Bedankt tandarts. Iets achtergebleven?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bedankt tandarts. Allergische reactie gehad, weer thuis.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Jemig wat een verhaal zeg. Wat een fantastische zorg weer in NL. Echt alsof ze gek zijn geworden. Zo ga je niet met mensen om.

Hope schreef:

Afijn, ze zijn er nu uit, dat is mooi. Vriendlief belt nu met de verzekering en mijn eigen tandarts. Jullie snappen waarschijnlijk dat ik niet zoveel trek heb om bij deze kliniek op controle te gaan. De kaakchirurg adviseerde de hechtingen te laten verwijderen na tien dagen omdat ze me zo in de weg zitten. Nu staat in de algemene voorwaarden van de kliniek dat je geen klacht in kan dienen als je ergens anders naartoe gaat met klachten ten gevolge van hun behandeling.
Dat is ook lekker ben je super ontevreden over behandelend arts, moet je met hem blijven doorgaan omdat je anders geen klacht in kunt dienen. Heel vreemd, vraag me gelijk af hoe "rechtsgeldig" die voorwaarde is?
Maar goed je hebt gelijk, eerst alle energie in je herstel steken. Beterschap  :bigarmhug:
ycheyenne
1-ster
1-ster

Bericht door ycheyenne »

Volgende keer lekker slapen en het laten doen door een echte kaakchirurg? Van plaats een tandarts? Ik koos er ook bewust voor hoor, heb een mega angst, en was voorbereid op het ergste van het ergste. Er komt voor mij geen volgende keer thank god, maar doe het zo nog een keer lachend en al viel voor mij echt heel erg mee ondanks dat ik van te voren een gigantisch hoge bloeddruk had door angst en ik complete huilbuien had.

Hoop dat je ook weer gauw kan lachen en nergens meer last van heb en dat je iemand vind, die wel goed denkt om de nazorg, want ook dat is heel belangrijk. Helaas tegenwoordig krijg je pilletje met advies, rustig aan doen en niet bukken en thats it. Alsof we dat zelf niet hadden kunnen raden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Pfff, even mijn ei kwijt.

:'( :'( :'(
Vannacht een slechte nacht gehad. De antibiotica zet mijn hele darmfunctie op de kop. Van diarree tot buikpijn, je noemt een bijwerking en ik heb het lijkt het.
De pijn is niet meer dragelijk. Vannacht een stevige huilbui gehad. Wat valt het tegen, en het vechten tegen de pijn kost bergen energie. Huilen helpt niet, integendeel, je maakt je druk en krijgt nog meer pijn.

Ik lig weer op de bank, compleet nutteloos. Ik stik van de pijn, weet niet of het nou beter wordt van rechtop zitten, of juist niet. Ik weet het niet meer.  :'(
De enige keer dat ik opsta is om naar de wc te gaan. En dat doe ik vaak momenteel. Het helpt weer niet erg om sterk te worden. Al het eten of drinken komt er als water weer uit. Ik ben zo gammel als wat.

Maar die pijn. Het is zaterdag, ik ben dinsdag geholpen (nouja, geholpen?). Het gaat gewoon zelfsniet een klein beetje beter. Hoe normaal is dat? Duurt het altijd zo lang?
Ik ben eventjes op  :'( :'( :'(
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ooohwwww knuffels!!!  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

''Hoe normaal is dat?''  Nou niet! Bah, wat een narigheid :bigarmhug:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

bizar...... :-*
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

De eerste keer "ruimen" is bij mij door een kaakchirurg gedaan onder plaatselijke verdoving. Toen ging een aantal kiezen in de bovenkaak eruit. Pijnlijk, maar niet meer dan dat. Bovendien ben ik een man, dus als ik zeg "pijnlijk" dan bedoel ik in vrouwentermen "lastig". Het meest heb ik "geleden" van de prik van de verdoving.
De laatste keer kon niet bij de tandarts, omdat er geen ruimte was voor een prothese. Dus zijn niet alleen de tanden en kiezen verwijderd, maar is er ook ruimte gemaakt door de onderkaak af te flexen (tenminste, dat neem ik aan). 's Morgens melden in het ziekenhuis, de vraag "waar wilt u over dromen" en 's middags na een bakkie vla naar huis.
En ja, het was irritant, maar niet meer dan dat. Ik heb een paar weken geleefd op vla en slaatjes (zonder harde stukjes) en dat ging prima.

