Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Bericht door Lizzy »

Ik blijf erbij, we kunnen hier 100 pagina's over schrijven maar er is helemaal geen bewijs dat deze bacterie uit deze KVV kwam.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="Lizzy"]
Ik blijf erbij, we kunnen hier 100 pagina's over schrijven maar er is helemaal geen bewijs dat deze bacterie uit deze KVV kwam.
[/quote]

Des te kwalijker is het natuurlijk dat dat wel gewoon in het sectierapport werd neergezet: komt door rauw voer. Daar zitten dus mensen gewoon glashard te liegen uit hun duim te zuigen. Ernstig, vind ik dat. Kunnen we nou werkelijk helemaal niets of niemand meer vertrouwen? :(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Anne in Duitsland"]
Des te kwalijker is het natuurlijk dat dat wel gewoon in het sectierapport werd neergezet: komt door rauw voer. Daar zitten dus mensen gewoon glashard te liegen uit hun duim te zuigen. Ernstig, vind ik dat. Kunnen we nou werkelijk helemaal niets of niemand meer vertrouwen? :(
[/quote]

Nou precies. Dus dan ben ik heel benieuwd wie deze sectie heeft verricht. En ik zou helemaal heel graag een copy van het sectierapport willen zien want ze zeggen wel dat daar op staat "komt door rauw vlees" maar is dat ook zo?
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

[quote="Lizzy"]
[/quote]
Precies, misschien hebben ze de teef wel iets "lekkers" gegeven. Zo kun je van een plakje ham als broodbeleg de campylo bacter oplopen weet ik uit ervaring. Er zullen veel meer dingen zijn waar één of andere bacterie op zit.
Het is niet aangetoond en toch gaan sommigen er in mee en(een) kvv verdacht maken.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Ik heb een copy van het sectierapport gevraagd ,meer kan ik niet doen,weet niet of ze dat wel geven ,maar als het er werkelijk opstaat ,dat het door het rauwe vlees ( kvv) komt dan zouden ze er niks bij te verliezen hebben
Pff vind het al heel wat om dit te vragen aan voor mij wildvreemde mensen
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

[quote="boskat"]
Ik heb een copy van het sectierapport gevraagd ,meer kan ik niet doen,weet niet of ze dat wel geven ,maar als het er werkelijk opstaat ,dat het door het rauwe vlees ( kvv) komt dan zouden ze er niks bij te verliezen hebben
Pff vind het al heel wat om dit te vragen aan voor mij wildvreemde mensen
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

staat niet zwart op wit dat het door vers vlees komt in het sectie rapport, maar dat is mij door de arts verteld, ook als je googeld op de bacteries staat daar dat het komt door rauw vlees.
Heb nu een pup van 5 maanden uit hetzelfde nest vandaan die is gisteren overleden aan dezelfde symtomen als de pups van een week oud toen. heeft een aantal malen zware longontsteking gehad, die is voor sectie naar Utrecht als dit ook door dezelfde bacterie komt gaat xxxx nog iets van me horen, ook die arts van de mensen van de pup niet Utrecht, was zwaar tegen vers vlees, ook die ziet te veel problemen hier door.

Dit was het antwoord
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="boskat"]
staat niet zwart op wit dat het door vers vlees komt in het sectie rapport, maar dat is mij door de arts verteld, ook als je googeld op de bacteries staat daar dat het komt door rauw vlees.
Heb nu een pup van 5 maanden uit hetzelfde nest vandaan die is gisteren overleden aan dezelfde symtomen als de pups van een week oud toen. heeft een aantal malen zware longontsteking gehad, die is voor sectie naar Utrecht als dit ook door dezelfde bacterie komt gaat xxxx nog iets van me horen, ook die arts van de mensen van de pup niet Utrecht, was zwaar tegen vers vlees, ook die ziet te veel problemen hier door.

Dit was het antwoord
Heb kruisjes op de plaats waar de naam staat van de kvv verkoper
Heb gevraagd of ze misschien nog vlees had en zo ja dat hetmisschien een idee is,om dat te laten ondérzoeken dan en dat ik graag hoor hoe het afloopt
[/quote]
Laatst gewijzigd door boskat op do 11 jun 2015, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Bij de eerste google raak: http://www.petmd.com/dog/conditions/dig ... _infection
Het hoeft dus helemaal niet van vlees te komen. Onvoldoende biest, slechte voedingstoestand teef kunnen ook oorzaak zijn.
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Ik denk dat er dan al duizenden honden dood hadden moeten zijn... Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met andere ooorzaken zoals eerder genoemd (zoals bijvoorbeeld hygiëne) ....
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Dat dacht ik al... Dat dat niet zwart op wit zou staan.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Nee maar de DA heeft het wel gezegd volgens het bericht en dat neem ik ook wel aan gezien de reactie op deze mail dat als het die bacterie is dan gaat xxx nog wat van haar horen,ze heeft alleen geen poot om op te staan natuurlijk,als ze het niet heeft laten onderzoeken of geen vlees meer heeft van diezelfde zending
En al zou er dan uitkomen dat die bacterie er in zit dan nog hoeft het niet aan de maker van de kvv te leggen perse .
Laatst gewijzigd door boskat op do 11 jun 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O ik geloof zo dat de DA dat zou zeggen, maar niet dat de GD of welke sectie plegende instantie dan ook zo'n bewering op papier zou zetten. Zij weten niet eens wat voor voeder moeder at. Leuke conclusie die de DA er zelf aan gaf maar of wij ons er nou zo druk om moeten maken... Mwah
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="Jantina"]
O ik geloof zo dat de DA dat zou zeggen, maar niet dat de GD of welke sectie plegende instantie dan ook zo'n bewering op papier zou zetten. Zij weten niet eens wat voor voeder moeder at. Leuke conclusie die de DA er zelf aan gaf maar of wij ons er nou zo druk om moeten maken... Mwah
[/quote]

Nee hoor je hoeft je er niet druk om te maken,dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag was vanaf het begin af aan ,wat voor gevaarlijke  bacterien zouden het kunnen zijn,die naar gezegd werden steeds meer in vlees zouden voorkomen,niet meer niet minder.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Sloeg inderdaad niet zo zeer op jou beginpost hoor, maar meer op de reacties gaandeweg dit topic.  ;)

Plaats reactie