Voor de mensen met een moestuin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Voor de mensen met een moestuin.
ik moet morgen even naar de Intratuin, kom dan ook langs de groentenplantjes

-
hannabelgje
- 5-sterren

Ow laat even weten wat ze daar hebben dan. Ik heb bij de BB andijvie en spitskool gehaald.
Doe ik !!! Ik weet dat ze altijd veel kruiden hebben, maar ik hoop ook wat andere interessante dingetjes !! Van veel groenten heb ik zelf zaden, dus die ga ik niet kopen 8)hannabelgje schreef: Ow laat even weten wat ze daar hebben dan. Ik heb bij de BB andijvie en spitskool gehaald.
Inmiddels steken de broccoli en little gem de kopjes op... Ik moet gewoon geduld hebben denk ik. Morgen staan ze een weekje.kaszi schreef: Hoe lang zijn ze nu gezaaid?
Heb een mail naar Zadenenzo gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Nynke ken je de plantenhal in Ridderkerk? In Bolnes onder bij de dijk even verder dan het kasteel. Ramon had daar 6 gemengde kruidenplanten voor 1,50. Potjes 7 cm denk ik ong.
Ot. Gisteravond minitomtaatjes, pepers en paprika in bakjes voorgezaaid. En nu heb ik nog twee kweekbakken en twijfel ik. Moest sla nu voorgezaaid worden? Ik heb het volgende nog: peultjes, 3 soorten bonen, radijs, wortel, komkommer, augurk, courgette, aubergine, ijsbergsla en gewone sla, en tig soorten kruiden. Het duurt nog even voor de bakken buiten klaar zijn. Binnen voorzaaien alvast?
Ot. Gisteravond minitomtaatjes, pepers en paprika in bakjes voorgezaaid. En nu heb ik nog twee kweekbakken en twijfel ik. Moest sla nu voorgezaaid worden? Ik heb het volgende nog: peultjes, 3 soorten bonen, radijs, wortel, komkommer, augurk, courgette, aubergine, ijsbergsla en gewone sla, en tig soorten kruiden. Het duurt nog even voor de bakken buiten klaar zijn. Binnen voorzaaien alvast?
ja die ken ik Naomi, kom er inderdaad weleens
Ik zou het kwetsbare spul zoals komkommers qua vorst pas binnen zaaien als je buitenspul met een weekje klaar is en de minimumtemperatuurverwachting op langere termijn niet onder 0 komt. Sla kun je wel vast zaaien, het duurt een klein weekje totdat dat gekiemd is en als je buitenspul dan nog niet klaar is zou je het gekiemde spul nog ergens boven kunnen zetten waar het niet zo warm is maar wel licht?
Bij de Intratuin hadden ze vooral veel kruiden, maar ook spitskool, zomerprei, koolrabi, bloemkool, rode bietjes, broccoli en nog andere groenteplantjes
Ik zou het kwetsbare spul zoals komkommers qua vorst pas binnen zaaien als je buitenspul met een weekje klaar is en de minimumtemperatuurverwachting op langere termijn niet onder 0 komt. Sla kun je wel vast zaaien, het duurt een klein weekje totdat dat gekiemd is en als je buitenspul dan nog niet klaar is zou je het gekiemde spul nog ergens boven kunnen zetten waar het niet zo warm is maar wel licht?
Bij de Intratuin hadden ze vooral veel kruiden, maar ook spitskool, zomerprei, koolrabi, bloemkool, rode bietjes, broccoli en nog andere groenteplantjes
Ok, dan ga ik wel alvast sla doen en wat kruiden zaaien. De sla doe ik in een aparte bak en die kan op zich wel naar buiten als het wat warmer is, want die kan ik hoog in een tuinkast zetten en dat scheelt. Doe ik er desnoods nog wat overheen in de nacht.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gaaf op naar intratuin binnenkort misschien.
Wat denken jullie, zou ik morgen de uien kunnen planten? Er wordt nog 4 a 5 graden vorst verwacht.
-
hannabelgje
- 5-sterren

De uien heb ik hier al weken geleden geplant.
vriezen ze niet kapot? De grond was hier steeds nog veel te hard.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nee hoor.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag bij de gamma waterleiding gehaald om klimrekken te maken voor 2 van de bakken. Heb ik wat te klussen dit weekend.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Dat is niet zoveel werk hoor als je handig bent. Zo heb ik ze ook gemaakt. Met koppelstukken is het trouwens nog makkelijkerhannabelgje schreef: Vandaag bij de gamma waterleiding gehaald om klimrekken te maken voor 2 van de bakken. Heb ik wat te klussen dit weekend.
-
hannabelgje
- 5-sterren

De knelkoppelingen waren zo duur dat ik gewone heb genomen en die moeten gesoldeerd worden.