Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het grote babytopic
Die buurvrouw van ons is superslank en fietst veel. Die leek er geen enkel probleem mee te hebben met die bakfiets met huif. Wij wonen aan een wonerf met klinkertjes, dus daar zag ik haar ermee fietsen. Zij hadden geen elektrische bakfiets, maar die bestaan volgens mij wel.
Ik kan helemaal niks met zo'n fiets. Stuurt anders, je balans is anders en het is loeizwaar.
Het ziet er altijd wel heel gezellig uit.
Het ziet er altijd wel heel gezellig uit.
- Angelique
- 5-sterren

Borke schreef:Die buurvrouw van ons is superslank en fietst veel. Die leek er geen enkel probleem mee te hebben met die bakfiets met huif. Wij wonen aan een wonerf met klinkertjes, dus daar zag ik haar ermee fietsen. Zij hadden geen elektrische bakfiets, maar die bestaan volgens mij wel.
Ja hoor, die bestaan. Moet ook wel anders trap je je de tandjes met wat kindertjes in zo,n bakkie. Denk maar zo dat Koek ook een elektrische heeft.
Ik heb vanmiddag een rondje over het erf gedaan en het fietst bijzonder licht. Hij stond niet eens in de lichtste versnelling.
Ouderwetse bakfietsen voor goederen fietsen zwaar en log, van die nieuwerwetse voor kinderen niet.
Op dit moment is hij nog niet elektrisch, maar in de (nabije) toekomst gaat hij dat wel worden.
Er zit overigens een gewoon stuur op. Het enige verschil is dat je draaicirkel met bochten wat ruimer is.
Hard fietsen doe ik sowieso al niet.
Ik vind het ideaal. Ik rij geen auto en te voet kom ik niet zover. Ov hier in de stad is er niet zoveel en wij zitten net ongunstig tussen 3 bushaltes in. Ik heb straks wel 3 kleine kinderen te vervoeren. En nu kan dat.
Ouderwetse bakfietsen voor goederen fietsen zwaar en log, van die nieuwerwetse voor kinderen niet.
Op dit moment is hij nog niet elektrisch, maar in de (nabije) toekomst gaat hij dat wel worden.
Er zit overigens een gewoon stuur op. Het enige verschil is dat je draaicirkel met bochten wat ruimer is.
Ik vind het ideaal. Ik rij geen auto en te voet kom ik niet zover. Ov hier in de stad is er niet zoveel en wij zitten net ongunstig tussen 3 bushaltes in. Ik heb straks wel 3 kleine kinderen te vervoeren. En nu kan dat.
- Charlie Angel
- Moderator
Super Koek, echt ideaal! Veel fietsplezier.
Heerlijk! Als ik het kon, deed ik het ook zo. Het is ook lekker voor kinderen om buiten te zijn en op deze manier kan je ze allemaal veilig meenemen. Heel veel fietsplezier!!!koekje schreef:Ik heb vanmiddag een rondje over het erf gedaan en het fietst bijzonder licht. Hij stond niet eens in de lichtste versnelling.
- Pauline
- 5-sterren

Ja daaagggggg wat denk je nu zelf??koekje schreef:Van de bakfiets? Dat is niet zo ingewikkeld hoor, je kan ook zelf googelen op Babboe Big.
Hij moet nog even langs de fietsenmaker voor nieuwe remkabels en ik moet een kussensetje bestellen (en 2 babyschalen) en dan is hij rijklaar.
Als ik het tegen die tijd nog niet ben vergeten wegens dubbele zwangerschapsdementie, zal ik eens voor een foto kijken
Als ik het tegen die tijd nog niet ben vergeten wegens dubbele zwangerschapsdementie, zal ik eens voor een foto kijken
Koek ik heb hier nog een babyschaal liggen, wil je die? Heb hem gebruikt in de fietskar toen Fenna nog een klein Fennaatje was 
Als het er 1 is die ook in bakfiets te gebruiken is, dan denk ik wel.
Hoe komt hij hier? Meneer gaathem niet halen. Is hij op te sturen?
