De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik heb bij C&A een simpele zwarte zwangerschapsbroek gevonden.
Niemand die zag dat het een zwangerschapsbroek was trouwens en ze zat best comfy.
Doordat ik ze in men gewone kledingsmaat gekocht heb kan ik ze nu nog dragen.
Ik vind dat je zwangerschapskledij toch het best zelf past. Want als ik op zicht had gekocht dan had ik ferm bedrogen uitgekomen.
Heb een aantal broeken gepast die ik mooi dacht te vinden, maar eens ik ze aan had leek ik helemaal op een gestrande walrus...
Maar ja ik ben maar klein en bijna zo breed als ik hoog ben ook natuurlijk :s
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Ik weet niet waar het fototoestel is  :angel:

Wehkamp en Neckerman zijn van die verzamelwebshops, die verkopen ook de dingen die ik al had opgenoemd. Otto snap ik niets van ivm Duitse maatvoering en is door de Duitse maatvoering ook te kort (ik draag 34" lengte).

Leveren Topshop en New look ook in NL? Ik ken dat niet.
New look bezorgt zelfs gratis vanaf 65€
Topshop vraagt 6€ leveringskosten dus dat valt ook goed mee
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

koekje schreef: Ik weet niet waar het fototoestel is  :angel:

Wehkamp en Neckerman zijn van die verzamelwebshops, die verkopen ook de dingen die ik al had opgenoemd. Otto snap ik niets van ivm Duitse maatvoering en is door de Duitse maatvoering ook te kort (ik draag 34" lengte).

Leveren Topshop en New look ook in NL? Ik ken dat niet.
Kijk ook eens op http://www.fashionchick.nl  http://www.fashionchick.nl/c/zwangerschapsmode/51/
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Topshop heeft een te klein assortiment voor me, zat niet echt iets tussen. New look wel! Ik heb al een mooie jas gezien, dus ik hoef niet perse aan de komo vuilniszak. En lange rokken en veel spijkerbroeken in 34".
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ja topshop moet je geluk hebben dat er net iets tussen zit. Ik kijk daar regelmatig eens.
New look heeft idd veel keuze( al ken ik het probleem van 34" broeken niet met mijn 1m53 :biggrin2:).
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Klopt het dat New Look ook bij V&D te koop is?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb bij de broeken van New look ook gezien voor kaboutertjes met 30 en 28"  :P
En dan ben ik niet eens zo heel lang, maar mn ledematen zijn naar verhouding te lang en dan heb je al snel lange broeken nodig. Mouwen heb ik minder last van, want ik ben niet zo breed op de schouders, dus die vallen wat sneller langer.

Ik heb eigenlijk nog wel een vraag.
Ik heb bij de prenatal online een spijkerbroek gekocht. Dat extra stuk stiek is nog wat te ruim, maar dat is logisch want dat komt tot over mn ribben. En mn buik is nog niet volledig. Maar de broek is ook een beetje te ruim op de heup, dus het stuk bij de zakken waar niet echt buik zit. Op mn bovenbenen zit hij goed.
Volgens mn moeder zal mn kont in de komende maanden nog groter worden, totdat deze een formaat als die van haar heeft  :o
Maar overal lees is dat je positiekleding moet kopen gewoon ind e maat die je hebt en dat is tie dus wel net te groot. Online is er niet meer een maatje kleiner met dezelfde lengte, dus ik wil hem liever niet ruilen in de winkel. Zal ik er nog in groeien? Hij is niet extreem te groot, het is maar aan iedere kant 3 cm.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Ik heb bij de broeken van New look ook gezien voor kaboutertjes met 30 en 28"  :P
En dan ben ik niet eens zo heel lang, maar mn ledematen zijn naar verhouding te lang en dan heb je al snel lange broeken nodig. Mouwen heb ik minder last van, want ik ben niet zo breed op de schouders, dus die vallen wat sneller langer.

Ik heb eigenlijk nog wel een vraag.
Ik heb bij de prenatal online een spijkerbroek gekocht. Dat extra stuk stiek is nog wat te ruim, maar dat is logisch want dat komt tot over mn ribben. En mn buik is nog niet volledig. Maar de broek is ook een beetje te ruim op de heup, dus het stuk bij de zakken waar niet echt buik zit. Op mn bovenbenen zit hij goed.
Volgens mn moeder zal mn kont in de komende maanden nog groter worden, totdat deze een formaat als die van haar heeft  :o
Maar overal lees is dat je positiekleding moet kopen gewoon ind e maat die je hebt en dat is tie dus wel net te groot. Online is er niet meer een maatje kleiner met dezelfde lengte, dus ik wil hem liever niet ruilen in de winkel. Zal ik er nog in groeien? Hij is niet extreem te groot, het is maar aan iedere kant 3 cm.
Ikzelf ben aan mijn heupen nog niets bijgekomen. Maargoed, ik ben niet echt het goede voorbeeld wat dat betreft want ik zit op 5 maand dus onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap( komt enkel door gezonder te eten en drinken, want ik kan wel goed eten). Maar inderdaad in die buikband groei je snel in en ik vermoed dat eenmaal die wat strakker zal zitten het sowieso aan de heupen ook wel wat meer zal spannen.
Ik koop in alles mijn gewone maten behalve BH's  :biggrin2:
Pauline schreef: Klopt het dat New Look ook bij V&D te koop is?
Dat weet ik niet. Hier in België heb je gewone new look winkels( maar koop toch online want in de gewone winkels is het aanbod beperkt)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat is voor iedereen verschillend, als je veel vocht gaat vasthouden dan kan het zijn dat je een paar maten meer nodig hebt.
Ik kan al mijn kleding gewoon nog aan zonder moeite. Het zouden nu vooral je darmen zijn welke opzetten. De baby is nog te klein om er iets van te zien.
Ik weeg ook nog het zelfde.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

