De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Echt stoppen met vergelijken hoor Koekje (en wat een lef trouwens om te zeggen dat je dik bent, en je zowat op dieet te willen doen tijdens je zwangerschap  >:()

Je kunt best gezond en verstandig eten, maar af en toe moet je toch echt dat worstenbroodje nemen hoor. Of 2  :biggrin2:

Ik ben 2 keer zwanger geweest, bij de eerste kwam ik 25 kilo aan en at ik echt geen gekke dingen. Bij de tweede at ik alles wat los en vast zat en kwam ik maar 10 kilo aan. Nou jij weer  :biggrin2:

Ik vond het de eerste maanden lastig met kleding, ik leek nog niet echt zwanger maar gewoon veel te dik. Toen mijn buik echt begon te groeien stonden strakke kleren juist heel leuk.
En na de zwangerschap... nee daar gaan we het nog niet over hebben  ;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik zie er geen voordeel in.
Stel er komen onverwachte complicaties, eer dat je in het, zkh bent. Geen gedoe en rotzooi in huis geen gestreste huisdieren door vreemd bezoek en baasjes die zich anders gedragen.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nadia schreef: Ik zie er geen voordeel in.
Stel er komen onverwachte complicaties, eer dat je in het, zkh bent. Geen gedoe en rotzooi in huis geen gestreste huisdieren door vreemd bezoek en baasjes die zich anders gedragen.
Oja, wilde ook nog reageren op het thuisbevallen  :)

Ik heb het beide keren niet gedaan, en dat bleek achteraf gezien een goede keuze omdat ik beide keren ziekenhuiszorg nodig bleek te hebben.

Als je kindje in het vruchtwater gepoept heeft moet je naar het ziekenhuis. En iets (voor mij) basaals als pijnstilling, ook daarvoor moet je naar het ziekenhuis. Ik zag het niet zitten om tijdens de bevalling daar nog heen te moeten.
Wij wonen een half uur van het dichtsbijzijnde ziekenhuis,  ik moet er niet aan denken dat ik een spoedkeizersnede zou moeten of dat het kindje niet okee is bij de geboorte,  en dan eerst nog een half uur moeten rijden  :-X

Maar goed, als er geen redenen zijn om aan te nemen dat er wat mis gaat, en je dichter bij een ziekenhuis woont dan ik, kan ik best begrijpen dat je in je eigen vertrouwde omgeving wil zijn tijdens de bevalling. Een ziekenhuis is niet heel gezellig natuurlijk. Hoewel dat per ziekenhuis enorm verschilt (sprak zij uit ervaring).
Maar weet dat een groot gedeelte van de thuisbevallers tijdens of na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis moeten.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Hoeveel weken ben je nu ook alweer Koekje?
Ik droeg met 12 weken ook al positiebroeken, gewoon omdat die veel lekker zaten dan mijn gewone broeken. Uiteraard waren ze bovenom bij de buik veel te groot, maar er was niks wat knelde. Het had er overigens niks mee te maken dat ik een tweeling kreeg en daardoor een extra dikke buik had, want ik heb altijd een mooi bescheiden buikje gehad en was ongeveer 13kg bijgekomen.
Ik heb die broeken toen bij Miss Etam gekocht. Eenvoudige broeken waar ik veel op kon dragen.

Wat ook fijn is, is dat je bepaalde (gewone) jurkjes makkelijk aan kan tijdens je zwangerschap.

Ik zou voor een broek zoals dit gaan
http://www.wehkamp.nl/damesmode/positie ... &PI=2&SM=0

Ik heb namelijk een spijkerbroek gehad die gelijk tot over de buik heen ging, maar de laatste maand (vanaf week 32 t/m week 36) zat die écht niet fijn mee, die zat veel te strak om mijn buikje. Daarvoor zat ie overigens wel fijn.
Een spijkerbroek met daarboven een stoffen band die over de buik heen gaat vond ik ook een ramp, want die knelde onder mijn buik (misschien niet de juiste maat)
Maar het is natuurlijk iets persoonlijks wat je fijn vind en wat niet.

