Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Pauline
- 5-sterren

Re: Mazzel Update
Wat een geweldig nieuws!!!
Fijn dat het zo goed gaat met Mazzel die inderdaad een echte mazzelaar is.
Wat "een beetje"TLC doet voor zo'n oudje
Top wat jullie hebben bereikt met Mazzel.
Top wat jullie hebben bereikt met Mazzel.
-
frodo quin
- 5-sterren

Oh super
Kijk dan vraag ik me toch af van waar mensen het halen dat een speelse kat nog jong moet zijn. Zolang ze gezond zijn kunnen ze echt nog wel gek doen hoor.
Super dat het zo goed met hem gaat
Dat is inderdaad TLC, maar vast en zeker ook de verse rauwe voeding! Ik heb echt grote respect voor jou en je man Radja! Ik vind het zo geweldig dat jullie zo zorgzaam voor je tante en voor Mazzel zijn
Petje af!
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 15 jan 2016, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat FANTASTISCH! Hij is aan zijn tweede jeugd begonnen, duidelijk. Ik word er echt een beetje emo van. 
Weet je, op een of andere manier is het zo'n herkenbaar verhaal (ook hier wat niet bekende gezondheidsproblemen (ook niet bekend bij eigenaar en de hulp), maar niet zo erg als bij mazzel).
Buurvrouw (ook dierenliefhebber en fanatiek geweest op dat gebied) heeft 2 katten geadopteerd uit het asiel, oudjes geschat 15 jaar, helaas wordt buurvrouw na 6mnd op genomen in het ziekenhuis, katten gaan uiteindelijk naar mijn ouders.
Drama om ze te vangen, ze zijn bang en 1 is niet te hanteren, haalt uit en bijt (was al zo volgens buurvrouw, maar die vond dat geen reden om ze weer weg te doen). Aan mij hadden ze helemaal een hekel vanaf die dag, want ik moest ze vangen in het korte tijdsbestek die we hadden (geen tijd om te wennen) en ze konden beter een hekel aan mij hebben dan aan mijn ouders waar ze zouden gaan wonen.
Maar oh wat zijn die in korte tijd veranderd zeg, speels, actief EN knuffelbaar. De buurvrouw is een maand later overleden, nadat ze zeker wist dat de katten een goed plekje hadden. De ene kat heeft het helaas maar een jaar volgehouden (tumor), de ander is er na 1,5 jaar nog steeds, wel met wat mankementjes, maar genieten dat ze doet!
Wat kan een dier in korte tijd veranderen in een totaal ander dier.
Zo genieten van zo'n verandering en de bevestiging dat je het goed doet kan niet duidelijker zijn!
Buurvrouw (ook dierenliefhebber en fanatiek geweest op dat gebied) heeft 2 katten geadopteerd uit het asiel, oudjes geschat 15 jaar, helaas wordt buurvrouw na 6mnd op genomen in het ziekenhuis, katten gaan uiteindelijk naar mijn ouders.
Drama om ze te vangen, ze zijn bang en 1 is niet te hanteren, haalt uit en bijt (was al zo volgens buurvrouw, maar die vond dat geen reden om ze weer weg te doen). Aan mij hadden ze helemaal een hekel vanaf die dag, want ik moest ze vangen in het korte tijdsbestek die we hadden (geen tijd om te wennen) en ze konden beter een hekel aan mij hebben dan aan mijn ouders waar ze zouden gaan wonen.
Maar oh wat zijn die in korte tijd veranderd zeg, speels, actief EN knuffelbaar. De buurvrouw is een maand later overleden, nadat ze zeker wist dat de katten een goed plekje hadden. De ene kat heeft het helaas maar een jaar volgehouden (tumor), de ander is er na 1,5 jaar nog steeds, wel met wat mankementjes, maar genieten dat ze doet!
Zo genieten van zo'n verandering en de bevestiging dat je het goed doet kan niet duidelijker zijn!
Ik heb eindelijk ook meer info van de dierenarts in Heerlen! Waren overgestapt op nieuw systeem,dus hebben ze oude voor me opgestart! Ik moest weten of er tijdens de operatie van 2 jaar geleden geen rare dingen zijn gebeurd ivm de narcose van aanstaande donderdag.
