Link behandelen voor zijn mijten allergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Link behandelen voor zijn mijten allergie

Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hydra schreef: Oh.... ja nee, dat maakt het wel iets anders inderdaad. ;)
Had het liefst idd barf gedaan hoor. Maar we gaan ons ff focussen op 1 ding tegelijk. Nu eerst 2 weken dagboek bijhouden en muilkorf om buiten. Zet dat geen zoden aan de dijk, dan gaan we elimineren! :) muilkorf hebben we inmiddels de eerste wandeling mee gehad. Hij vind het niet tof :')

Sowieso moet ik nog een topic maken om hem buiten vreten af te leren, want ik wil niet voor altijd een muilkorf bij hem.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Ik vind het een heel strak plan!

Nog een paar eliminatie-tips:

Gebruik geen gebruikte plastic zakjes om te portioneren of om snacks in te bewaren
Snacks wilde ik er helemaal uitlaten eigenlijk. En zijn KVV rollen gaan gewoon in de aflsuitbare bak in de koelkast
Gebruik geen andere schoonmaakmiddelen in huis. Geen nieuwe kussens of kleedjes, geen ander wasmiddel etc.
Goed punt!
De kvv kan je in repen of balletjes kneden en drogen, zo heb je toch een snackje. Geef geen kant en klaar gedroogde snacks uit de winkel ivm toevoegingen (die nooit op de zak staan maar er wel altijd inzitten)
Kijk! Dat is slim! Dat ga ik doen. En zooi uit de winkel gaf ik hem al nooit :)
Ga op zoek naar een goede muilkorf, en test in de winkel uit of hij niks kan jatten. Gooi gewoon wat kleine snoepjes op de grond en kijk of hij ze naar binnen gewerkt krijgt. Je zal merken dat het echt even zoeken is naar een korf waarbij dat niet kan. Ik spreek uit ervaring. Nelson maakte er echt een sport van. Kijk baas, kijk, ik smeer gewoon die hele muilkorf door de paardenstront en dan kan ik het er zo aflikken! Slim he!  ::) :biggrin2:
Heb ik inmiddels. En als nu buiten blijkt dat hij het wel kan, plak ik de voorkant deels af met ducktape!
Neem een kvv met als calciumbron bot. Geen toevoegingen, gewoon heel prooidier.
Maar, welk dier dan? Geen rund, paard of kip iig. Hert? Hij heeft alles al gehad :') Wilde van dogmeat nemen.
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Hert niet van Dogmeat, daar zit geen bot in!
Je zou haas of kwartel kunnen doen? Kiezebrink heeft die mixen en dogmeat soms ook. En mocht het botpercentage te hoog zijn, dan kun je redelijk makkelijk spiervlees van haas toevoegen en bij kwartel kun je zo nu en dan een (Platgeslagen) karkasje geven.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hydra schreef: Hert niet van Dogmeat, daar zit geen bot in!
Je zou haas of kwartel kunnen doen? Kiezebrink heeft die mixen en dogmeat soms ook. En mocht het botpercentage te hoog zijn, dan kun je redelijk makkelijk spiervlees van haas toevoegen en bij kwartel kun je zo nu en dan een (Platgeslagen) karkasje geven.
Kwartel van dogmeat kan ik fixen! Haas ook! Oke, cool! Dan gaat het 1 van die 2 worden. Bedankt voor het meedenken!

Gisteren en vandaag gaat het goed qua jeuk. Heb hem vandaag nog maar 1x zien bijten. 3 dagen geleden vrijwel nonstop  :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Welke diersoort heeft hij het minst gehad? Je zou ook kunnen denken aan duif, kiezebrink heeft die. 100% duif zonder verdere toevoegingen.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Welke diersoort heeft hij het minst gehad? Je zou ook kunnen denken aan duif, kiezebrink heeft die. 100% duif zonder verdere toevoegingen.
Allemaal al gehad. Hij heeft alles denk evenveel gehad.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Welke het langste geleden?
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Welke het langste geleden?
Ik heb net een nieuwe lading van van alles gehaald. Volgens mij heeft hij nog nooit kwartel kvv gehad geloof ik. En zo wel is die het langst geleden. Dus, zal ik de kwartel maar even niet geven tot over 2 weken dat ik weet of ik moet elimineren of niet? Woensdag en Donderdag heeft hij amper gejeukt trouwens!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Qwea schreef: Ik heb net een nieuwe lading van van alles gehaald. Volgens mij heeft hij nog nooit kwartel kvv gehad geloof ik. En zo wel is die het langst geleden. Dus, zal ik de kwartel maar even niet geven tot over 2 weken dat ik weet of ik moet elimineren of niet? Woensdag en Donderdag heeft hij amper gejeukt trouwens!
Lijkt me een goed plan!
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Lijkt me een goed plan!
Mij ook! Wederom thnx voor het meedenken!  :-*

Plaats reactie