De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ben beniewd hoe het gaat. Ik hoop dat het gaat werken, want het is zo ellendig allemaal.

Hier heeft Maci na maanden rust ( na schildklier tabletten ging het stuk beter) dus een ontsteking ter grote van een ping pong bal of nog net iets groter tussen zijn tenen.
Hij strompelt dus flink.
Zijn er nu ook meer mijten actief, of alleen pollen?

Ik kan verder onmogelijk zijn voeten meteen wassen na aanraking met gras oid, newfies liggen nou eenmaal graag buiten.
Ik heb wel in het verleden dagelijks een badje gegeven maar had niet het idee dat het werkte, eerlijk gezegd.  :-\
Ik ga hem wel binnenkort wassen, aangezien hij ook meer jeuk heeft.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hoe gaat het nu?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Lief dat je dat vraagt[emoji9]

Als ik vanmiddag wat meer tijd heb (op mijn werk[emoji12] ) geef ik wat uitgebreider antwoord. Het gaat redelijk, het gaat niet zo goed als ik zou willen, maar het zou ook stukken slechter kunnen gaan. Het is (nog) controleerbaar.

We zijn gisteren ook weer naar de dierenarts geweest, zij was nog niet tevreden met hoe het ging.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Vandaag eindelijk het tweede potje Chinese kruiden binnen.

Maar sinds gisterenavond heeft hij weer hele grote bulten/blaren tussen zijn tenen. Hij heeft maandag ook weer extra homeopathische middelen gekregen om zijn weerstand te verhogen. Dus ik hoop dat het toevoegen van alle chinese kruiden snel resultaat geeft, want ik ben bang dat we weer in de fase zijn aanbeland dat het steeds erger wordt, totdat alles openspringt en het pijnlijke smetplekken worden.

Ik ga morgen maar weer overleggen met de dierenarts.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

De bulten zijn het ergst bij 1 voorpoot,  de andere zijn nog onder controle.  Ik krijg binnenkort ook honingzalf binnen, dat is iets dat ik nog niet geprobeerd heb, dus ik ben benieuwd of dat iets helpt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh gatverdamme Laura, wat ontzettend rot :'(. Ik hoop dat ze gauw inkicken, die kruiden :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tja, de spuit prednison zal nu ook uitgewerkt raken vrees ik...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Die spuit zou maar 3 dagen effect moeten hebben en eigenlijk heeft het dit keer weinig geholpen,  de bulten verdwenen niet zoals de keren daarvoor.
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Vreselijk zeg, wat ziet dat eruit. Heb hier een westieklantje die op de Apoquel staat. Zat onder de plekken. Ze is van de week geweest, onherkenbaar, geen plekken meer, ook niet tussen de voeten. Mooie vacht. Hond blij, baasje blij. Inmiddels staat ze zo'n 3 maanden erop. Ik zou het in je achterhoofd houden, dit is ook geen doen zeg. Sterkte ermee, Ingrid
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Vervelend dat het weer erger lijkt te worden
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Kaio schreef: Ben beniewd hoe het gaat. Ik hoop dat het gaat werken, want het is zo ellendig allemaal.

Hier heeft Maci na maanden rust ( na schildklier tabletten ging het stuk beter) dus een ontsteking ter grote van een ping pong bal of nog net iets groter tussen zijn tenen.
Hij strompelt dus flink.
Zijn er nu ook meer mijten actief, of alleen pollen?

Ik kan verder onmogelijk zijn voeten meteen wassen na aanraking met gras oid, newfies liggen nou eenmaal graag buiten.
Ik heb wel in het verleden dagelijks een badje gegeven maar had niet het idee dat het werkte, eerlijk gezegd.  :-\
Ik ga hem wel binnenkort wassen, aangezien hij ook meer jeuk heeft.
Ik had hier helemaal niet meer op gereageerd, wat rot zeg  :( Ik heb weleens foto´s van de poten van Maci gezien volgens mij en dat lijkt het meest op wat Tequila heeft. Hoe gaat het nu met zijn Poot? Ik had idd gelezen dat het een stuk beter ging met de schildklier tabletten, maar toch weer een bult. Teki kan ook naar binnen en buiten wanneer hij wil, alleen is het stuk met de meeste begroeiing afgezet, dus komt hij alleen op een betegeld deel en er staat een groene heg, geen idee wat voor boom/plant, een soort dennen  :-[

Ik was zijn pootjes bij ieder ´echt´ contact, dus als hij in de tuin in het gras of tussen de struiken heeft gespeeld en na de wandelingen. Ik denk echt dat het noodzakelijk is, puur ook omdat ik in de open plekken geen viezigheid wil hebben.

@Yara, die shampoo bestaat hier niet, ik heb deze maand weer ontzettend veel geld uitgegeven aan dierenarts en allerlei middeltjes, ook om een natuurlijk anti-parasietenmiddel samen te stellen, maar volgende maand (of volgend salaris  :P) ga ik Hope vragen of ze het voor mij kan aanschaffen en opsturen, volgens mij had zij dat ergens aangeboden, of wellicht moet ik dat nu al gewoon vragen, aangezien het er nu alweer behoorlijk slecht uitziet  :( Ik ga er even over nadenken. Ik zat net ook weer terug te lezen en moet even heel goed alle tips op een rijtje zetten voor mezelf om te kijken wat we kunnen proberen.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Heel lastig idd. Uitzoeken wat werkt kost zeker veel geld helaas.

