Nadia schreef:
Tja je kunt het ook zonder doen. Maar het zand moet ergens heen.. Zit het in je doek, dan maak je krassen op het raam, zo simpel is het.
En ik geef je gelijk, daarom gebruik ik voor buiten de doeken niet.
Dat is het nu juist. Ik heb het idee dat het vuil tussen de vezels in gaat zitten en juist geen krassen maakt. Dat is volgens mij nu net het voordeel van zo'n doek.
Maar ik heb de vraag aan Bianca Lijster gesteld waar ik de doek kocht, dus ik wacht het antwoord even af.
Klopt, maar de doek zit op een gegeven moment ook "vol". Het hangt er mee samen hoe vuil je ramen zijn.
Voordeel is wel je bent er snel mee klaar, dus als je je ramen dan vaker doet krijg je ze minder vuil. En kun je ze enkel met de doeken doen.
Ik vind even afsponzen niet erg. Ik krijg alleen altijd strepen van het droogtrekken met zo'n onhandige trekker. Dus dan zou zo'n doek best handig kunnen zijn denk ik.
Tip met droog trekken: als je helemaal links op het raam begint en je werkt naar rechts, trek je banen naar beneden. Zo werk je steeds een trekker breed meer naar rechts en overlapt een stukje op het droge.
Wat dan heel belangrijk is, is om te trekker iets schuin op het raam te zetten. Als je dus van links naar rechts werkt, houd je de linker kant van de trekker lager dan de rechter kant. Water kruipt altijd om hoog. Zo kruipt het langs de trekker.
Houd je de trekker recht of met de linker kant hoger dan kruipt het water er langs, je raam op.
Nadia schreef:
Tip met droog trekken: als je helemaal links op het raam begint en je werkt naar rechts, trek je banen naar beneden. Zo werk je steeds een trekker breed meer naar rechts en overlapt een stukje op het droge.
Wat dan heel belangrijk is, is om te trekker iets schuin op het raam te zetten. Als je dus van links naar rechts werkt, houd je de linker kant van de trekker lager dan de rechter kant. Water kruipt altijd om hoog. Zo kruipt het langs de trekker.
Houd je de trekker recht of met de linker kant hoger dan kruipt het water er langs, je raam op.
Dat klinkt slim ja!
Ik heb grote ramen. Voor elk raam moet ik een gedeelte op de trap doen, en een gedeelte niet. Ik kan ze niet in 1x zemen. Zonder trap kom ik niet bij de bovenkant en met trap niet onderaan.