Even terug te komen op de groei van je buik en of je vroeg of pas laat iets ziet van je zwangerschapsbuik.
Zoals eerder al gezegd is, is iedere zwangerschap anders. Aan een moeder van een klasgenootje van mijn kinderen zag ik laatst zéér duidelijk dat ze zwanger was en toen was ze net 12 weken zwanger.l
Hieronder 2 linkjes van mijn zwangerschapsbuik. Zoals je kunt zien Koekje heb ik een bescheiden buikje gehad en toch droeg ik met 12 weken al een positiebroek.
De eerste is gemaakt met ongeveer 25 weken en de andere met bijna 32 weken.
http://img196.imageshack.us/img196/4313/y3qb.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/6953/8gpk.jpg

Voor een tweeling niet gek he ;)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik haak een beetje laat in maar ook ik droeg met een paar weken al positie kleding. Geleend van marjolijn van hier. Zat me gewoon veel fijner. Waarom oncomfortabel doen als t comfortabel kan? Daarna ben ik zelf gaan kopen, ik had wel een maat of 1 - 2 groter nodig dan normaal. Heb supergezond gegeten heel mn zwangerschap, wilde dat voor de baby en om overtollige en onnodige extra kilo's te voorkomen. Toch een 20 kg aan gekomen en das veel voor mij hoor, ben klein van stuk. Maar veel vocht ook. Gisteren op weegschaal gestaan, precies 2 wkn na keizersnede en er was al 14 kg af. En ik pas nog niet eens mn gewone schoenen zo veel vocht nog. Komt dus allemaal goed Koek! Lekker go with the flow van jouw lichaam, wees trots op je lijf dat het dit kan, zorg er goed voor!
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

over dat afvallen, ik ben de eerste 5 maanden 13 kilo afgevallen :-X
ik was veel misselijk, ziek, veel overgeven etc ik wist overigens niet dat ik zwanger was de eerste weeeeeeeken, want dat kon niet zei de dokter.
tot 6 maanden blijven spugen en toen was opeens over. enne toen ben ik zo 40 kilo aangekomen in 3 maanden met die 13 kilo er weer bij :-X
zeker die laatste 2 weken van 40 tot 42 weken pfff niet normaal, me vent was dan een slank kind die lang was en zo 4,5 kilo woog ::)
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

ik heb deze zwangerschap lang op een kleine 9kg extra gezeten...
Maar die week dat ik over tijd ging, AMAI!!! Je zag de kilo's er zo bij komen!
Ik ben uiteindelijk bevallen op +13kg (op 41 weken)
Van die 13kg heb ik nu nog een 3.7kg af.
Als die 3.7kg er af zijn en de bv stopt helemaal (loopt totaal niet zoals het hoort) dan wil ik er goed 26kg af...
We weten dus wer wat doen....
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Bijzonder he, hoe verschillend het bij iedereen is.
Ik denk dat met name gezond eten wel van invloed is. Net als 'in het normale leven' zeg maar.
Hier zegt iedereen nu nog, ohhh wat ben je slank, ohh wat ben je mooi zwanger.
Blablabla, ik voel me een wandelende walrus en ondanks dat ik gelukkig alleen een buik heb (en dikke voeten) zit er gewoon 12 kilo aan.
Je moet lekker dragen waar je je goed bij voelt en wat lekker zit.

