Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Anne in Duitsland schreef: Nou, ze waren al weg uit Syrië en veilig in Turkije, al vier jaar. Ik snap best dat de vader desondanks op zoek wilde naar een beter leven, maar het is blijkbaar zijn eigen inschattingsfout geweest (vertrekken in een onveilig rubberbootje) waardoor het zo vreselijk is afgelopen. Nou wil ik de vader dat niet kwalijk nemen; als die had geweten dat het zo fout zou kunnen aflopen, had hij vast een andere keuze gemaakt, maar feit is 'we' de afgelopen dagen, sinds die foto, van alle kanten te horen hebben gekregen dat het 'onze' schuld is dat dat arme jochie niet meer leeft. Maar zo is het dus ook niet helemaal. Ik bedoel helemaal niet te zeggen dat de manier waarop Europa met de vluchtelingencrisis een Nobelprijs verdient, maar blijkbaar komt het soms ook voor dat migranten zelf verantwoordelijk zijn voor hun lot. En ja, ik snap dat de vader graag nieuwe tanden wilde nadat ISIS ze had uitgetrokken, maar nogmaals, dat maakt ons niet rechtstreeks verantwoordelijk voor de dood van dat jochie.
Het was toch sowieso al onzin dat wij verantwoordelijk waren voor zijn dood.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Angelique schreef: Het was toch sowieso al onzin dat wij verantwoordelijk waren voor zijn dood.
Tja, dat vind jij, dat vind ik. Als ik de kranten en FB echter zo lees de afgelopen dagen, is het wel allemaal de schuld van Europa, omdat Europa niet vlot genoeg vluchtelingen opneemt, waardoor ze in niet-zeewaardige rubberbootjes de oversteek wagen, waardoor er mensen verdrinken. Ik wil ook helemaal niet beweren dat Europa de crisis goed heeft aangepakt. Maar als na zo'n ingrijpende foto Europa om de oren krijgt, en dan blijkt (ervan uitgaande dat het verhaal van Elsevier klopt) dat een inschattingsfout van de vader tot de dood van zijn gezin heeft geleid, omdat het gezin al vier jaar veilig in Turkije verbleef - nee, dan vind ik ons ook niet verantwoordelijk voor zijn dood.
BusKay

Bericht door BusKay »

Angelique schreef: Het was toch sowieso al onzin dat wij verantwoordelijk waren voor zijn dood.
Anne in Duitsland schreef: Tja, dat vind jij, dat vind ik. Als ik de kranten en FB echter zo lees de afgelopen dagen, is het wel allemaal de schuld van Europa, omdat Europa niet vlot genoeg vluchtelingen opneemt, waardoor ze in niet-zeewaardige rubberbootjes de oversteek wagen, waardoor er mensen verdrinken. Ik wil ook helemaal niet beweren dat Europa de crisis goed heeft aangepakt. Maar als na zo'n ingrijpende foto Europa om de oren krijgt, en dan blijkt (ervan uitgaande dat het verhaal van Elsevier klopt) dat een inschattingsfout van de vader tot de dood van zijn gezin heeft geleid, omdat het gezin al vier jaar veilig in Turkije verbleef - nee, dan vind ik ons ook niet verantwoordelijk voor zijn dood.
Zoals ik al eerder schreef... propaganda.  Men probeert (en de afgelopen 2 dagen met suc6) ons weer een schuldgevoel aan te smeren en/of op ons gevoel te spelen zodat of de portemonnee weer open gaat.. of men zelfs woonruimte beschikbaar stelt.

Het blijft erg wat er gebeurd maar is dit de manier om het aan te pakken??

Ik wil trouwens zien of er straks werkelijk iemand is die mensen op gaat nemen....
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 06 sep 2015, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

koekje schreef: Wat de uiteindelijke doorslag voor de keuze van de tocht per rubberen boot ook is geweest, feit blijft dat zonder Syrische burgeroorlog er geen dode aangespoelde peuter zou zijn geweest.
Syrische burgeroorlog? Volgens het oppervlakkige nieuws, maar hoe komen deze mensen aan hun training en hun wapens? Oa van de VS.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Boeffie Blafmans schreef: Syrische burgeroorlog? Volgens het oppervlakkige nieuws, maar hoe komen deze mensen aan hun training en hun wapens? Oa van de VS.
En, ik weet niet of dat hier specifiek speelt, Nederland is ook een van de grotere handelaars op de wereld.
Nederlandse wapenexport
De waarde van de jaarlijkse Nederlandse wapenexport schommelt de afgelopen tien jaar rond de 1 miljard euro. Nederland hoort daarmee bij de grootste wapenexporteurs ter wereld. De grootste wapenexporteurs zijn de Verenigde Staten, Rusland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië en China.
Bron
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Wij hebben hier ook een opvang naast de deur, alleen wel een doorloop opvang, ook daar zijn meer plekken bij gekomen. Er is ook sprake geweest van permanente opvang, dat is niet doorgegaan. Ik ben er niet rouwig om. Daarnaast kan ik niet zeggen dat het coa zich nu zo netjes gedraagt. (mijn ervaring met het coa is negatief) Er is hier ook genoeg overlast geweest en het coa vond heel simpel dat men er hier trots op moest zijn dat ze hier terecht konden. Nou zo ligt het helemaal niet, het coa is goed in het verdraaien en het overvallen. Coa vond het ook normaal dat de asielzoekers door de tuinen liepen van de mensen hier, overal foto's van maakten, rondhangen om de enige toegangsweg en gebruik maakten van de internetverbindingen. Nou sorry hoor.... :-X