Heb je een foto misschien?
Hoe komt hij hier? Meneer gaathem niet halen. Is hij op te sturen?
Heb je een foto misschien?
Wat flauw dat meneer hem niet komt halen!
Ik heb geen idee of hij ook in een bakfiets kan, dacht dat die dingen allemaal hetzelfde waren eigenlijk
Zal kijken voor een fotootje morgen, als je hem wil hebben ga ik een lijntje regelen
Ik heb geen idee of hij ook in een bakfiets kan, dacht dat die dingen allemaal hetzelfde waren eigenlijk
Zal kijken voor een fotootje morgen, als je hem wil hebben ga ik een lijntje regelen
Cool! Ik wacht je foto af.
Ik heb verder ook geen verstand van babyschalen. Kans is groot dat het allemaal universeel is.
Alvast bedankt
Ik heb verder ook geen verstand van babyschalen. Kans is groot dat het allemaal universeel is.
Alvast bedankt
Heb nogal wat gemist zie ik koekje, gefeliciteerd met jullie grote verrassing!!
Hier 3 kids in 1 jaar en wij hebben een fietskar, merk Kidcar,(waar nu de honden in zitten) gebruikt en de oudste voorop.
Edit: je bent al voorzien van vervoer
Hier 3 kids in 1 jaar en wij hebben een fietskar, merk Kidcar,(waar nu de honden in zitten) gebruikt en de oudste voorop.
Edit: je bent al voorzien van vervoer
Dankjewel voor je felicitatie!
Vera heeft lange benen en is uit het zitje aan het groeien. Ik kan ook minder goed over haar heenkijken. Dus met de tijd moest er toch iets anders komen, want voorzitje+achterzitje op 1 gewone (oma)fiets zag ik al niet zo zitten. Maar toen bleek kind2 tegelijk met kind3 te komen
Ik heb ook over zo'n karretje zitten nadenken. Ervaringen uit mijn omgeving is toch dat je jezelf het zweet op je rug fiets. En het idee dat het achter me zit en ik er geen zicht op heb, sprak me ook niet zo aan.
Maar nu een bakfiets dus
Maar 3 in 1 jaar
Hoe heb je dat praktisch gedaan? Borstvoeding voor 3 lijkt me dan niet mogelijk, want dat blijft niet genoeg voor 1 baby (de oudste) in stand. Heb je de eerste jaren uberhaupt geslapen?
Jullie hebben toch ook een 4e? Zat daar iets meer tijd tussen?
Vera heeft lange benen en is uit het zitje aan het groeien. Ik kan ook minder goed over haar heenkijken. Dus met de tijd moest er toch iets anders komen, want voorzitje+achterzitje op 1 gewone (oma)fiets zag ik al niet zo zitten. Maar toen bleek kind2 tegelijk met kind3 te komen
Ik heb ook over zo'n karretje zitten nadenken. Ervaringen uit mijn omgeving is toch dat je jezelf het zweet op je rug fiets. En het idee dat het achter me zit en ik er geen zicht op heb, sprak me ook niet zo aan.
Maar nu een bakfiets dus
Maar 3 in 1 jaar
Hoe heb je dat praktisch gedaan? Borstvoeding voor 3 lijkt me dan niet mogelijk, want dat blijft niet genoeg voor 1 baby (de oudste) in stand. Heb je de eerste jaren uberhaupt geslapen?
Jullie hebben toch ook een 4e? Zat daar iets meer tijd tussen?
Met een bakfiets wel goed opletten waar je stopt voor stoplichten en oversteekplaatsen. Ik zie hier vaak zat (beginnende bakfiets) moeders die gewend zijn met hun voorwiel bij het stoplicht te gaan staan, maar dan staat je bak dus halverwege de rijweg.
Verder fietst het inderdaad heerlijk. Als ze niet zo schreeuwend duur zouden zijn zou ik graag een elektrische willen voor Flow.
Verder fietst het inderdaad heerlijk. Als ze niet zo schreeuwend duur zouden zijn zou ik graag een elektrische willen voor Flow.