pluk schreef:Tot je externe harde schijf crasht, dan heb je hetzelfde probleem als Lizzy had
Die crashen niet zo snel hoor, af en toe een nieuwe kopen die kosten haast niks.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pluk schreef:Tot je externe harde schijf crasht, dan heb je hetzelfde probleem als Lizzy had
Hoe herkenbaar... ik verloor met fietsen mijn telefoon uit mijn jaszakLizzy schreef:Je wordt zo wel met kleine dingen blij he.... Mijn laptop ligt in de elektronica container maar ik ben ineens heel blij met een geredde harde schijf![]()
Ja, dit is zo ongeveer hetzelfdezurca schreef:He getver Lizzy... wat ontzettend balen!! Dit zijn van die dingen waar een mens over een lange tijd nog met een zuur gezicht aan terug kan denken![]()
Hoe herkenbaar... ik verloor met fietsen mijn telefoon uit mijn jaszakThuis gekomen ontdekte ik dat pas... als een gek terug gefietst. Iedereen aangesproken en jawel, een meneer had een telefoon gevonden. Zag er niet al te best meer uit hoor zo zei hij terwijl hij hem uit zijn fietstas haalde. Waarschijnlijk was er een auto overheen gegaan maar als een kind zo blij was ik toen thuis bleek dat het kaartje in de telefoon nog heel was en ik mijn foto's dus niet kwijt was. Dat ik een nieuwe telefoon moest kopen leek ineens zo erg niet meer...tot het moment dat ik daadwerkelijk moest betalen in de winkel
![]()
![]()
![]()
En een ander besturingsprogramma installeren, scheelt dat misschien?Lizzy schreef:Ja, dit is zo ongeveer hetzelfde. En ik ben bang dat ik in de winkel wederom net zo'n zuur gezicht trek als ik een nieuwe laptop moet aftikken
. Maar goed, eerst sparen, voorlopig werk ik met de oude stoeptegel. Waarvan ik bij iedere scroll op facebook, die een uur duurt, denk "jaaa, er was een reden waarom ik een nieuwe heb gekocht". Best wel raar he, want ik heb gisteren alles van deze laptop afgeknikkerd. Echt helemaal leeg gemaakt en de schijf geformatteerd. Ik heb 93 GB van de 104 GB beschikbaar. Ik doe er verder niks mee, behalve dat ik google chrome draai. En als ik kijk naar waar ie nou zo druk mee is: met google chrome. En met wat Windhoos dingetjes. En zo traaaaag als dikke poppenstront
En toch he.... Ze crashen niet vaak maar ze crashen. En externe schijfjes kosten niet veel nee, dus des te handiger om af en toe toch een back up te maken van bijv. je waardevolle foto's!Lazy Garfield schreef:Die crashen niet zo snel hoor, af en toe een nieuwe kopen die kosten haast niks.

Ik vind in de cloud eigenlijk wel fijn. Waarom vind je het mwah?-Annemarie- schreef:Meneer heeft al z'n foto's in de Cloud. Ik vind het idee nog steeds een beetje mwah, en heb ze op een externe harde schijf.
We gaan er nog wel een keer achter komen wat de beste keus was.![]()
Ik gebruik een tweedehandsje van oudste dochter, het klappie is inmiddels 7 jaar oud en stort regelmatig in. We krijgen 'em gelukkig elke keer weer aan de praat. *knock on wood* Maar omdat het regelmatig gebeurt maak ik ook regelmatig back-ups. Meestal direct als alles weer werkt, en dus eigenlijk toch te laat.

Lizzy schreef:Ik vind in de cloud eigenlijk wel fijn. Waarom vind je het mwah?
Deze laptop is ruim 11 jaar oud (de stoeptegel waar ik nu op zit).
Ik vind dat ook een gek idee, hoewel het echt veilig schijnt te zijn. Een externe harde schijf kan natuurlijk ook stuk, dus wat dat betreft is bewaren ergens buiten je huis wel fijn.-Annemarie- schreef:Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe.

Mijn idee, hier ook niks in een cloud.-Annemarie- schreef:Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe.
-Annemarie- schreef:Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe.

Volgens mij is dat helemaal geen slecht plan bij zo'n oude laptop. Ik zou denken aan een light-weight linux versie met niet heel veel meer dan een browser geinstalleerd.Martine-Tom schreef:En een ander besturingsprogramma installeren, scheelt dat misschien?