Drank maakt meer kapot dan je lief is......

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Drank maakt meer kapot dan je lief is......

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

pluk schreef:Tot je externe harde schijf crasht, dan heb je hetzelfde probleem als Lizzy had

Die crashen niet zo snel hoor, af en toe een nieuwe kopen die kosten haast niks.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

He getver Lizzy... wat ontzettend balen!! Dit zijn van die dingen waar een mens over een lange tijd nog met een zuur gezicht aan terug kan denken :-X
Lizzy schreef:Je wordt zo wel met kleine dingen blij he.... Mijn laptop ligt in de elektronica container maar ik ben ineens heel blij met een geredde harde schijf :-X :biggrin2:
Hoe herkenbaar... ik verloor met fietsen mijn telefoon uit mijn jaszak :-X Thuis gekomen ontdekte ik dat pas... als een gek terug gefietst. Iedereen aangesproken en jawel, een meneer had een telefoon gevonden. Zag er niet al te best meer uit hoor zo zei hij terwijl hij hem uit zijn fietstas haalde. Waarschijnlijk was er een auto overheen gegaan maar als een kind zo blij was ik toen thuis bleek dat het kaartje in de telefoon nog heel was en ik mijn foto's dus niet kwijt was. Dat ik een nieuwe telefoon moest kopen leek ineens zo erg niet meer...tot het moment dat ik daadwerkelijk moest betalen in de winkel ::) :biggrin2: :-X ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef:He getver Lizzy... wat ontzettend balen!! Dit zijn van die dingen waar een mens over een lange tijd nog met een zuur gezicht aan terug kan denken :-X

Hoe herkenbaar... ik verloor met fietsen mijn telefoon uit mijn jaszak :-X Thuis gekomen ontdekte ik dat pas... als een gek terug gefietst. Iedereen aangesproken en jawel, een meneer had een telefoon gevonden. Zag er niet al te best meer uit hoor zo zei hij terwijl hij hem uit zijn fietstas haalde. Waarschijnlijk was er een auto overheen gegaan maar als een kind zo blij was ik toen thuis bleek dat het kaartje in de telefoon nog heel was en ik mijn foto's dus niet kwijt was. Dat ik een nieuwe telefoon moest kopen leek ineens zo erg niet meer...tot het moment dat ik daadwerkelijk moest betalen in de winkel ::) :biggrin2: :-X ;)
Ja, dit is zo ongeveer hetzelfde :biggrin2: . En ik ben bang dat ik in de winkel wederom net zo'n zuur gezicht trek als ik een nieuwe laptop moet aftikken :-X . Maar goed, eerst sparen, voorlopig werk ik met de oude stoeptegel. Waarvan ik bij iedere scroll op facebook, die een uur duurt, denk "jaaa, er was een reden waarom ik een nieuwe heb gekocht". Best wel raar he, want ik heb gisteren alles van deze laptop afgeknikkerd. Echt helemaal leeg gemaakt en de schijf geformatteerd. Ik heb 93 GB van de 104 GB beschikbaar. Ik doe er verder niks mee, behalve dat ik google chrome draai. En als ik kijk naar waar ie nou zo druk mee is: met google chrome. En met wat Windhoos dingetjes. En zo traaaaag als dikke poppenstront :-\
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Ja, dit is zo ongeveer hetzelfde :biggrin2: . En ik ben bang dat ik in de winkel wederom net zo'n zuur gezicht trek als ik een nieuwe laptop moet aftikken :-X . Maar goed, eerst sparen, voorlopig werk ik met de oude stoeptegel. Waarvan ik bij iedere scroll op facebook, die een uur duurt, denk "jaaa, er was een reden waarom ik een nieuwe heb gekocht". Best wel raar he, want ik heb gisteren alles van deze laptop afgeknikkerd. Echt helemaal leeg gemaakt en de schijf geformatteerd. Ik heb 93 GB van de 104 GB beschikbaar. Ik doe er verder niks mee, behalve dat ik google chrome draai. En als ik kijk naar waar ie nou zo druk mee is: met google chrome. En met wat Windhoos dingetjes. En zo traaaaag als dikke poppenstront :-\
En een ander besturingsprogramma installeren, scheelt dat misschien?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lazy Garfield schreef:Die crashen niet zo snel hoor, af en toe een nieuwe kopen die kosten haast niks.
En toch he.... Ze crashen niet vaak maar ze crashen. En externe schijfjes kosten niet veel nee, dus des te handiger om af en toe toch een back up te maken van bijv. je waardevolle foto's!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Meneer heeft al z'n foto's in de Cloud. Ik vind het idee nog steeds een beetje mwah, en heb ze op een externe harde schijf.
We gaan er nog wel een keer achter komen wat de beste keus was. :biggrin2:

