Doorzakken achterpoten...of loopt het op zijn eindje???
Moderator: Lizzy
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Re: Doorzakken achterpoten...of loopt het op zijn eindje???
Jeetje, wat een belevenissen! Wat goed dat de behandelingen zo te lezen goed aanslaan!
Wij hebben de paardjes ook met enige regelmaat door een osteopathe laten nakijken en evt. behandelen (Martine Burgers) en dan krijgen ze altijd en week absoluut vrij, dus alleen lekker in de wei keutelen. Je kan gewoon mrken dat ze dat nodig hebben, er komt soms zoveel vrij bij zo'n behandeling dat het heel veel energie kost om een nieuw evenwicht te vinden.
Wij hebben de paardjes ook met enige regelmaat door een osteopathe laten nakijken en evt. behandelen (Martine Burgers) en dan krijgen ze altijd en week absoluut vrij, dus alleen lekker in de wei keutelen. Je kan gewoon mrken dat ze dat nodig hebben, er komt soms zoveel vrij bij zo'n behandeling dat het heel veel energie kost om een nieuw evenwicht te vinden.
Ja, dat merk ik bij Beau ook heel sterkt, dat hij de dagen na een behandeling heel veel slaapt en rust, zijn lichaam gebruikt dan blijkbaar heel veel energie om te herstellen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Goed dat je dat zegt, ik kan voor Indy dan dus beter een afspraak maken na m'n vakantie.*Natasja* schreef: Ja, dat merk ik bij Beau ook heel sterkt, dat hij de dagen na een behandeling heel veel slaapt en rust, zijn lichaam gebruikt dan blijkbaar heel veel energie om te herstellen.
Ja, ik zou een afspraak maken voor ruim een week vóór of anders na je vakantie. Het zou zonde zijn als Indy in zijn vakantie alleen maar ligt te slapen, dan ziet hij niets van de omgeving*Dorothea* schreef: Goed dat je dat zegt, ik kan voor Indy dan dus beter een afspraak maken na m'n vakantie.
Sorry Karin, voor het off-topic gaan.
Hoe is het vandaag met Yuki?
- spreeuwtje
- 5-sterren

kiek is ook rustiger dan normaal..
voor t eerst in de 2 jaar dat ze bij ons woont heeft ze niet geblaft toen er mannen binnen kwamen..
mijn ogen waren zo groot als schoteltjes..
voor t eerst in de 2 jaar dat ze bij ons woont heeft ze niet geblaft toen er mannen binnen kwamen..
mijn ogen waren zo groot als schoteltjes..
Moet kunnen, geen enkel probleem!!*Natasja* schreef: Ja, ik zou een afspraak maken voor ruim een week vóór of anders na je vakantie. Het zou zonde zijn als Indy in zijn vakantie alleen maar ligt te slapen, dan ziet hij niets van de omgeving
Sorry Karin, voor het off-topic gaan.
Hoe is het vandaag met Yuki?
Ok, update dag 3 na de behandeling...
Yuki is weer onstabiel
...zakt bij het minst of geringste door 1 van zijn poten en piept daarbij.
Hij kijkt niet happy.....wordt moe van zijn beperking.
Snel op naar dag 4......
Yuki is weer onstabiel
Hij kijkt niet happy.....wordt moe van zijn beperking.
Snel op naar dag 4......
- spreeuwtje
- 5-sterren

jammer.. ik had gehoopt dat ie vandaag al verbetering zou laten zien..
misschien ben ik te gehaast?

Nou, ikke dan ookspreeuwtje schreef: jammer.. ik had gehoopt dat ie vandaag al verbetering zou laten zien..
![]()
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Arme Yuki*loes* schreef:![]()
![]()
![]()
Hopenlijk brengt dag 4 wat meer plezier.
Arme Yuki, hopelijk gaat het morgen beter, maar blijft het dan bij 1 behandeling of moet je nog een keer terug.
Ik weet totaal niet hoe dat werkt met zö'n osteophaat, is het een soort kraker.
En wat heeft hij gezegd, wat is de prognose, wat een vragen allemaal.
Diezelfde vragen heb ik ook hoor....maar het verloop van eventuele verdere behandelingen zal afhangen van het resultaat van de 1e behandeling, dus het blijft voor alle partijen afwachten...deja schreef: Arme Yuki, hopelijk gaat het morgen beter, maar blijft het dan bij 1 behandeling of moet je nog een keer terug.
Een osteopaat is geen kraker, maar werkt met zachte behandelingen om zodoende blokkades op te heffen.
De prognose is dat ie in ieder geval stijf blijft vanwege de spondylose, maar dat wist ik natuurlijk wel, maar dat de gevolgen van de spondylose, dus onbalans en verstoringen wegens botvergroeiingen wel opgeheven of verminderd kunnen worden...en hé...alle kleine beetjes helpen
Maar hoe bedoel je stijf iedere hond van die leeftijd word toch stijf Deja is ook erg stijf ze zat vanavond achter een aantal eenden aan ik had haar is alleen mee, Beau even thuis nou dan zie je toch wel dat dat erg achteruit gaat ze ging wel in galop maar inderdaad heel stijf en houterig.
Het is dus afwachten wat Yuki hier mee doet, ik vind het jammer dat ik je gemist heb met de telefoon had het vrijdag ook erg druk veel weg en moest ook nog vlees halen in HHW Herby was heel laat dus alles met elkaar zat ik konstant in de molen.
Groetjes Marjan.
Het is dus afwachten wat Yuki hier mee doet, ik vind het jammer dat ik je gemist heb met de telefoon had het vrijdag ook erg druk veel weg en moest ook nog vlees halen in HHW Herby was heel laat dus alles met elkaar zat ik konstant in de molen.
Groetjes Marjan.
Geeft niet: I'll be back!!deja schreef: Maar hoe bedoel je stijf iedere hond van die leeftijd word toch stijf Deja is ook erg stijf ze zat vanavond achter een aantal eenden aan ik had haar is alleen mee, Beau even thuis nou dan zie je toch wel dat dat erg achteruit gaat ze ging wel in galop maar inderdaad heel stijf en houterig.
Groetjes Marjan.
Stijf in de zin van; ruggewervels die aan elkaar gegroeid zijn en daarmee voorgoed zijn beweeglijkheid hebben beperkt...(spondylose dus)