Vuurwerkoverlast

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vuurwerkoverlast

Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Die dagen van stilte zijn voorbij. Nitraatbommen, pijlen, heftige knallen.. en dan is het pas 18.20.. Flow knippert nog net met der ogen, die slaapt onverstoorbaar door. Wij zaten daarentegen al een paar keer tegen het plafond geplakt. :o Dat het maar snel 2 januari mag zijn..
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Maar er wordt niet gehandhaafd omdat het geen prioriteit heeft maar ook omdat regels in NL zo ongelofelijk irritant zijn. Wat al uit straalt "het mag wel niet maar we don't give a flying fuck". Je kunt gewoon vuurwerk kopen. Dus gut, waarom niet afsteken? En om 22:00 uur mag je het afsteken. Nou gut, dan om 21:30 ook wel, toch?

En dat halfzachte geneuzel, DAAR zit het probleem. Afschaffen, verbieden, alle verkooppunten dichtgooien en 2 jaar lang alles in zetten op handhaven.

Want in NL voeden de meeste ouders hun kinderen al 25 jaar niet meer op. Dus als we daar op moeten gaan zitten wachten, kunnen we wachten tot in de eeuwigheid. Voorbeeldje: ik loop hier vorig jaar met mijn aangelijnde hondje over de Voorweg. Staat er een moeder met een paar van haar kinderen buiten. Kind steekt rotje aan en flikkert dat zo naar mijn hond. Ik ben even een pittig gesprek gaan voeren met die mevrouw. En weet je wat ze tegen mij zei? Dat ik niet zo moest zeiken.

Kijk, en zo'n jongk staat over 2 jaar mortiergranatenvuurwerk in een losloopbos te gooien. Want zijn moeder vindt dat immers dood normaal.
ZO dan, lekkere moeder  ???

Paar jaar geleden ging ik om 00.00 over straat om naar een feestje te gaan, een gezin was vuurwerk aan het gooien, incl zoon van jaar of 8. Ik had oogcontact met vader en kreeg een knikje ten teken dat ze even stopte zodat ik langs kon lopen. Wil zoonlief leuk zijn en een rotje naar mij gooien (niet aangestoken, maar toch) vader zag het vanuit zijn ooghoek en gaf dat ventje gelijk een draai om zijn oren, een donderpreek en hij mocht de rest van het vuurwerk vanaf binnen bekijken....en zo hoort het!

Vuurwerk is geen speelgoed!

Opzich vind ik de regel vanaf 18 uur best ok...als er ook gehandhaafd zou worden...
Het hoeft niet verboden te worden wat mij betreft maar die halve oorlog die er tegenwoordig uitbreekt dagen en weken voordien..dat hoeft voor mij ook niet. Gewoon zoals in Be en Dl, om 00.00 een uurtje ofzo en klaar, vanaf 18 uur kan ik ook mee leven, kunnen ze toch nog door de stad dwalen met die zooi zonder dat ik er al teveel last van heb  :P
Maar in de zeeuwse krant stond een heel stuk met de nieuwe regels, vuurwerkvrije gebieden enz...en in 1 adem werd er genoemd dat er te weinig mankracht is om te handhaven...ja dat schiet echt op dan  ::)
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Gelukkig zijn de carbidbussen in het dorp verboden. Die schoten ze door het woonerf af. Levensgevaarlijk.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Het lijkt wel oorlog hier. Ik vind dr echt geen hol aan dat vuurwerk!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Hier al sinds een uur of 2 vanmiddag onafgebroken knallerij
Ik ben er helemaal klaar  :'( mee en heb de  overlast veroorzakers al heel wat toegewenst wat ik maar niet op t forum zal zetten  :-X

Vuurwerk  ja, maar wel alleen    nieuwjaarsnacht tussen 12 en 2  :-\
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Hier is de politie duidelijk wel geweest om de boel een beetje in toom te houden.
Zoals ik eerder schreef merkte ik verschil toen meneer agent op de motor geweest was. Nu na 6 uur knalt het duidelijk meer.

De eerste kalmeringstabletten heb ik al gegeven, we gaan zo even voor de 2e keer een grote ronde lopen. Op de een of andere manier vinden ze het wandelen op het buitengebied wel fijn ondanks de knallen.

Kennisje is net nog langs geweest om kalmeringstabletten te halen voor haar hond die voor het eerst de jaarwisseling mee maakt. De hond was ineens na 18.00u erg bang en er is geen DA meer open nu natuurlijk. Het grote nadeel voor haar is dat haar buren heel veel vuurwerk hebben :-\
Gelukkig had ik genoeg tabletjes, 3x geteld dat ik zelf echt genoeg hier zou houden en haar hondje heeft ook meer dan genoeg tabletjes om rustig te worden.

