Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Mijn paprika, peper en tomatenplanten groeien nauwelijks (niet moeilijk met dit weer). Het is nog maar juni, maar vrees toch niet veel vrucht te hebben dit jaar.
Wisten jullie dat je peper en paprikaplanten kunt laten overwinteren? Nog maar onlangs ontdekt. Dus dat ga ik zeker proberen.
Op FB allemaal foto's van een vriendin van me die in Finland woont, als ik zie wat die allemaal oogst! (nu al!) pepers, paprika's, tomaten, .... en echt veel. Het is daar ook al een tijdje heel wat warmer dan hier. Stiekem ben ik heel jaloers op haar.
Wisten jullie dat je peper en paprikaplanten kunt laten overwinteren? Nog maar onlangs ontdekt. Dus dat ga ik zeker proberen.
Op FB allemaal foto's van een vriendin van me die in Finland woont, als ik zie wat die allemaal oogst! (nu al!) pepers, paprika's, tomaten, .... en echt veel. Het is daar ook al een tijdje heel wat warmer dan hier. Stiekem ben ik heel jaloers op haar.
-
judith1967
- 5-sterren

Ik heb nog steeds zeil over mijn MM-bakken. 
Wel inmiddels wat verhoogd voor de augurkenplant
Wel inmiddels wat verhoogd voor de augurkenplant
Pffff.. Er was van alles aan het opkomen in mijn tuintje achterin (afgezet zodat de katten er niet meer in konden graven), in de mandjes aan de schutting etc. En nu is er niets meer op die plekken!!! 
Heeft iets ze opgegeten of hebben ze te veel water gehad? Is er mss door een te veel aan water aarde bovenop de plantjes beland en komen ze dus alsnog weer?
Heeft iets ze opgegeten of hebben ze te veel water gehad? Is er mss door een te veel aan water aarde bovenop de plantjes beland en komen ze dus alsnog weer?
Ik heb wel zomaar uit het niets aan de andere kant van mijn tuin als waar de violen groeien, 1 viooltje in een bak waar Vergeet me nietjes omhoog zouden moeten zijn gekomen...
Slakken? Rupsen? Geen afwatering in je bakken?Roosj schreef: Pffff.. Er was van alles aan het opkomen in mijn tuintje achterin (afgezet zodat de katten er niet meer in konden graven), in de mandjes aan de schutting etc. En nu is er niets meer op die plekken!!!
Slakken en rupsen zou kunnen.Nynke schreef: Slakken? Rupsen? Geen afwatering in je bakken?
M'n tuin achterin is 60cm diep en heeft voldoende afwatering aan de achterkant en onderkant dmv worteldoek.
De mandjes aan de schutting zijn van die dingen met kokos inleggers, dus ook voldoende afwatering.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vanavond erwten en peultjes gestoomd uit eigen tuin. 8)
Ze waren heerlijk. Is mijn laatste oogst denk ik en dan ga ik er erwtenstro van maken voor de caafjes en nijn. Volgend jaar ga ik meer erwten zetten denk ik.
Ze waren heerlijk. Is mijn laatste oogst denk ik en dan ga ik er erwtenstro van maken voor de caafjes en nijn. Volgend jaar ga ik meer erwten zetten denk ik.
Ik ga volgend jaar van alles meer zetten 
Ik had 2 weken terug ook foto's gemaakt. Die had ik hier geloof ik nog niet geplaatst..
Chinese kool (inmiddels nog groter!!!)

De zogenaamde rucola!

Meiraapjes

Snijbiet

Koolrabi

Spruitkool

Klein duimpje sla (inmiddels al 2 van gegeten)

Little gem sla (op de verpakking zagen ze anders uit)

Gemengde sla

Rucolaaaa... Die blijft maar groeiiennnn

Rode biet

Rammenas

Rammenas is klaar

Sperzieboontjes.. (de andere werden niks meer, dus opnieuw gezaaid. Hopen dat ik er nog van oogsten)

Geoogste rammenas

Ik had 2 weken terug ook foto's gemaakt. Die had ik hier geloof ik nog niet geplaatst..
Chinese kool (inmiddels nog groter!!!)

De zogenaamde rucola!

Meiraapjes

Snijbiet

Koolrabi

Spruitkool

Klein duimpje sla (inmiddels al 2 van gegeten)

Little gem sla (op de verpakking zagen ze anders uit)

Gemengde sla

Rucolaaaa... Die blijft maar groeiiennnn

Rode biet

Rammenas

Rammenas is klaar

Sperzieboontjes.. (de andere werden niks meer, dus opnieuw gezaaid. Hopen dat ik er nog van oogsten)

Geoogste rammenas

De jonge rode bieten blaadjes kun je ook door je sla heen mixen 
Oké! Super. Wel wachten tot de biet zelf klaar is neem ik aan?
Nee hoor, gewoon tussendoorNadia schreef: Oké! Super. Wel wachten tot de biet zelf klaar is neem ik aan?
oh echt?? Hoe kaal kan ik ze knippen dan?
Ik zelf laat per biet 1 blaadje staan.Nadia schreef: oh echt?? Hoe kaal kan ik ze knippen dan?
Weet iemand wat ik kan doen tegen naaktslakken? Ze eten al mijn sla en courgetteplanten op...
da's een uitdagingmarina schreef: Weet iemand wat ik kan doen tegen naaktslakken? Ze eten al mijn sla en courgetteplanten op...