Niets raars,maar verder geen info! Ook niet van het asiel of vorige eigenaren
Anne het maakt mij ook emo! Heb het al vaker hier geschreven,maar dit was echt verwaarlozing! En dat neem ik mijn tante erg kwalijk en ook de buurvrouw die pretendeerde goed voor hem te zorgen! Hoe hij er aan toe was,komt niet van 2 weken alleen zijn! Ik weet ook niet of ik Mazzel überhaupt terug doe naar haar! Maar dat zien we tzt wel! Ze heeft wel beloofd om kvv te blijven geven,maar betwijfel dat!
Niets raars,maar verder geen info! Ook niet van het asiel of vorige eigenaren
Anne het maakt mij ook emo! Heb het al vaker hier geschreven,maar dit was echt verwaarlozing! En dat neem ik mijn tante erg kwalijk en ook de buurvrouw die pretendeerde goed voor hem te zorgen! Hoe hij er aan toe was,komt niet van 2 weken alleen zijn! Ik weet ook niet of ik Mazzel überhaupt terug doe naar haar! Maar dat zien we tzt wel! Ze heeft wel beloofd om kvv te blijven geven,maar betwijfel dat!
petralita schreef:Weet je, op een of andere manier is het zo'n herkenbaar verhaal (ook hier wat niet bekende gezondheidsproblemen (ook niet bekend bij eigenaar en de hulp), maar niet zo erg als bij mazzel).
Ook al zo'n mooi verhaal! Fantastisch!
Tja, over wat goed zorgen voor katten is daarover verschillend de inzichten nogal eens.Radja schreef:Ik heb eindelijk ook meer info van de dierenarts in Heerlen! Waren overgestapt op nieuw systeem,dus hebben ze oude voor me opgestart! Ik moest weten of er tijdens de operatie van 2 jaar geleden geen rare dingen zijn gebeurd ivm de narcose van aanstaande donderdag.
Niets raars,maar verder geen info! Ook niet van het asiel of vorige eigenaren![]()
Buurvrouw heeft onder goed verzorgen waarschijnlijk verstaan: eten en drinken geven, kattenbak schoonmaken en langsgaan.
Je tante heeft de kwaaltjes vermoedelijk op ouderdom gegooid. Het hoort er nou eenmaal bij.
Je hebt ook mensen die de kat 's ochtends naar buiten gooien en na het werken weer binnen laten 'want het is zielig wanneer die de hele dag alleen binnen moet zitten'.
Las op ander forum dat een kat die volledig binnen zou worden gehouden enorm zielig zou zijn
Het hoeft dus zeker niet bewuste verwaarlozing te zijn, het kan ook heel goed onwetendheid zijn of andere opvoeding.
Maar met je tante is het sowieso de vraag of Mazzel ooit naar haar terug zou kunnen want dan zal ze de verzorging van Mazzel in principe ook zelf weer aan kunnen.
Dat katten die oud zijn er niet altijd oud uit hoeven te zien heeft de oude kat van mijn schoonmoeder wel laten zien. Die had nooit iets, kwam ook nooit bij de dierenarts. Totdat die met ruim 20 jaar thuis kwam met een gebroken pootje. Toen dus naar de dierenarts. Die opende zijn systeem en zag dat er helemaal geen echte geschiedenis in stond (behalve een sterilisatie en een controle). Die stond daar enorm van te kijken maar die kon ook niet geloven dat er echt stond dat die poes al 20 jaar oud was. Kwam omdat die er nog zo enorm goed uit zag en de zwarte vacht je tegemoet straalde. Weet niet precies wat die aan brokken heeft gegeten maar ik weet wel dat het vermoedelijk supermarktbrokken zijn geweest (en daarnaast af en toe een barfhapje buiten).
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Echt geweldig dat Mazzel het zo getroffen heeft.
dinky89 schreef:Tja, over wat goed zorgen voor katten is daarover verschillend de inzichten nogal eens.
Buurvrouw heeft onder goed verzorgen waarschijnlijk verstaan: eten en drinken geven, kattenbak schoonmaken en langsgaan.
Je tante heeft de kwaaltjes vermoedelijk op ouderdom gegooid. Het hoort er nou eenmaal bij.