Wat jou overkomt is absoluut niet nodig. Ook niet als je allergisch bent of hypergevoelig of wat dan ook. Hier heeft een arts een vergissing gemaakt. Misschien door een zenuw te raken, misschien door weet-ik-veel. Maar zoveel pijn en zoveel uitval? Nee. Dat wil er bij mij niet in.
En dat je niet naar een andere tandarts/kaakchirurg mag? Hoezo niet? Er bestaat in Nederland het recht op een second opinion. En zeker als je het vertrouwen kwijt bent in de huidige behandelaar, zou ik in overleg met de zorgverzekering en eventueel je rechtsbijstand naar een andere oplossing gaan zoeken.

Voor vandaag maar weer een voorzichtige knuffel, want het zit je niet mee. :bigarmhug:
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Wat een ellende Marloes...Ik wens je veel sterkte...
Ronald schreef: Wat jou overkomt is absoluut niet nodig. Ook niet als je allergisch bent of hypergevoelig of wat dan ook. Hier heeft een arts een vergissing gemaakt. Misschien door een zenuw te raken, misschien door weet-ik-veel. Maar zoveel pijn en zoveel uitval? Nee. Dat wil er bij mij niet in.
En dat je niet naar een andere tandarts/kaakchirurg mag? Hoezo niet? Er bestaat in Nederland het recht op een second opinion. En zeker als je het vertrouwen kwijt bent in de huidige behandelaar, zou ik in overleg met de zorgverzekering en eventueel je rechtsbijstand naar een andere oplossing gaan zoeken.
+1
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

:bigarmhug: ik hoop dat het vanavond weer een beetje met je gaat.
Voor je darmen is het een idee om probiotica in te nemen, zoals bv yakult o.i.d.?
Sterkte
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Jeetje meis t schiet niet op zo voor je he?  :(
Hoop dat het de komende nacht n stuk beter gaat en je je inmiddels ook iets beter voelt!
Sterkte maar weer en beterschap  :-*
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Jaren geleden heb ik in totaal 8 tanden laten verwijderen. Alle 4 m'n verstandskiezen die helemaal scheef in m'n kaak zaten, 2 snijtanden die nooit van plan waren om door te komen en 2 melktanden. Dit is onder narcose gebeurd. Dit was werkelijk verschrikkelijk. Mijn gezicht was zo opgeblazen dat ik bang was dat ik er nooit meer normaal uit zou zien. De pijn nou echt..niet kunnen liggen of zitten en slapen al helemaal niet. Was net een klein kind, kon helemaal niks. Pijnstillers deden helemaal niks en ik ben echt geen watje. Het duurde bij mij ruim 2 weken voor ik weer een beetje mens was. Kan me een beetje voorstellen hoe jij je voelt. Zo frustrerend je kan niet om de pijn heen het is gewoon uitzitten. En nu ook nog ziek vd medicijnen  :-\  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: hoop dat je je snel beter voelt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Joaquin schreef: Jaren geleden heb ik in totaal 8 tanden laten verwijderen. Alle 4 m'n verstandskiezen die helemaal scheef in m'n kaak zaten, 2 snijtanden die nooit van plan waren om door te komen en 2 melktanden. Dit is onder narcose gebeurd. Dit was werkelijk verschrikkelijk. Mijn gezicht was zo opgeblazen dat ik bang was dat ik er nooit meer normaal uit zou zien. De pijn nou echt..niet kunnen liggen of zitten en slapen al helemaal niet. Was net een klein kind, kon helemaal niks. Pijnstillers deden helemaal niks en ik ben echt geen watje. Het duurde bij mij ruim 2 weken voor ik weer een beetje mens was. Kan me een beetje voorstellen hoe jij je voelt. Zo frustrerend je kan niet om de pijn heen het is gewoon uitzitten. En nu ook nog ziek vd medicijnen  :-\  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: hoop dat je je snel beter voelt.
Och jemig!
Maar toch, fijn ook om te horen! Dat het toch wel "normaal" is en het niet nog meer complicaties zijn.

Ondertussen heb ik wéér andere pijnstillers. Ik hield echt niks meer binnen. Ik had voortaan een wc met wasbak nodig  :-X
Nu heb ik paracetamol met codeine. Ik ben zo suf als een konijn maar de pijn is onder controle en ik ben minder misselijk.
Ik ben ook begonnen met probiotica. Nog altijd waterdunne diarree maar in ieder geval niet meer overgeven.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Toch weer sterkte voor vannacht, hopelijk kan je wat rust krijgen :bigarmhug:
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Sterkte Marloes! Ik hoop dat je vannacht kan slapen, welterusten.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Die heb ik ook. Werkt best goed. Ik kan niet tegen nsaid medicatie en dit is een goed alternatief. Kun je goed op slapen.
Ik hoop dat je goed slaapt vannacht en anders spreken we elkaar wel weer om een uur of 4.

Plaats reactie