Ik gebruik een tweedehandsje van oudste dochter, het klappie is inmiddels 7 jaar oud en stort regelmatig in. We krijgen 'em gelukkig elke keer weer aan de praat. *knock on wood* Maar omdat het regelmatig gebeurt maak ik ook regelmatig back-ups. Meestal direct als alles weer werkt, en dus eigenlijk toch te laat. ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

-Annemarie- schreef:Meneer heeft al z'n foto's in de Cloud. Ik vind het idee nog steeds een beetje mwah, en heb ze op een externe harde schijf.
We gaan er nog wel een keer achter komen wat de beste keus was. :biggrin2:

Ik gebruik een tweedehandsje van oudste dochter, het klappie is inmiddels 7 jaar oud en stort regelmatig in. We krijgen 'em gelukkig elke keer weer aan de praat. *knock on wood* Maar omdat het regelmatig gebeurt maak ik ook regelmatig back-ups. Meestal direct als alles weer werkt, en dus eigenlijk toch te laat. ::)
Ik vind in de cloud eigenlijk wel fijn. Waarom vind je het mwah?

Deze laptop is ruim 11 jaar oud (de stoeptegel waar ik nu op zit).
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef:Ik vind in de cloud eigenlijk wel fijn. Waarom vind je het mwah?

Deze laptop is ruim 11 jaar oud (de stoeptegel waar ik nu op zit).

Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe. ;D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

-Annemarie- schreef:Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe. ;D
Ik vind dat ook een gek idee, hoewel het echt veilig schijnt te zijn. Een externe harde schijf kan natuurlijk ook stuk, dus wat dat betreft is bewaren ergens buiten je huis wel fijn.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

-Annemarie- schreef:Het idee dat op de een of andere manier er toch iemand bij kan. Niet dat het nu zulke bijzondere foto's zijn hoor, als ze op straat zouden liggen verschiet niemand van kleur. Maar toch. Ik ben er nog niet aan toe. ;D
Mijn idee, hier ook niks in een cloud.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik ook niet! :)
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Dat is wel echt k*t met peren.
Martine-Tom schreef:En een ander besturingsprogramma installeren, scheelt dat misschien?
Volgens mij is dat helemaal geen slecht plan bij zo'n oude laptop. Ik zou denken aan een light-weight linux versie met niet heel veel meer dan een browser geinstalleerd.
En misschien is er nog een mogelijkheid aan goedkoop/gratis extra geheugen te komen om erbij te prikken/vervangen als het moederbord het toestaat?
cj

Bericht door cj »

Nou Liz, mooi klote zeg.
Saskia
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Geheugen bijprikken heb ik na 15 jaar laptops zulke slechte ervaringen mee... Ik denk dat het inderdaad niet verkeerd zou zijn om linux erop te gaan zetten in plaats van windhoos :g:

Ach, mijn lieve mams belde gisterenavond. Ik had haar net na het ongelukje met de laptop aan de telefoon en toen zei ze "wat klink je sip?" waarop ik haar vertelde dat ik zo stom was om een glas wijn over mijn laptop te gooien. Gisterenmiddag had ik haar aan de telefoon, vroeg ze of Leo 'm had kunnen maken, dus ik vertelde haar dat het niet gelukt is. Belt ze gisterenavond met de mededeling dat ik van haar een nieuwe laptop mag kopen. Ze is zooo lief mijn moeder. Ik heb haar gezegd dat ik dat niet wil, dat ik ga sparen maar dat ze af en toe best een paar euro in de spaarpot mag doen.

De eerste 60 euro zit er al in trouwens. Leo heeft mijn laptop verkocht voor de onderdelen.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Aaaah wat ontzettend lief van jouw moeder :smitten:

Plaats reactie