Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*

Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Mooi dat hij zich beter in zijn vel gaat voelen.
Oh ja die angst is zo herkenbaar he...bah. Vooral genieten van alle fijne momenten, deze moeilijke tijd word uiteindelijk een hele bijzondere periode, vol fijne herinneringen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Afgelopen week toch in de ochtend weer goed kunnen wandelen.
En, het zat er aan te komen, hij heeft weer een muis gevangen :biggrin2: Iets wat hij al tijden niet had gedaan maar nu hij de kracht weer heeft om zijn sprongen te maken is hij weer met jagen begonnen. Met een groot verschil ten opzichte van vroeger...hij vrat de muis op :o ;D Die kop van Ziggy was onbetaalbaar, zij vangt namelijk geen muizen maar at altijd die van Tous op want die moest ze niet.
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

:circle: :daisy:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Even dit topic weer ophalen.

De laatste week begint Tous te veranderen. We zien dingen die we in het begin van zijn ziek zijn ook zagen. Hij begint oke aan de wandeling maar na een stukje kakt tie in. Omdat ik dacht dat het insulinoom meer insuline kan zijn gaan produceren en daardoor zijn glucose omlaag zou zijn gegaan, zijn we net even bij de DA geweest om een druppel bloed te doneren. Tous had om 16 uur voor het laatst gegeten, zijn glucose was om 18.00 uur 8.1.
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe die maaltijd dit beinvloed heeft?

(Kijk ik weet dat nuchter beter was geweest maar had niet eerder vervoer naar de DA. Dus met de gedachten dat als het glucose echt laag zou zijn dit ondanks zijn eten ook wel naar voren zou komen. Dus bij een uitslag van bijv. 4 hadden we wel kunnen bedenken dat het glucose echt te laag zou zijn. Nu is het een uitslag waarvan ik denk tja...?!! )
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Geen zinnig woord over hoe de maaltijd dat beïnvloed, mijn biologie kennis laat me op dat vlak een beetje in de steek....
Ik weet niet meer hoe lang na de maaltijd de piek komt namelijk...

Maar hoe hoog moet/mag de glucose bij een hond zijn? Bij mensen is dat toch tussen de 4 en de 8?
Dan zou ik voor mensen zeggen dat 8,1 op het randje is van hoog namelijk...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

De DAassistente gaf aan dat het oke was, gezien gegeten om 16 uur en stress meegerekend.

Even gespiekt op het formulier wat ik nog van een vorig bloedonderzoek heb; 3.89 - 7.95 (Als GLU inderdaad voor Glucose staat ;) )
Mijn moeder werkt in het ZH en daar prikken ze glucoce nuchter en dan zo'n anderhalf uur na het eten weer. Over het algemeen zit er dan zo'n 3 "punten" verschil in, omhoog dus. Oke dit is dan wel bij mensen...

Plaats reactie