Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

hannabelgje schreef:Welke kokosmelk gaan jullie gebruiken? Qua literpakken vind ik alleen rijdt/kokosmelk. En die kleine kartonnetjes zijn nogal prijzig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik heb of die van Alpro, of coconut dream.staat in het schap bij de houdbare melk produkten bij onze grote appie.

Die kleine pakjes zijn heel dik en romig, net zoals de blikjes, dat kun je ook verdunnen met water.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Siberienne schreef:Ik heb of die van Alpro, of coconut dream.staat in het schap bij de houdbare melk produkten bij onze grote appie.

Die kleine pakjes zijn heel dik en romig, net zoals de blikjes, dat kun je ook verdunnen met water.
Ja maar die drinkpakken is niet de bedoeling. ;) (moet je natuurlijk helemaal zelf weten hoor!)
Daar zit dus zoveel toevoegingen in om het vloeibaar te houden:
Ingrediënten: Water, kokosnootmelk (5,3%) (kokosnoot crème, water), rijst (3,3%), tricalciumfosfaat, stabilisatoren (carrageen, guarpitmeel, xanthaangom) , zeezout, vitaminen (B12, D2), aroma's.
Niet echt het idee van een detox zou ik zeggen
(en dan vraag ik me nog altijd af wat aroma's zijn en waarom ze beestje niet bij naam noemen...)

Dan is van Santen zelf maken een heel prima idee, zonder toevoegingen, kun je het nog zo dik of dun maken als je wilt ;)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ik ga de blikjes van Nutco light kopen als de AH XL die heeft de kleine AH heeft die in iedergeval wel. Die gebruik ik vaker voor smoothies en deze is niet zo dik en vet. Als ze deze niet hebben kijk ik voor een andere light versie en ev loop ik even naar de toko hier op de hoek die heeft een mega schap met pakken kokosmelk in allerlei soorten en maten :)

Santen vind ik zelf niet zo lekker omdat daar ook stukjes kokos in zitten. Heb het maar 1x gehaald en geprobeerd misschien heb ik toen iets niet helemaal goed gedaan kan ook maar was er niet zo kapot van...

@Eelke; als je niet tegen havervlokken kan zou ik ze er inderdaad uitlaten!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Kaio schreef:Ja maar die drinkpakken is niet de bedoeling. ;) (moet je natuurlijk helemaal zelf weten hoor!)
Daar zit dus zoveel toevoegingen in om het vloeibaar te houden:
Ingrediënten: Water, kokosnootmelk (5,3%) (kokosnoot crème, water), rijst (3,3%), tricalciumfosfaat, stabilisatoren (carrageen, guarpitmeel, xanthaangom) , zeezout, vitaminen (B12, D2), aroma's.
Niet echt het idee van een detox zou ik zeggen
(en dan vraag ik me nog altijd af wat aroma's zijn en waarom ze beestje niet bij naam noemen...)

Dan is van Santen zelf maken een heel prima idee, zonder toevoegingen, kun je het nog zo dik of dun maken als je wilt ;)
Sorry, niet op gelet, ik heb die pakken altijd in huis als melk vervanger, verschillende smaken en let niet zo op de toevoegingen eigenlijk. Behalve dat ik de ‘zonder toegevoegde suiker’ pak.

Ik vind Santen zo’n gemier eigenlijk, dat schaven wat ik me van vroeger herinner... maar misschien weer eens in huis halen - is in verhouding ook wel goedkoper denk ik.

http://www.fairtrade.nl/producten/koken ... biologisch Deze gebruik ik ook, minder toevoegingen en imaar dus vetter. Dat maakt mij op het moment niet uit. Gisteren dit met extra water in de smoothy gemikt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Voor zover in begrijp moet je die santen gewoon oplossen in warm water zonder schaven ofzoiets.

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

hannabelgje schreef:Voor zover in begrijp moet je die santen gewoon oplossen in warm water zonder schaven ofzoiets.

Wat ik mij herinner van lang geleden is dat het niet zo goed oploste en er brokjes in bleven, maar ik ga het opnieuw proberen

Edit: aanvulling ik gebruikte het toen door het eten maar dan is een heel blok teveel maar dat spul was zo hard dat stukje eraf snijden lastig was.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Bij santen is het volgens mij de bedoeling om het te schaven, met water te mengen, eventjes te laten staan, en het dan te laten uitlekken en uit te knijpen. Het vocht vang je op en dat gebruik je.

Ik denk dat voor de challenge de kleine pakjes kokosmelk worden bedoeld waarmee je curry's maakt inderdaad, omdat er zo specifiek bij staat: niet uit blik. De kokosmelk uit blik heeft meestal een deel vocht en een deel 'harde' kokos, terwijl de pakjes altijd vloeibaar zijn. Ik kan gelukkig hier aan pakjes bio-kokosmelk komen, daar zitten geen enge dingen in.

Manlief heeft er ook zin in, al moest hij even slikken bij de 21 bananen die er per persoon doorheen gaan. Hij houdt namelijk niet van banaan. ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Whahaha ik had de banaan nog niet geteld :biggrin2:
Ml hier vind banaan ook bah, ook door smoothie, dus nog niet vertellen bij jou thuis he :biggrin2:
Maar volgens mij zorgt banaan voor een prettiger structuur en natuurlijk zoetje in een smoothie, meestal vind ik ze met banaan nog wel te jassen, vandaar dat ik toch dagelijks een ga uitproberen :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik keek naar de shoppinglist voor 21 dgn en dat zijn meer dan 40 bananen lol.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Whahaha ik had de banaan nog niet geteld :biggrin2:
Ml hier vind banaan ook bah, ook door smoothie, dus nog niet vertellen bij jou thuis he :biggrin2:
Maar volgens mij zorgt banaan voor een prettiger structuur en natuurlijk zoetje in een smoothie, meestal vind ik ze met banaan nog wel te jassen, vandaar dat ik toch dagelijks een ga uitproberen :biggrin2:
Meneer heeft beloofd een grote jongen te zijn en braaf zijn smoezies te nuttigen. Hij zal wel moeten: vrouwtje kookt namelijk niet van 8-17 januari. :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Ik keek naar de shoppinglist voor 21 dgn en dat zijn meer dan 40 bananen lol.

Christene, ik raak al verstopt bij de gedachte! ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Mochten er mensen zijn die het uitgetypte programma wil met de recepten dan stuur me ff een pb.

Zou je mij dat kunnen toesturen? Ik heb mot met het aanschaffen van de app en wil daar niet te veel tijd aan besteden (ben druk aan het werk namelijk ::) ) Of staat het programma ergens online, zodat ik kan zien met welke smoezies we beginnen? Ivm de planning van de boodschappen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Anne in Zweden schreef:
Zou je mij dat kunnen toesturen? Ik heb mot met het aanschaffen van de app en wil daar niet te veel tijd aan besteden (ben druk aan het werk namelijk ::) ) Of staat het programma ergens online, zodat ik kan zien met welke smoezies we beginnen? Ivm de planning van de boodschappen.
Stuur me ff een pb met je emziladres dan krijg je het bestand. [emoji6]

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Stuur me ff een pb met je emziladres dan krijg je het bestand. [emoji6]

O ja, zo werkte dat. Tot zo! :biggrin2:
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

hannabelgje schreef:Stuur me ff een pb met je emziladres dan krijg je het bestand. [emoji6]

Ik ben heel nieuwsgierig zou je hem mij ook willen mailen ?

Plaats reactie