Ik ga haast twijfelen over thuis bevallen. Ik wil dat echt veel liever dan in het ziekenhuis. Vreemde omgeving, veel vreemde mensen jak en ik vraag me ook af waar alle verhalen vandaan komen dat thuis minstens zo veilig is, als je zwangerschap/ bevalling 'normaal' verloopt? Zou dat echt alleen om geld gaan??
Het ziekenhuis is hier wel op drie autominuten vandaan en als er ook maar enig vermoeden is dat het beter zou zijn voor de kleine ga ik meteen die kant op, maar als het niet hoeft.....
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik woog voor de zwangerschap 63 kg, aan het eind vlak voor mijn bevalling 79... Ik zit nu nog op 69, maar heb geen idee waar het zit...
Droeg ook met 14 weken al zwangerschapsbroeken... (En dat terwijl ik normaal al broeken draag die vrij ruim zijn ;))
Had bij het zoeken naar shirts het probleem dat ze bijna geen positieshirts in maat xs hebben...
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

thuis bevallen was hier geen optie, maar ik zou het zelf ook niet zien zitten.
Deze keer hebben we het er niet over gehad omdat het toch niet mocht (te veel risico's), maar toen ik 5 jaar geleden zwanger was van  Éowynn heb ik wel even met het idee gespeeld. Echter het enige voordeel dat ik er aan zag was dat ik thuis was...
Maar dan de nadelen: je hele huis ombouwen om op en comfy manier te kunnen bevallen, de honden buiten in de ren moeten opsluiten (je wilt geen hond naast je hebben die komt lastig doen en gestresseerd rondloopt), een vreemde in je huis, de hele opkuis nadien....
Nu Éowynn lag in stuit en woog 4kg090 dus dat werd een geplande KS en dan was de optie van het thuis bevallen ook meteen van de baan :)
Bij Éydis was ik wel maar net op tijd in het ziekenhuis om het zo te zeggen, dus een kleine tip: wees niet zo koppig als ik en vertrek op tijd naar het ziekenhuis :p (ik moest dik 20min met de wagen en dat is leuk (NOT) als je felle weeën hebt :p)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik ben ook zo in het, zkh als het moet. Maar die (extra) stress die erbij komt als je hals over kop moet gaan. Nee voor mij lekker in het ziekenhuis. Dan weet ik dat er ten allertijden alle zorg voor mij en het kindje is indien nodig. Stel er verloopt iets niet goed baby is eruit, maar is iets niet goed 3 auto minuten (maak er daar maar 10 in totaal van eer de baby op de juiste plek is) is ontzettend lang.
Ik zie ook geen voordeel in 'veilig' in mijn eigen omgeving bevallen. Voelt voor mij net 'veilig' als in het bos bevallen. Ook daar is niets als het nodig is.
Maargoed, dat is mijn gevoel /visie. Hierin is geen goed of slecht, maar puur je eigen gevoel.
Yordi werkt in het ziekenhuis en kwam direct met diverse cijfers aan hoe lang het duurt om een ok team op te roepen etc. Maar mijn keuze was toch al gemaakt en Yordi was het er 100% mee eens.

Voor mij speelt ook nog extra mee dat het huis lekker in orde blijft en de beesten niet gestrest raken van alle in lopende mensen.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik heb gezien hoe snel de bevalling liep bij mij en dat de gyne maar net op tijd was om men dochter aan te pakken (Fanne was net op weg om handschoenen aan te doen  :o omdat we helemaal alleen waren en het hoofdje al kwam  :o :o :o :o)
De vroedvrouw had nooit gedacht dat ik op minder dan een uur zou bevallen zijn dus gyne was nog beneden ipv op de verlosafdeling....

Ik mag er niet aan denken dat je dan een man naast je hebt die van zijn zelve gaat van de stress en je dan helemaal alleen bent  of dat er wat mis loopt!!!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Thuis of zkh, het heeft allebei z'n voor- en z'n nadelen. Als het even kan wil ik graag gebruikmaken van een in mijn ogen ideale tussenoplossing: het kraamhotel. Maar goed, dan moet die kleine wel bereid zijn om uit zichzelf te komen. Tot nu toe maakt hij geen aanstalten.  :-\
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Welke nadelen zie jij aan het zkh?
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nadia schreef: Welke nadelen zie jij aan het zkh?
Minder vrijheid dan bij een thuisbevalling of een bevalling in het kraamhotel. Daar kan ik bijvoorbeeld wel kiezen voor een bevalling in bad, wat in het zkh niet kan.

Gesloten