Oké, dat wist ik niet, ja, mooi praktijkvoorbeeld van wat ik bedoel!dinky89 schreef: Grappig dat je het over regulering hebt. Je kan inderdaad ook teveel reageren op een enkele gebeurtenis met regelgeving. Denk aan de reactie na 9/11. Toen was iedereen het erover eens dat de cockpit van een vliegtuig goed afgesloten moest worden zodat. Dit is precies een oorzaak dat de piloot van germanwings zijn zelfmoordactie uit kon voeren.
Kan er met m'n pet niet bij
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kan er met m'n pet niet bij
Sonja schreef: Eh, ik ga denk ik maar gewoon koffie zetten, nu.nl open gooien en dan maar eens zien waarop mijn onbalans het gesprek vandaag weer brengt.![]()
Hahaha, ja, sorry, ik/we verpesten je topic een beetje. Maar ik geloof niet dat je daarmee zitSonja schreef: Eh, ik ga denk ik maar gewoon koffie zetten, nu.nl open gooien en dan maar eens zien waarop mijn onbalans het gesprek vandaag weer brengt.![]()
+1Boeffie Blafmans schreef: Hahaha, ja, sorry, ik/we verpesten je topic een beetje. Maar ik geloof niet dat je daarmee zit![]()
Hahahahahaha, ik doe ff met je meeSonja schreef: Eh, ik ga denk ik maar gewoon koffie zetten, nu.nl open gooien en dan maar eens zien waarop mijn onbalans het gesprek vandaag weer brengt.![]()
Dit vind ik heel erg mooi gezegd en voelt voor mij heel waar. Ik krijg zo de kriebels van het altijd maar het positieve moeten zien, je niet verdrietig of klote mogen voelen. Medeleven kan ontzettend op zijn plek zijn. Het hoeft niet langer te duren dan nodig en er in blijven hangen is niet goed. Maar het hoort er wel bij en heeft ook zijn tijd en zijn plek nodig. Om vervolgens weer naar het positieve toe te gaan, als de tijd daar rijp voor is.Aprilsnow schreef: Soms is het gewoon fijn om enkel medeleven te krijgen. Als mijn situatie op dat moment (naar mijn mening) zwaar klote is om wat voor reden dan ook dan kan wat erkenning dat het gewoon klote is ook erg prettig en genoeg zijn. Men hoeft niet mee te huilen of het net zo erg te vinden maar positieve dingen zijn dan ook niet altijd handig naar mijn mening. Het ontneemt de ander het 'recht' om verdrietig, teleurgesteld of wat dan ook te zijn. Goed bedoelde adviezen als het komt wel goed.... gelukkig heb je dit of dit nog.... het kan altijd erger stel dat....
Euh tja...hoeveel mensen zijn er omgekomen met 9/11, en hoeveel met germanwings?Boeffie Blafmans schreef: Oké, dat wist ik niet, ja, mooi praktijkvoorbeeld van wat ik bedoel!
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Die piloot had sowieso wel wat bedacht om zelfmoord te plegen deur open of niet.eelke schreef: Euh tja...hoeveel mensen zijn er omgekomen met 9/11, en hoeveel met germanwings?
(om nog maar eens met een lekker negatief oordeel te komen
Laatst gewijzigd door Mieke L. op do 06 aug 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan had het wellicht niet gelukt, omdat er dan nog iemand bij was in de cockpitMieke L. schreef: Die piloot had sowieso wel wat bedacht om zelfmoord te plegen deur open of niet.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Wellicht niet, maar hij had die ander ook op een andere manier kunnen uitschakelen. Ik geef toe die dichte deur maakte het wel wat makkelijker.eelke schreef: Dan had het wellicht niet gelukt, omdat er dan nog iemand bij was in de cockpit![]()
Bij beide zijn veel te veel onschuldige mensen omgekomen door opzettelijk het vliegtuig te laten crashen ;-)eelke schreef: Euh tja...hoeveel mensen zijn er omgekomen met 9/11, en hoeveel met germanwings?
Ik begrijp je punt. Maar reguleren uit angst is volgens mij niet de oplossing. We timmeren het systeem steeds verder dicht. Ik denk dat iig een deel van de oplossing heel ergens anders ligt. Bij hoe wij met elkaar en onszelf omgaan.eelke schreef: Euh tja...hoeveel mensen zijn er omgekomen met 9/11, en hoeveel met germanwings?