Heel veel sterkte nog, hier word geduimd
Ook voor ons heeft het niet zo mogen zijn..geen pups(foto's pag 7, ENG)
Moderator: Lizzy
Re: Ook voor ons heeft het niet zo mogen zijn..geen pups(foto's pag 7, ENG)
Ik lees dit nu pas, en ben sprakeloos bij het zien van die foto's, eigenlijk ongelofelijk dat jullie jet er nog is!!

- Angelique
- 5-sterren

Edit: Lama. ik zie net 13 juli gedekt, ik dacht dat ze al verder heen was.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 26 jul 2011, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
De tranen schieten in m'n ogen, kippenvel op m'n rug. Pff, blij dat dat er uit is!!
En hoewel nog aan het infuus, vooralsnog knokt ze dapper en succesvol door. Hou je haaks allebei!!
En hoewel nog aan het infuus, vooralsnog knokt ze dapper en succesvol door. Hou je haaks allebei!!
Zo'n anderhalve week. Ze was woensdag de 13e voor het eerst gedekt en vrijdag de 15e voor de tweede keer. En het ging hartstikke soepel. Vrat ze een half jaar geleden de reu zowat op, nu liet ze zich zonder problemen dekken.Angelique schreef:![]()
![]()
Wat een lillluk rotding
Hoe ver was ze in de dracht Erna? Is het niet vreemd dat de andere hoorn blijkbaar leeg was?
Edit: Lama. ik zie net 13 juli gedekt, ik dacht dat ze al verder heen was.![]()
Ik heb geen idee hoelang een baarmoederontsteking kan sluimeren maar het lijkt mij niet dat het een half jaar kan. De vorige dekking is ze leeggebleven namelijk. De reden daarvoor is onduidelijk. We hebben toen progesteron laten prikken en ze heeft een inwendig onderzoek gehad wat ok was. Er zijn geen vreemde dingen geconstateerd.
Nee gelukkig niet. Ik moet er niet aan denken want voor mijn gevoel was de schade dan nog groter geweest.Angelique schreef:![]()
![]()
Wat een lillluk rotding
Hoe ver was ze in de dracht Erna? Is het niet vreemd dat de andere hoorn blijkbaar leeg was?
Edit: Lama. ik zie net 13 juli gedekt, ik dacht dat ze al verder heen was.![]()
Pffft die Jet kruipt echt door het oog van de naald... wel heerlijk om zo'n kundige DA daar te hebben!
Door welke DA is ze geopereerd?Erna schreef: Owww als iemand nog een stel tovenaars zoekt om wonderen te verrichten...Ik ken er nog een paar.
Ow en je andere vraag ..is het niet vreemd dat...
Ik vind eerlijk gezegd alles vreemd. Ze is gedekt, ging makkelijk. Vanaf ongeveer maandag at ze slecht maar niet bij stil gestaan dat ze zo ziek zou kunnen worden. Onze honden eten wel vaker slecht als ze drachtig zjin en dat is niet gelijk een indicatie dat ze ziek zijn. Zaterdag had ik een afspraak voor een puppie enting voor Joep de basset en een uur daarvoor dacht ik: Jet lijkt wel niet lekker. Temp gemeten...39.1 NIet echt dramatisch maar voor de zekerheid toch maar mee naar de DA.
Daar is ze nagekeken, heeft en passant de DA nog gebeten (echt zo ontzettend niet Jet). Buik gevoeld, temp was 39.3. Niets kunnen vinden.
Twee uur laten schoot ze over de 40 graden heen. Weer naar DA. Nagekeken, niets kunnen vinden. Injecties AB en koortsremmers gehad en het ging eigenlijk wel. Ze was nog steeds niet lekker maar het was niet dramatisch. Zo nu en dan had ze buikpijn, dat kon je zien maar de meeste tijd was die buik gewoon soepel en ontspannen. Ze was niet overdreven dik, geen dorst, niet spugen. Helemaal niets behalve 'niet lekker'.
Zondag hetzelfde verhaal. Zondag begon ze wel weer zelf te drinken dus dacht ik: Ha we hebben het ergste gehad. Tegen de avond steeg de koorts weer richting 40. En na een paar uur afwachten besloten we dat we zo de nacht niet in wilden en hebben haar metacam tegen de koorts gegeven. we hadden op dat moment de hoop op eventuele pups opgegeven en die waren ook niet meer belangrijk. De koorts daalde weer. 's nachts steeg die weer richting 40 maar bij de da om 9 uur maandagochtend zat ze weer op 38.4. Tot het moment van openmaken hebben alle betrokkene nog steeds gedacht : het kan nog steeds iets anders zijn.
Toen ze op haar rug ging op de operatietafel was het voor de aanwezigen duidelijk wat het was want op dat moment toonde haar buik wel dik.
Ik vind eerlijk gezegd alles vreemd. Ze is gedekt, ging makkelijk. Vanaf ongeveer maandag at ze slecht maar niet bij stil gestaan dat ze zo ziek zou kunnen worden. Onze honden eten wel vaker slecht als ze drachtig zjin en dat is niet gelijk een indicatie dat ze ziek zijn. Zaterdag had ik een afspraak voor een puppie enting voor Joep de basset en een uur daarvoor dacht ik: Jet lijkt wel niet lekker. Temp gemeten...39.1 NIet echt dramatisch maar voor de zekerheid toch maar mee naar de DA.
Daar is ze nagekeken, heeft en passant de DA nog gebeten (echt zo ontzettend niet Jet). Buik gevoeld, temp was 39.3. Niets kunnen vinden.
Twee uur laten schoot ze over de 40 graden heen. Weer naar DA. Nagekeken, niets kunnen vinden. Injecties AB en koortsremmers gehad en het ging eigenlijk wel. Ze was nog steeds niet lekker maar het was niet dramatisch. Zo nu en dan had ze buikpijn, dat kon je zien maar de meeste tijd was die buik gewoon soepel en ontspannen. Ze was niet overdreven dik, geen dorst, niet spugen. Helemaal niets behalve 'niet lekker'.
Zondag hetzelfde verhaal. Zondag begon ze wel weer zelf te drinken dus dacht ik: Ha we hebben het ergste gehad. Tegen de avond steeg de koorts weer richting 40. En na een paar uur afwachten besloten we dat we zo de nacht niet in wilden en hebben haar metacam tegen de koorts gegeven. we hadden op dat moment de hoop op eventuele pups opgegeven en die waren ook niet meer belangrijk. De koorts daalde weer. 's nachts steeg die weer richting 40 maar bij de da om 9 uur maandagochtend zat ze weer op 38.4. Tot het moment van openmaken hebben alle betrokkene nog steeds gedacht : het kan nog steeds iets anders zijn.
Toen ze op haar rug ging op de operatietafel was het voor de aanwezigen duidelijk wat het was want op dat moment toonde haar buik wel dik.
Dierenkliniek Oostgaarde in Capelle a/d IJssel door Pauline Bunskoek met assistentie van paraveterinair Sandra Hertogh. Die meiden hebben echt wonderen verricht!*Natasja* schreef: Door welke DA is ze geopereerd?
Hier wordt geduimd!
- - Judith -
- 5-sterren

