriteerd kunnen raken, zijn zo weer rustig.
Ik vindt de opgeklopte erg duur tov die ik heb, en het is gewoon even geduld hebben en je lichaamswarmte het smeerbaar laten maken.(gaat nog sneller na een bad of douche)
Ik doe heel lang met een pot, iets van een jaar en dan ook dus de schrale plekken van de honden meenemen. Ik vindt dat een prettige prijs 6 dollar voor 200 ml. Het is erg zuinig in gebruik, ik lees net ook dat je het kan laten smelten au bain marie voor 30 minuten of de microwave.
Ik gebruik het ook voor mijn gehele lichaam. Ook de plekken die door zweten wel eens erg geiriteerd kunnen raken, zijn zo weer rustig.
Ik vindt de opgeklopte erg duur tov die ik heb, en het is gewoon even geduld hebben en je lichaamswarmte het smeerbaar laten maken.(gaat nog sneller na een bad of douche)
Ik doe heel lang met een pot, iets van een jaar en dan ook dus de schrale plekken van de honden meenemen. Ik vindt dat een prettige prijs 6 dollar voor 200 ml. Het is erg zuinig in gebruik, ik lees net ook dat je het kan laten smelten au bain marie voor 30 minuten of de microwave.
De sheabutter van de Tuinen is idd heel hard, de mijne van lulucreme.nl is daarentegen heel goed smeerbaar. Er zijn ook met etherische oliën geparfumeerde versies van te koop, bijv als lichaamscreme.
Ik vind het altijd zo raar dat arganolie en sheabutter vaak in anti-rimpelcremes zitten, maar die cremes hebben als hoofdingredient bijna altijd water. Daarom smeer ik die 2 dingen nu puur op mijn gezicht, hogere concentratie bestaat niet
.
Ik vind het altijd zo raar dat arganolie en sheabutter vaak in anti-rimpelcremes zitten, maar die cremes hebben als hoofdingredient bijna altijd water. Daarom smeer ik die 2 dingen nu puur op mijn gezicht, hogere concentratie bestaat niet
Mijn moeder was hier en liet haar potje nivea anti age cellular dagcreme voor me achter. Zou het een hint zijn? Geen idee wat erin zit, staat er niet op, maar ik ga dat maar eens elke dag smeren, zien of het wat doet.
Wat lief van haar.Boeffie Blafmans schreef: Mijn moeder was hier en liet haar potje nivea anti age cellular dagcreme voor me achter. Zou het een hint zijn? Geen idee wat erin zit, staat er niet op, maar ik ga dat maar eens elke dag smeren, zien of het wat doet.
Hoe vond ze het bij jullie?
-
Husky_girl
- 1-ster

Ik heb veel dagcrèmes getest en ik zocht eerder naar een beste anti-rimpel crème voor mijn huid. Echter is het zo dat je eerst je huidtype moet kennen en niet meteen zoeken naar algemene best product bv. Ik heb dus een gevoelige/ droge huid met verlies van elasticiteit. Ik heb meer rimpels doordat een dunne huidlaag. De dagcrème dat ik laatste tijd gebruik is de Nuy botox effect crème anti-rimpel
. Het voedt en hydrateert de huid goed. De crème is natuurlijk en past goed bij mijn gevoelige huid. Ik raad je aan om ook even het artikel van beste anti-rimpel crème consumentenbond op te zoeken. daar geven ze ook goede tips.
. Het voedt en hydrateert de huid goed. De crème is natuurlijk en past goed bij mijn gevoelige huid. Ik raad je aan om ook even het artikel van beste anti-rimpel crème consumentenbond op te zoeken. daar geven ze ook goede tips.