Worden jullie hier niet moe van?
Moderator: eelke
Re:Worden jullie hier niet moe van?
Ik ben af en toe nog wel onzeker hoor,vraag me dan af
of ze wel genoeg van alles binnen krijgen.Ik zeg wel wat mijn honden eten(desgevraagd)maar geef echt nog geen adviezen.
Tineke
of ze wel genoeg van alles binnen krijgen.Ik zeg wel wat mijn honden eten(desgevraagd)maar geef echt nog geen adviezen.
Tineke
-
tvs
ik keur niks af , ik zeg alleen desgevraagd hoe ik mijn hond voer. iedereen vind hem er geweldig uitzien, morgen komen er mensen van de rasvereniging langs om mijn hond te inventariseren, voor de fok. morgen komt ook de meneer van lupo doosjes voer brengen. wie weet zijn ze er tegelijk.
ik weet helemaal niet of de inventarisatoren (of hoe zeg je dat ) bekent zijn met versvoer. kan me niet voorstellen van niet, het zijn ook fokkers dus ben benieuwd.
kijk dan vind ik het wel leuk.
maar gewoon. geef mijn portie maar aan fikkie.en dan letterlijk.
ps, een vriendin vroeg me laatst eens te kijken wat te geven aan een kat met blaasgruis. heb ik dat allemaal na zitten lezen en te zoeken, eind van het liedje : ach hij doet het nu goed op de dieetbrokjes dus ga ik niks anders geven, en zelf naar de ayovedische huisarts en aan de geitemelk en biologosche alles, tja
ik weet helemaal niet of de inventarisatoren (of hoe zeg je dat ) bekent zijn met versvoer. kan me niet voorstellen van niet, het zijn ook fokkers dus ben benieuwd.
kijk dan vind ik het wel leuk.
maar gewoon. geef mijn portie maar aan fikkie.en dan letterlijk.
ps, een vriendin vroeg me laatst eens te kijken wat te geven aan een kat met blaasgruis. heb ik dat allemaal na zitten lezen en te zoeken, eind van het liedje : ach hij doet het nu goed op de dieetbrokjes dus ga ik niks anders geven, en zelf naar de ayovedische huisarts en aan de geitemelk en biologosche alles, tja
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik word er eigenlijk steeds minder moe van, want des te meer ik lees en leer, des te beter ik word in het finaal onder tafel vegen van mijn door het park stiefelende brokkenopponenten 8) Klinkt misschien lichtelijk arrogant, maar ik laat me inmiddels niet meer omlullen door een-of-andere oetel met een zakje frolic op zak die beweert dat in de groene spinazie zit, in de oranje wortel en in de gele mais
Ook mensen die beweren dat het retedure brokmerk X. wetenschappelijk onderzocht en bewezen beter is voor de hersenen, het gebit, de darmen, de vacht, de huid, de oogjes, de slimheid, de aaibaarheid, de anaalklieren, de poedelvacht of de weet-ik-wat voor drogreden....fjoetsssjjjj! Zo van tafel!
Begin niet over brokjes, want ik overstelp je met gigantische, drie uur durende waterval van pro-rauw argumenten en dik ze even extra technisch- en wetenschappelijk-klinkend aan met interessante PH waardes, darmperistaltiek, zetmeelenzymen en weet-ik-wat.
Ik lust ze rauw!
Begin niet over brokjes, want ik overstelp je met gigantische, drie uur durende waterval van pro-rauw argumenten en dik ze even extra technisch- en wetenschappelijk-klinkend aan met interessante PH waardes, darmperistaltiek, zetmeelenzymen en weet-ik-wat.
Ik lust ze rauw!
-
bowie
[quote="Nelly"]
Sjonge, dat was een lange zin zeg!
[/quote]
Lees het net pas
echt wat voor jou

Sjonge, dat was een lange zin zeg!
[/quote]
Lees het net pas
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Het maakt mij helemaal niks uit wat een ander van het eten van mijn Shelties denkt.Ik voer rauw en blijf daarbij.Kleine anecdote: 07-07-05 werd het 2e nestje van Vixxen geboren.Ik naar de dierenwinkel voor wat leuke dingetjes in het puppypakket.Verkoopster: Nou wat monstertjes voer (brokjes) Ik: Nee,mijn honden krijgen geen brokjes,alleen vers.Verkoopster: Maar het is wel heel goed voor de tanden dat de pups op brokjes knagen.Ik:Dat is een fabeltje.Brokjes verpesten het gebit want dan krijgen ze veel tandsteen.En het is gewoon troep.Ik gaf het voorbeeld van: Koekje eten en stukje worst eten.Het 1 plakt aan de tanden en het ander niet.Geen reactie.Maar er zal zeker over nagedacht worden.Het is een royal canin verkooppunt.Maar niet voor mij.

-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="geer"]
Ik word er eigenlijk steeds minder moe van, want des te meer ik lees en leer, des te beter ik word in het finaal onder tafel vegen van mijn door het park stiefelende brokkenopponenten 8) Klinkt misschien lichtelijk arrogant, maar ik laat me inmiddels niet meer omlullen door een-of-andere oetel met een zakje frolic op zak die beweert dat in de groene spinazie zit, in de oranje wortel en in de gele mais
Ook mensen die beweren dat het retedure brokmerk X. wetenschappelijk onderzocht en bewezen beter is voor de hersenen, het gebit, de darmen, de vacht, de huid, de oogjes, de slimheid, de aaibaarheid, de anaalklieren, de poedelvacht of de weet-ik-wat voor drogreden....fjoetsssjjjj! Zo van tafel!
Ik lust ze rauw!
[/quote]
hallo Marcel Proust !!!...... breathe dear...... there you go..... feeling better now?