Sjemig wat een ding
. We duimen hard door voor verder herstel van Jetje
.
-
Miranda en Pepper
- 4-sterren

Wat heftig, pufff
Sterkte Erna met het hopelijk snel herstel.
Ik brand een kaarsje voor jullie
Sterkte Erna met het hopelijk snel herstel.
Ik brand een kaarsje voor jullie
- Angelique
- 5-sterren

Ik was in de veronderstelling dat ze langer drachtig was...dat je bericht van laatst over de echo ging, ipv over de dekking. Daarom vond ik het wat apart dat die andere hoorn leeg was.
Ik denk ook dat wanneer dit verderop gebeurd...gebeurd ook wel eens...dat de schade nog groter was geweest.
We duimen door voor het Jettekind
We duimen door voor het Jettekind
Dan was ze dood geweest. En als we nu een dag langer hadden gewacht was ze ook dood geweest.Angelique schreef: Ik was in de veronderstelling dat ze langer drachtig was...dat je bericht van laatst over de echo ging, ipv over de dekking. Daarom vond ik het wat apart dat die andere hoorn leeg was.Ik denk ook dat wanneer dit verderop gebeurd...gebeurd ook wel eens...dat de schade nog groter was geweest.
We duimen door voor het Jettekind![]()
En de dierenarts waar ze zaterdag is onderzocht......daar komen we ook nooit meer. Ten eerste hebben ze me de verkeerde medicijnen meegegeven. Ik heb 3 keer gevraagd of het veilig was voor drachtige teven, drie keer is daar ja op geantwoord en de eerste hit op internet geeft aan dat je het niet aan drachtige teven mag geven. Daarnaast heb ik me met een kluitje in het riet weg laten sturen. Ook mijn eigen schuld hoor, ik had misschien assertiever moeten zijn maar als ze gelijk de echo erop hadden gezet hadden ze het moeten zien. Dit kan niet in 1 dag zijn ontstaan.
- Pauline
- 5-sterren

Jeetje wat een "onding".... ongelofelijk.... Gelukkig dat ze de goede kant weer op gaat, al kan ik me voorstellen dat jullie verdrietig zijn omdat er nooit Jetkindjes komen....