drogen droger mijn eerste snackies op foto

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: drogen droger mijn eerste snackies op foto

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kheb die wel lang gedroogd ja. Ik heb het grootste gedeelte in de vriezer gedaan, en dan pak ik steeds een portie uit.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

tycolaika schreef: ik heb een tijdje trug hart maag gedroogt van konijn  ,van de levering van orinake
nu vond ik dit niet goed gelukt , die bleef zacht
:(
en vettig leek het
kan dat?
hoe doen jullie deze drogen ? maken jullie deze schoon ? er zit erg veel bloed aan... en hoelang droogt dit ???
Ik denk dat je hart/long bedoelt?
Ik heb deze ook gekocht bij Orinake om te drogen en ik vind het perfect gaan... Ik leg ze wel 24 uur in mijn Bomann. Ik maak ze niet droog, leg ze er gewoon nat op. Om sommige hartjes zit wel een vetvliesje en zoms zit er nog een klompje vet aan. Dit snijd ik er wel even af inderdaad. Wat ik na de 24 uur doe is ze er warm uithalen en 1 voor 1 op keukenpapier leggen, een beetje uit elkaar. Daaroverheen nog een vel keukenpapier zodat het er tussen ligt. Het liefst laat ik dit nog een nacht zo liggen. Eenmaal afgekoelt en uitgehard kan ik ze toch wel echt heel erg lang bewaren in een glazen pot met wat rijstkorrels erdoorheen die evt het vocht opnemen (heb ik afgekeken bij Flodder&Dwarrel  ;)). Ik doe dit extra drogen tussen keukenpaier met ieder vlees trouwens...
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

dat bedoelde ik indd
wist niet dat daar wat van vet aan zit , hihi
heb nieuwe uit gelegd :D

Plaats reactie