Het is niet bepaald zo (uitzonderingen daar gelaten) dat wat hier heen komt zich ook aanpast aan de waarden hier. Dat is ook de reden waarom ik niemand in huis zo willen, ruimte ervoor of niet. Het is neem ik aan niet de bedoeling dat iedereen hier blijft. Daarmee vind ik ook dat je beter mensen kunt opvangen in gezamenlijk centra zoals bv kantoorpanden en niet verspreiden in huurwoningen of bij particulieren. Al is het alleen al voor de begeleiding mbt de opgelopen trauma's.
Laatst gewijzigd door petralita op zo 06 sep 2015, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Mini's 3-tal schreef: En, ik weet niet of dat hier specifiek speelt, Nederland is ook een van de grotere handelaars op de wereld.

Bron
Dit vind ik een interessant filmpje over het ontstaan van ISIS. Het blijft altijd een beperkte perceptie van een groep mensen die vaak gelijke denkwijzen hebben, maar iig is het een heel stuk kritischer en diepgaander dan wat de nos ons dagelijks voorschotelt.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

En ondertussen komt ISIS aan geld door illegale oliehandel, rara waar die allemaal terecht komt ...
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Neally schreef: aardig om te lezen:

https://jalta.nl/buitenland/in-australi ... R_01QJ-LyQ
Grandioos artikel!
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ik vind het een interessant artikel, maar ik vraag me af of die houding de wereld in haar geheel vooruit gaat helpen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh bah, wat een akelig haat zaaiend, generaliserend, uit elkaar drijvend en niet verbindend artikel :'(. Net wat we nodig hebben :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

(waarmee ik bedoel te zeggen: nu de wereld overhoop ligt: laten wij hier gezellig lekker met z'n alle lekker constructief zitten ouwehoeren over de verschillen tussen links en rechts in ons eigen land. Laten we vooral niet links en rechts bij elkaar gaan zitten, fatsoenlijk met elkaar praten en elkaar respecteren om samen tot een acceptabele oplossing te komen voor dit probleem. Nee, laten we hier in dit land lekker links en rechts elkaar de hersens inslaan. Echt he, als ik dit soort artikelen lees, begrijp ik waarom er ook over geloof en landje-pik oorlog kan worden gemaakt...).
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Lizzy schreef: (waarmee ik bedoel te zeggen: nu de wereld overhoop ligt: laten wij hier gezellig lekker met z'n alle lekker constructief zitten ouwehoeren over de verschillen tussen links en rechts in ons eigen land. Laten we vooral niet links en rechts bij elkaar gaan zitten, fatsoenlijk met elkaar praten en elkaar respecteren om samen tot een acceptabele oplossing te komen voor dit probleem. Nee, laten we hier in dit land lekker links en rechts elkaar de hersens inslaan. Echt he, als ik dit soort artikelen lees, begrijp ik waarom er ook over geloof en landje-pik oorlog kan worden gemaakt...).
en zelfs in ons kleine Nederland geloof me. kijk maar naar Ierland.. heel dichtbij en al ik weet niet al hoe lang oog om oog tand om tand.. idd samen praten als de politiek het niet kan dan moet het volk het leren wel te kunnen.. samen oplossen
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Door mijn bril zie ik niks over landjepik.  :-\ Ik lees een zeer acceptabele oplossing. Meer geld om mensen daar te helpen. In een omgeving die
ze kennen.
Hier is alles anders, denkbeelden, levenswijze. Niet te vergeten de gettovorming die zal ontstaan.
Simpelweg omdat mensen bij elkaar kruipen als bekend is dat er mensen wonen die vandaan komen waar zij zelf vandaan komen.
Dat doen wij Nederlanders in landen waar wij heen emigreren ook.
Maar als je niets hebt, je mag niet werken, je hebt geen geld, dan wordt wonen in een eengezinswoning met 21 mensen iets heel anders.
Niet alleen voor de bewoners maar ook voor de omwonende van zo'n huis.
Ik denk echt dat binnenhalen van deze vluchtelingen voor de mensen zelf geen oplossing is. Ik heb 10 jaar in het NT2 onderwijs gewerkt en
heb heel veel verdrietige en ongelukkige mensen gezien. (overal in de wereld waar brand was kwam om de paar jaar een grote groep mensen binnen) Je leven 'onhold' zetten is (in mijn ogen) geen optie terwijl je 'vastzit' in een azc. Terwijl, wat ik al zei, je niets mag. Je krijgt kinderen en tegen de tijd dat je hoort dat je toch niet mag blijven hebben die hun wortels in Nederlands klei.
In mijn opinie zou het zoveel beter zijn om mensen daar te helpen.
De wereld is zo toe aan vrede.

Plaats reactie