Ik lust ze rauw!
[/quote]
hallo Marcel Proust !!!...... breathe dear...... there you go..... feeling better now?
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="conleeuw"]
[/quote]
Yep...much better
[/quote]
Yep...much better
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
ik kom altijd met Paul Barte's uitspraak: zo'n 30 jaar geleden bestonden er helemaal geen brokken. Dus als de hond niet zonder brokken zou kunnen, waren ze allemaal al uitgestorven!!
Dan hóór ik ze gewoon denken
....................
einde discussie voor mij
einde discussie voor mij
[quote="jeanne"]
ik kom altijd met Paul Barte's uitspraak: zo'n 30 jaar geleden bestonden er helemaal geen brokken. Dus als de hond niet zonder brokken zou kunnen, waren ze allemaal al uitgestorven!!
....................
einde discussie voor mij
[/quote]
Een hele goeie
. Die Paul had goede uitspraken ja 
einde discussie voor mij
[/quote]
Een hele goeie
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Truus"]
Een hele goeie
. Die Paul had goede uitspraken ja 
[/quote]heeft ie nòg hoor
Een hele goeie
[/quote]heeft ie nòg hoor
[quote="jeanne"]
heeft ie nòg hoor
[/quote]
Ja, maar niet meer op dit forum
.
heeft ie nòg hoor
[/quote]
Ja, maar niet meer op dit forum
-
bowie
[quote="jeanne"]
....................
einde discussie voor mij
[/quote]
Kan die Paul niet maar is wel een goeie
einde discussie voor mij
[/quote]
Kan die Paul niet maar is wel een goeie
Mijn oma barfte wel volgens mijn moeder
.
Lappen pens en vlees en groente. Alles rauw. Of de honden ook botten kregen wist ze niet. Volgens mij kregen ze idd wel rijst erbij ook. Brood ook.
Maar ja, ze wisten vroeger veel, maar niet alles wat we nu weten
Lappen pens en vlees en groente. Alles rauw. Of de honden ook botten kregen wist ze niet. Volgens mij kregen ze idd wel rijst erbij ook. Brood ook.
Maar ja, ze wisten vroeger veel, maar niet alles wat we nu weten
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Tinker"]
Nou ja dat is ook niet echt een Barf-argument want vroeger voerde de mensen hun honden ook niet alleen vlees.Mijn Oma is nu 81 jaar en zij vertelde dat er heel vroeger al "hondenbrood"bestond voor honden,en dat ze voornamelijk restjes gaven.De mensen aten zelf maar 1x per week vlees.
[/quote]dat is ook zo, maar het gaat erom, dat een hond dus wèl zonder die brokken kan
De meeste brokkenvoerders denken dus echt dat een hond niet zonder brokjes kan leven, want daar zit toch alles in??????
DUH, en er zit een hoop in wat er niet in hoort te zitten. En waarom van het vlees, wat er zogenaamd inzit, een droge brok maken en niet gewoon meteen vers geven??? En dat geld dus ook voor alle andere 'verse' ingredienten die in een brok zitten. Die kun je dan toch veel beter meteen vers geven? Stel je voor, straks komt er nog een mensenbrok, moet er niet aan denken zeg
Brokken is gewoon 'atronoutenvoer' voor de dieren
Ik heb nu echt zoiets van als iemand brokken wil voeren omdat ie daar zo blij mee is, nou dan moet ie dat lekker doen. MIJN honden krijgen hetzelfde, maar dan VERS, en zonder alle overbodige kunstmatige ingredienten
Nou ja dat is ook niet echt een Barf-argument want vroeger voerde de mensen hun honden ook niet alleen vlees.Mijn Oma is nu 81 jaar en zij vertelde dat er heel vroeger al "hondenbrood"bestond voor honden,en dat ze voornamelijk restjes gaven.De mensen aten zelf maar 1x per week vlees.
[/quote]dat is ook zo, maar het gaat erom, dat een hond dus wèl zonder die brokken kan
De meeste brokkenvoerders denken dus echt dat een hond niet zonder brokjes kan leven, want daar zit toch alles in??????
DUH, en er zit een hoop in wat er niet in hoort te zitten. En waarom van het vlees, wat er zogenaamd inzit, een droge brok maken en niet gewoon meteen vers geven??? En dat geld dus ook voor alle andere 'verse' ingredienten die in een brok zitten. Die kun je dan toch veel beter meteen vers geven? Stel je voor, straks komt er nog een mensenbrok, moet er niet aan denken zeg
Brokken is gewoon 'atronoutenvoer' voor de dieren
Ik heb nu echt zoiets van als iemand brokken wil voeren omdat ie daar zo blij mee is, nou dan moet ie dat lekker doen. MIJN honden krijgen hetzelfde, maar dan VERS, en zonder alle overbodige kunstmatige ingredienten
Ik voerde mijn eerste hond 30 jaar geleden ook rauw: groente, vlees en bruinbrood. In plaats van bot gebruikten we in die tijd een schepje gistocal. Het was toen nog vrij normaal dat je zelf het eten voor de honden klaar maakte. Bij onze tweede hond 25 jaar geleden adviseerde de da uitgebalanceerde brokken, beter dan dat kon je het zelf nooit klaarmaken. Er zou alles inzitten wat een hond nodig had
Jammer genoeg geloofde ik hem toen