Nee geen konijnen hier... alhoewel Mickey soms denkt dat ze konijn is...
De "buren" waren mensen aan het eind van de straat... en die hebben ze in hun voortuin en ik wil ze in mn achtertuin....
Dus denk dat ik nog heel lang moet wachten voor ze daar vanzelf gaan groeien
miik schreef:
Ohhhh... mieren explosie alles zit ineens onder de mieren
Marga, jij had toch al die klaprozen en papavers op de tuin ?
Hoe krijg je daar zaad van ? De buren hadden prachtige rode papaver en wilde de uitgebloeide bloemen afknippen.
Ik heb wat steeltjes meeegenomen en op water gezet in de hoop er zaad van te krijgen... maar hoe doen jullie dat ?
Vragen of ze een paar uitgebloeide bloemetjes willen laten staan en eens ze bijna droog zijn afknippen en verder laten drogen op een papiertje. De zaadjes vallen er zo uit.
Vrees dat ze gewoon op water zetten niet gaat lukken.
nope, dat gaat niet lukken. Je moet het echt op het plantje laten zitten en daar laten indrogen.
Nadia, ik had het blad fijngesneden en in een vergiet gedaan en het kookwater van de aardappels erover gegoten om licht te blancheren. En daarna er gewoon door.
We liggen hier nog steeds in een stuip als we eraan denken. De snijbiet is nu wel erg hard aan het groeien, dus binnenkort maar stamp met echte snijbiet.
Tomaten van de buren gehad. Alle tomatenplanten zijn nu geplant en staan buiten. De pepers en paprika's nog steeds binnen. Daar vind ik het echt nog te koud voor.
miik schreef:
Ohhhh... mieren explosie alles zit ineens onder de mieren
Marga, jij had toch al die klaprozen en papavers op de tuin ?
Hoe krijg je daar zaad van ? De buren hadden prachtige rode papaver en wilde de uitgebloeide bloemen afknippen.
Ik heb wat steeltjes meeegenomen en op water gezet in de hoop er zaad van te krijgen... maar hoe doen jullie dat ?
Zaad moet aan de plant rijpen, als het bruin is kan het er afgehaald worden.
IN een bakje doen en in het voorjaar zaaien..
Je hoeft maar 1 stengel te bewaren, hier bewaart Jan het in een doosje in de huiskamer.