Ik wil je ook wel wat opsturen (een beetje uit mijn fles zodat je eerst kan kijken of het wel helpt) maar ik kwam er van de week achter dat die van ons al een tijdje over datum is.
En ik heb geen idee of dat kwaad kan, dus het aanbod van hope is beter haha.

Rare vraag misschien, maar ruiken de pootjes ook muf?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

yara2013 schreef: Heel lastig idd. Uitzoeken wat werkt kost zeker veel geld helaas.

Ik wil je ook wel wat opsturen (een beetje uit mijn fles zodat je eerst kan kijken of het wel helpt) maar ik kwam er van de week achter dat die van ons al een tijdje over datum is.
En ik heb geen idee of dat kwaad kan, dus het aanbod van hope is beter haha.

Rare vraag misschien, maar ruiken de pootjes ook muf?
Nee, dat vroeg de holistische dierenarts ook. Teki is volledig geurloos,  zelfs zijn verrotte pootjes[emoji16]
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Laura2004 schreef: Ik had hier helemaal niet meer op gereageerd, wat rot zeg  :( Ik heb weleens foto´s van de poten van Maci gezien volgens mij en dat lijkt het meest op wat Tequila heeft. Hoe gaat het nu met zijn Poot? Ik had idd gelezen dat het een stuk beter ging met de schildklier tabletten, maar toch weer een bult. Teki kan ook naar binnen en buiten wanneer hij wil, alleen is het stuk met de meeste begroeiing afgezet, dus komt hij alleen op een betegeld deel en er staat een groene heg, geen idee wat voor boom/plant, een soort dennen  :-[

Ik was zijn pootjes bij ieder ´echt´ contact, dus als hij in de tuin in het gras of tussen de struiken heeft gespeeld en na de wandelingen. Ik denk echt dat het noodzakelijk is, puur ook omdat ik in de open plekken geen viezigheid wil hebben.

@Yara, die shampoo bestaat hier niet, ik heb deze maand weer ontzettend veel geld uitgegeven aan dierenarts en allerlei middeltjes, ook om een natuurlijk anti-parasietenmiddel samen te stellen, maar volgende maand (of volgend salaris  :P) ga ik Hope vragen of ze het voor mij kan aanschaffen en opsturen, volgens mij had zij dat ergens aangeboden, of wellicht moet ik dat nu al gewoon vragen, aangezien het er nu alweer behoorlijk slecht uitziet  :( Ik ga er even over nadenken. Ik zat net ook weer terug te lezen en moet even heel goed alle tips op een rijtje zetten voor mezelf om te kijken wat we kunnen proberen.
Een fles van 250 ml kost 24,95.
Als je het wil hebben dan geef maar een gil en dat stuur ik het jullie kant op!  :-*
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Laura2004 schreef: Ik had hier helemaal niet meer op gereageerd, wat rot zeg  :( Ik heb weleens foto´s van de poten van Maci gezien volgens mij en dat lijkt het meest op wat Tequila heeft. Hoe gaat het nu met zijn Poot? Ik had idd gelezen dat het een stuk beter ging met de schildklier tabletten, maar toch weer een bult. Teki kan ook naar binnen en buiten wanneer hij wil, alleen is het stuk met de meeste begroeiing afgezet, dus komt hij alleen op een betegeld deel en er staat een groene heg, geen idee wat voor boom/plant, een soort dennen  :-[

Nu is zijn poot normaal, maar het kan in 2 dagen tijd ontstaan. Normaal heet wel dat het altijd aan de onderkant van de aangedane tenen behoorlijk roze is en geen vacht, terwijl newfs dat wel hebben.
Die vorige keer had hij echt last tijdens het wandelen toen heb ik zijn poot in biotex gezet, als het week is doet het minder zeer. Maar normaal loopt meneer bikkel er gewon op door. De vorige was dan ook erg groot, die pingpong bal.
Hier hebben we wel gras in de tuin, dus iedere keer wassen doe ik niet. Ik heb het ook wel gedaan maar kreeg niet het idee dat het veel uitmaakte. Bij exceem wat ik zelf aan mijn handen heb is contact met veel water overigens niet goed. Merk bij Maci ook wel als het vochtig weer is dat het dan eerder ontstaat.
Bij een kleintje doe ik dus niets meer bij een grotere of poten wassen met betadine (kan niet vaak droogt uit) of badje biotex. Wat wel grappig is, toen hij klaar was met zijn badje rende de andere 2 gelijk naar de beloningsbak. Want ja na zoiets krijg je toch lekkers? !  :biggrin2:
Gezien waar hij vandaan komt gaat het erg goed met hem, een klein beetje zullen we dus altijd nog wel houden. Ik bedoel ooit dachten we als ie 8 wordt dan is dat veel (hij is al 8 en gaat vele mate beter met hem dan toen, en hij kan wel nog jaartjes mee zeg ik nu)  Want zo ga ik hem bijvoorbeeld niet uit water en plassen houden, daar heeft hij veel te veel plezier aan. Hij krijgt ook puur pollen en hopelijk gaat ie zo ook de zomer netjes doorkomen, vooralsnog gaat het redelijk goed. Sinds de schilklier tabletten heeft hij nl weer vacht, die houden we in de gaten want dat is een goede indicator. Voor de pilletjes had hij zoals wij dat noemden alleen maar schaamhaar.

Ik hoop dat je voor Teki ook iets kan vinden waarmee het rederlijkerwijs onder controle raakt.

Plaats reactie