maar hoe krijg je het voor elkaar om af te vallen dan? Ben je veel misselijk geweest en moeten overgeven?
Ik helemaal niet en ben nu (laatste keer gewogen met bijna 10 weken) al zeker 3 kilo aangekomen. En ik probeer er echt op te letten dat ik niet de hele dag van alles naar binnen zit te schuiven. Ik voel me ook dik en fors, maar het is voor een goed doel natuurlijk.

In het begin heb ik wel duidelijk opgezette darmen gehad en ik zat ook verstopt en het borrelde veel. Maar nu is mn buik gewoon hard en stevig, behalve mn spekje, maar dat ligt erop.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ik had ook al vrij snel dat mijn gewone broeken niet lekker meer zaten op m'n buik en heb toen via ikenmijnkind.nl 2 broeken van mamalicious gekocht (een zwarte linnen broek en een spijkerbroek). Ik heb ze vrij ruim gekocht en dat was maar goed ook, want ik houd toch op m'n bovenbenen wel vocht vast en heb daardoor toch echt een maatje groter dan normaal ontwikkeld. BH's had ik ook al snel een grotere maat nodig en die heb ik goedkoop kunnen scoren bij een lingeriezaak hier in het winkelcentrum die ermee op ging houden. Toen ik daar ook uit begon te groeien heb ik een paar simpele katoenen voedingsbh's van bonprix gekocht en die zitten prima. Verder heb ik ook via ikenmijnkind 1 positietuniek (draag ik over een legging) gekocht en heb ik op de markt een lange wijde zomerjurk (geen positiejurk) gescoord met zo'n rimpel-elastiek bij de borsten en dan verder gewoon wijd vallend.
En ik heb dan een paar buikbanden gekocht in verschillende kleuren. O en bij H&M nog 2 voedingstopjes.
Wat ik het meest gedragen heb zijn dus die broeken met daarop een gewoon normaal topje. Zodra die topjes te kort werden op de buik deed ik daar dan een buikband overheen en dan zie je dat niet meer. En dan evt gewone korte jasjes/bolero's als het te koud was voor blote armen. 
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: maar hoe krijg je het voor elkaar om af te vallen dan? Ben je veel misselijk geweest en moeten overgeven?
Ik helemaal niet en ben nu (laatste keer gewogen met bijna 10 weken) al zeker 3 kilo aangekomen. En ik probeer er echt op te letten dat ik niet de hele dag van alles naar binnen zit te schuiven. Ik voel me ook dik en fors, maar het is voor een goed doel natuurlijk.

In het begin heb ik wel duidelijk opgezette darmen gehad en ik zat ook verstopt en het borrelde veel. Maar nu is mn buik gewoon hard en stevig, behalve mn spekje, maar dat ligt erop.
Ik woog 54 kg voor de zwangerschap. Dronk toen nog veel cola( ik zal maar ff zwijgen hoeveel :-X) en at bijna elke avond een zak chips. Op het werk ging ik ook zeker 1 of 2 x naar de snoepautomaat. Ik kwam ook nooit hij, weeg al jaren hetzelfde.
Nu van zodra ik wist dat ik zwanger was( was niet geheel gepland, nuja, was wel gepland maar we hadden gezegd van binnen een maand of 4/5...) ben ik gestopt met snoepgoed en cola. Eerste weken ook wel wat misselijk maar ik kon wel nog steeds eten. Nu drink ik enkel nog water, snoep niet meer en eet tussendoor in de plaats wat fruit. En zo was er snel meer dan 5 kg af. Nu de laatste weken ben ik een klein beetje bijgekomen weer maar zit nog steeds maar aan 52 kg.
Nuja uk groeit goed dus maakt de gyn zich ook niet echt zorgen...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Afvallen? Daar heb ik het niet over gehad. Of heb ik een reactie van iemand anders gemist
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dus :p
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Sieglinde is wat afgevallen. Ik had het er niet duidelijk bijgezet.

Ik voel me wel een beetje ongemakkelijk over mn postuur.
Mn moeder schrok ervan dat ik al een positiebroek had gekocht, want zij had die met de 1e pas nodig met 5 maanden ofzo. Mn schoonmoeder zat laatst weer eens te verkondigen (ze zei er ook gelijk bij dat ik dik ben, en dat is natuurlijk ook zo, maar daar kan ik nu niets aan doen) dat zij met haar zwangerschappen er zo goed op kon letten dat ze niet meer aankwam dan wat de kinderen wogen. Toen voelde ik me wel een ongedisciplineerde vreetschuur.
En we hadden laatst visite waarvan de vriendin ook zwanger is en hij vroeg hoe ver ik was en was nogal verrast, want hij dacht dat ik veel verder was.
Ik draag buiten liever mn eigen vest niet meer. Nu droeg ik wel vaker 1 van meneer, want dat zit als een jurk en is daardoor warmer, maar die van mezelf tekent mn buik zo af. Ik zie dan mensen eerst naar mn buik kijken en dan pas naar mij.

Gesloten