Re: wat eten we vandaag... deel 36

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Vandaag komt de verjaardagsvisite en die blijven ook eten (14 man  :o)
Gisteren 2 slowcookers aangezet, 1 met indisch stoofvlees en een met zoete kip.
Rijst erbij en dan moet het maar goed zijn.
Schoonzus maakt nog een huzarensalade waar we nog stokbrood bij hebben.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Spruitjesstamppot. Ik heb toen het klaar was heb ik het in een ovenschaal gedaan met camembert erover (hadden we nog liggen) en nu staat dat in de oven lekker te worden. Vegaburger/biologische kipburger erbij en klaar is klara.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ovenschotel met aardappelpuree, tomaat, gekruid gehakt, uitje en kaas.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Martine-Tom schreef: Ovenschotel met aardappelpuree, tomaat, gekruid gehaktbeenham, uitje en kaaspaprika, aubergine en courgette.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

K&D schreef:
:biggrin2:
Bijna hetzelfde dus  ;D
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Wij eten makkelijk vandaag. ...gemengde slamix
BusKay

Bericht door BusKay »

Warme krokante lekkerbek met verse spinazie au bechamelsc.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36

Bericht door Mowgli »

BusKay schreef: Geen Wiener Schnitzel want het garnituur voor een wiener is een plakje citroen, daarop plakje tomaat, daarop plakje ei en daarop een ansjovisfilet om een kappertje gedraaid.
Aangezien ik citroen een smaakverknaller vind (je proeft immers alleen zuur en geen vlees of vis meer) bleef het bij een gepaneerde schnitzel...

Iemand een idee wat een Holsteiner Schnitzel is?? (Hij is niet te moeilijk en niet Goeglen!!).
Het verschil tussen een wiener Schnitzel en een Schnitzel wiener Art, is, dat een wiener Schnitzel van kalfsvlees is en een Schnitzel wiener Art van varkensvlees ;-)
Ik vind citroen trouwens ook zonde van mijn schnitzel ;)
BusKay schreef: Iemand een idee wat een Holsteiner Schnitzel is?? (Hij is niet te moeilijk en niet Goeglen!!).
Volgens mij zit daar een gebakken ei op.

Nu OT:
Ik had van eergister nog knolselderij-aardappelpuree over. Het was te veel om weg te gooien, maar te weinig voor 2 personen. Ik heb er zojuist gnocchi van gemaakt. In de overn staat nu een schaal met tomaten, paar tenen knoflook en een ui te roosteren voor de tomatensaus. Voor het serveren doe ik nog wat verse basilicum door de saus.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Jullie geloven het niet, maar gisteren zijn wij ongewild gedrogeerd bij de plaatselijke pizzeria! Echt waar! Weet. Of hasj, kan ook. In de pizza gestopt. Spacepizza gegeten dus ;D Sja, ik kan er wel om lachen, maar leuk is het niet natuurlijk dat iemand dat zomaar doet, die moet een groot probleem hebben... :-\

Vanavond gerookte vis, gebakken aardappeltjes en sla van wortel en witte kool. Dat wordt even afkicken in vergelijking met gisteren :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Leo kookt! Bloemkool kikkererwten curry.
BusKay

Bericht door BusKay »

Mowgli schreef: Het verschil tussen een wiener Schnitzel en een Schnitzel wiener Art, is, dat een wiener Schnitzel van kalfsvlees is en een Schnitzel wiener Art van varkensvlees ;-)
Ik vind citroen trouwens ook zonde van mijn schnitzel ;)

Wiener Schnitzel is inderdaad van kalfsvlees en dus Escalope de Veau Viennoise

Volgens mij zit daar een gebakken ei op.    Hij is prima...  :biggrin2:

Nu OT:
Ik had van eergister nog knolselderij-aardappelpuree over. Het was te veel om weg te gooien, maar te weinig voor 2 personen. Ik heb er zojuist gnocchi van gemaakt. In de overn staat nu een schaal met tomaten, paar tenen knoflook en een ui te roosteren voor de tomatensaus. Voor het serveren doe ik nog wat verse basilicum door de saus.
Hmm gnocchi is super.. vooral als die even opgebakken is (kewon smölle)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

BusKay schreef: Hmm gnocchi is super.. vooral als die even opgebakken is (kewon smölle)
Helaas had ik alleen nog volkorenmeel, dus de gnocchi's hebben niet zo goed gesmaakt als ik zou willen :( De tomatensaus daarentegen was wel heeeeerlijk... Er zit nu een rest in de vriezer :p
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Esther Q schreef: Jullie geloven het niet, maar gisteren zijn wij ongewild gedrogeerd bij de plaatselijke pizzeria! Echt waar! Weet. Of hasj, kan ook. In de pizza gestopt. Spacepizza gegeten dus ;D Sja, ik kan er wel om lachen, maar leuk is het niet natuurlijk dat iemand dat zomaar doet, die moet een groot probleem hebben... :-\

Vanavond gerookte vis, gebakken aardappeltjes en sla van wortel en witte kool. Dat wordt even afkicken in vergelijking met gisteren :biggrin2:
Noteert: niet naar de pizzeria in het Lapse  :biggrin2:

OT: Vissticks, erwtjes en friet. Met appelmoes  :)
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Esther Q schreef: Jullie geloven het niet, maar gisteren zijn wij ongewild gedrogeerd bij de plaatselijke pizzeria! Echt waar! Weet. Of hasj, kan ook. In de pizza gestopt. Spacepizza gegeten dus ;D Sja, ik kan er wel om lachen, maar leuk is het niet natuurlijk dat iemand dat zomaar doet, die moet een groot probleem hebben... :-\

Klantenbinding :biggrin2: Had er laatst in Azië ook niet een verkoper opium in de noedels gedaan om te zorgen dat klanten verslaafd raakten aan zijn noedels?
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Mini's 3-tal schreef: Klantenbinding :biggrin2: Had er laatst in Azië ook niet een verkoper opium in de noedels gedaan om te zorgen dat klanten verslaafd raakten aan zijn noedels?
Ooh, echt waar? Dat is helemaal erg, het zal je maar gebeuren >:(

Gesloten