Je hebt ook mensen die de kat 's ochtends naar buiten gooien en na het werken weer binnen laten 'want het is zielig wanneer die de hele dag alleen binnen moet zitten'.
Las op ander forum dat een kat die volledig binnen zou worden gehouden enorm zielig zou zijn![]()
Het hoeft dus zeker niet bewuste verwaarlozing te zijn, het kan ook heel goed onwetendheid zijn of andere opvoeding.
Maar met je tante is het sowieso de vraag of Mazzel ooit naar haar terug zou kunnen want dan zal ze de verzorging van Mazzel in principe ook zelf weer aan kunnen.
Dat katten die oud zijn er niet altijd oud uit hoeven te zien heeft de oude kat van mijn schoonmoeder wel laten zien. Die had nooit iets, kwam ook nooit bij de dierenarts. Totdat die met ruim 20 jaar thuis kwam met een gebroken pootje. Toen dus naar de dierenarts. Die opende zijn systeem en zag dat er helemaal geen echte geschiedenis in stond (behalve een sterilisatie en een controle). Die stond daar enorm van te kijken maar die kon ook niet geloven dat er echt stond dat die poes al 20 jaar oud was. Kwam omdat die er nog zo enorm goed uit zag en de zwarte vacht je tegemoet straalde. Weet niet precies wat die aan brokken heeft gegeten maar ik weet wel dat het vermoedelijk supermarktbrokken zijn geweest (en daarnaast af en toe een barfhapje buiten).
Ik kan het daar wel mee eens zijn,maar........
De buurvrouw zorgde al 5 jaar voor Mazzel en Cloe(17-8-15 laten ingeslapen),er werd mij verteld dat zij altijd met de katten naar de DA ging! Niet dus! Cloe hebben ze laten inslapen,omdat die nierproblemen bleek te hebben,was de enige keer en Mazzel heeft alleen de DA gezien toen hij aan zijn gebit werd geholpen
Begrijp jouw frustratie ook enorm goed hoor! En al helemaal de pijn van dat wat al veel eerder had moeten gebeuren
Helemaal omdat je nu al ziet hoe snel en veel mazzel opknapt nu hij bij jullie is en de benodigde behandelingen krijgt
Heb dan ook enorm veel respect voor jou/jullie hoe jullie met de situatie van mazzel omgaan
Heb dan ook enorm veel respect voor jou/jullie hoe jullie met de situatie van mazzel omgaan
Kan het niet zijn dat de dames ondertussen te oud zijn om op een verantwoordelijke manier voor katten te kunnen zorgen, dit niet merken of niet willen weten waardoor Mazzel uiteindelijk flink verwaarloosd raakte?
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat ken ik, ik loop daar ook vaak tegen aan. Imo moet je niet voor elke prul naar de da hoor, maar als er iets mis is ga je toch. De definitie van goed voor je dier zorgen is blijkbaar zeer subjectief. Zo gaat mijn moeder niet naar de da, tenzij een dier aan het sterven is of helemaal niet meer kan bewegen van de pijn; Ze ziet hen wel graag hoor, niet op de manier dat ik mijn jongens graag zie, maar ze zijn zeker niet onbelangrijk voor haar. Anderen vinden dan dat mijn katten het heel slecht hebben bij mij omdat ze niet vrij naar buiten mogen of ik geen brok voer of niet jaarlijks inent en niet 4 keer per jaar ontworm.
Zou je tante niet te overhalen zijn om Mazzel bij jou te laten? Misschien ziet ze de problemen gewoon niet en kan ze dus niet meer zelfstandig voor hem zorgen. Ze zou dan bij hem op bezoek kunnen komen. Anders zou je ook voor een verzorginstelling dichtbij kunnen kiezen waar je het allemaal heel nauw kunt opvolgen.
Zou je tante niet te overhalen zijn om Mazzel bij jou te laten? Misschien ziet ze de problemen gewoon niet en kan ze dus niet meer zelfstandig voor hem zorgen. Ze zou dan bij hem op bezoek kunnen komen. Anders zou je ook voor een verzorginstelling dichtbij kunnen kiezen waar je het allemaal heel nauw kunt opvolgen.