Ik ben blij als het voorbij is en ik ben ook maar wat blij dat het maar 1x per jaar is.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

De oorlog is hier ook weer bezig. Gelukkig niet zo heel erg vlakbij. Denk dat anders de ramen er al uit lagen  :-X Mijn hemel wat een ontploffingen af en toe. Duc ligt gewoon in coma, onvoorstelbaar. Pike slaapt ook redelijk rustig. Alleen Armagnac is niet zo happy en zit aan de Bachdruppels, afgelopen jaren redde hij zich daar goed mee. Hopelijk gaat het nu ook goed.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

**Jolanda** schreef: Hier is de politie duidelijk wel geweest om de boel een beetje in toom te houden.
Zoals ik eerder schreef merkte ik verschil toen meneer agent op de motor geweest was. Nu na 6 uur knalt het duidelijk meer.

De eerste kalmeringstabletten heb ik al gegeven, we gaan zo even voor de 2e keer een grote ronde lopen. Op de een of andere manier vinden ze het wandelen op het buitengebied wel fijn ondanks de knallen.

Kennisje is net nog langs geweest om kalmeringstabletten te halen voor haar hond die voor het eerst de jaarwisseling mee maakt. De hond was ineens na 18.00u erg bang en er is geen DA meer open nu natuurlijk. Het grote nadeel voor haar is dat haar buren heel veel vuurwerk hebben :-\
Gelukkig had ik genoeg tabletjes, 3x geteld dat ik zelf echt genoeg hier zou houden en haar hondje heeft ook meer dan genoeg tabletjes om rustig te worden.

Ik ben blij als het voorbij is en ik ben ook maar wat blij dat het maar 1x per jaar is.
Wij worden s zomers 2 weekenden overgeleverd aan het vuurwerkfestival met wat ze sier-vuuwerk noemen (smaken verschillen nou eenmaal), s winters ook 2 weekenden (word afgelast bij regen) en dan dus 2 of 3 shows per avond. Letterlijk een avondvullend programma. ::) Maar wat er nu gebeurt is niet normaal, dit zijn letterlijk bommen en granaten die af gaan. En die pliesiemacht van gisteren is nu ff nergens te bekennen, ik hoop niet dat dat een one night only was..
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Gistermiddag, toen wij thuiskwamen, hoorden we een paar rotklappen; niet normaal  :-X  Wij zeiden direct tegen elkaar; godzijdank hoeft Lunaatje dát niet meer mee te maken. Ze vond het zo eng; wilde vanaf 14.00 's middags niet meer naar buiten, vorig jaar (binnen was ze heel relaxed, dank zij de herbal calm)
Het is hier erger dan de afgelopen 5 jaar, lijkt het wel. Na 18.00....? my ass! Het lijkt wel alsof het daardoor nog erger is geworden, bah, handhaven die zooi!  >:(
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Nou zijn alle kwade en boze geesten al weg????

Hier ook veel knallen,gelukkig slapen de honden, straks nog uit , dan eerst een pilletje geven.. scheelt al een boel stress..
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

valt me op dat het grote harde knallen zijn ....de ramen trillen steeds :-[
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wij hebben net het laatste rondje met Oscar gedaan. Ik heb hem nog niet eerder zo zien streshijgen, dat doet ie zelfs niet bij de dierenarts. We hadden wel een relatief rustig loopje en nu is het binnen kalmeren en wachten tot het over is. Er wordt nu best veel afgestoken, maar wel allemaal normaal vuurwerk, heb nog geen bom gehoord.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Hier heeft de grote meute netjes tot 18:00u gewacht. Toen even oorlog, maar het is daarna wel minder geworden. Nog steeds knallen, maar het is te doen. Gelukkig nog geen bommen en granaten.

Dus ik ben al blij met de nieuwe regels. Of zou het toch de opvoeding zijn? Hier in het dorp kent iedereen elkaar. Misschien is dat ook de rede dat het hier stukken rustiger is dan vorig jaar. Ik tel mijn zegeningen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Amber heeft net buiten in de tuin aan de lijn eindelijk geplast
Binnen is ze rustig , ze ligt weer in haar ""vuurwerkhol "" Twee donkere kleden over de benche
Tessa ligt te pitten . Toen ze jonger was was ze onrustiger . Amber word juist angstiger naarmate ze ouder word
En ja , het lijkt erop alsof de schade hier ook ingehaald moet worden
Wij hebben een hoekhuis , een steeg met muur en daarachter een terrein met garages
Manlief heeft net de tuinslang uitgerold en een paar klieren een nat pak bezorgd
Dus die zijn hem gesmeerd . Verzoeken tot , en aanspreken komt niet aan
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Hoor net in het journaal van 8 uur, dat de regel om pas na zes uur vuurwerk af te steken redelijk is nageleefd!!
Het moet niet gekker worden, hier is het al vanaf 11 uur vanmorgen oorlog.

Plaats reactie