Paprika invriezen?sella schreef: Ik ben per 1 januari mijn aanvullende uitkering van arbeidsongeschiktheid kwijtgeraakt. dat is 62 euro minder, paniek, want ja dat is toch net het eten van de honden gemiddeld per maand.
Verzekeringen bekeken en door van zorgverzekeraar te verandern, andere verzekeringen van centraal beheer naar promovendum, upc eruit en naar tele 2 voor telefoon en internet zonder televisie, en ik heb meer dan dat bedrag terug.
Het is dat ik ook niet tegen de gemiddelde spelt pasta's kan, dat we nu zelf 25 kg duitse spelt korrels bestellen(zelf malen geeft de garantie dat er echt niets anders inzit waar ik ziek van wordt) maak dus zelf brood, pasta. De pasta is ook veel beter te eten dan die ik waar dan ook heb gekocht, ik walgde van volkoren brood en volkoren pasta en dit vindt ik volkoren héérlijk.
Quiona en teff vindt ik niet te knagen dus dat is op en niet meer erin.
Wij hebben door mijn arbeidsongeschiktheid al 25 jaar geleden extreem moeten besparen(broerlief was nog ful time student) dat ik heel creatief ben geworden met eten opleuken voor weinig.
Door dat ik alles in grote porties maak, en veel groentes in de aanbieding, het vlees bij een lokale slager die geen dikbillen levert(onbetaalbaar voor ons) en we onze worst ook zelf maken, eten wij een warme maaltijd voor gemiddeld 5 euro voor 2 personen.
Ik heb in september bijvoorbeeld 15 kg paprika voor 6 euro kunnen kopen en dat per portie ingevroren, 20 kg champignonnen voor 1 euro per 2 kg en winterpeen 25 kg 6 euro, daar kan ik heel lang mee koken vanuit de diepvries, dan is vlees het duurste, maar door goed op de aanbiedingen te letten en bij veel groenteboeren op de markt in een goed blaadje staan geeft ons heel veel voordeel. Nee het is niet biologisch, maar dat is niet anders, en ik eet in de zomer en herfst veel bladgroenten uit de tuin
@kaio, ik zou zeker bekijken of je een moestuin zou kunnen opzetten, dat scheelt echt zoveel en het is zoveel lekkerder.
Dezelfde vraag voor Choopy en d'r spruitjes en bloemkool in de kast: hoe heb je die houdbaar gemaakt? Ik hoop ooit een zelfvoorzienend moestuintje te hebben, dan zijn dat soort dingen handige tips!