leverontsteking - tumor update 05-07-14

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: leverontsteking - update 21-06-12

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Even een snelle update:
We zijn weer thuis, yindra ligt op de bank onder een deken, nog helemaal van de wereld.

De operatie is goed gegaan. De arts zei ons dat ze zich nogal zorgen maakte of de tumor wel helemaall weg te halen zou zijn, omdat hij zo vast zat aan de basis, maar de vrouw die ons de medicijnen meegaf (antibiotica en metacam) zei dat het verwijderen goed was gegaan, dus ik heb nog wel enige hoop dat alles weggehaald is. 
De tumor is opgestuurd voor randcontrole en binnen 3 tot 5 dagen horen we daar het resultaat van.
De wond is nog bedekt, het verband moet er in ieder geval 6 uur opblijven voor de druk, dus ik heb nog niet gezien hoe de wond eruit ziet, maar de dierenarts wilde geen open wond houden, dus ik neem aan dat het gewoon dichtgehecht is.
Overigens had deze da het over een marge van 1 cm die ze waarschijnlijk niet kon aanhouden, terwijl mijn eigen da het over een marge had van 3 cm.

Ik ben blij dat ze weer goed en wel thuis is  :)
sella

Bericht door sella »

Nu lekker wakker worden, en gaan opknappen.
Ik duim dat de rand goed schoon is en dat alles weg is. Het pootje weer mooi heelt en ze nog een hele poos een happy de pappy meiske kan zijn.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Inmiddels is ze veel meer bij kennis. Ze heeft gisteravond al wat gedronken en gegeten en vanochtend weer. Ze neemt gelukkig goed haar rust. Manlief heeft vannacht bij haar geslapen en ze heeft de hele nacht doorgeslapen, slechts twee keer wakker geworden om dichter op mijn man te gaan liggen  :-*

Ik heb het verband er vanmorgen afgeknipt, het was verzakt dus dan lijkt het alleen maar aan de wond te trekken ipv goed te doen.
Het ziet er netjes uit en is inderdaad helemaal dichtgehecht, hopelijk niet te strak, de huid ziet er nogal aangespannen uit... Ze zet niet veel gewicht op de poot.
Er zit onderaan de hechting een klein bultje, hopelijk is dat geen restje van de tumor. Ik ga er vanuit dat het een ontstekingsbultje is en snel wegtrekt.
Ik heb de wond ingesmeerd met groene leem wondpasta en het afgedekt met vetflex. Wat is dat toch fijn spul.

Hopelijk geneest het goed en blijft de huid niet te strak staan. Nu nog afwachten op de randcontrole.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 28 jun 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
sella

Bericht door sella »

De duimen blijven draaien voor het meiske :-*
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Dankje  :-*

Het gaat super, ze is al praktisch weer zichzelf, heeft haar zusje al gepest en al  :biggrin2: Maar ze neemt verder wel goed haar rust nog.
Ze zet nu gelukkig ook weer meer gewicht op haar pootje, ze eet, drinkt, poept en plast goed.
Ik ben wat dat betreft heel tevreden  :)
Nu maar hopen dat de randcontrole ook goed is...
sella

Bericht door sella »

Dat duurt een paar dagen helaas. Voor ons was het een dag of 7 :-X Ik hoop dat het voor jullie sneller gaat.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Nog niets gehoord helaas, dus dat wordt na het weekend...
Het gaat goed met onze meis. Ze heeft sinds dinsdag wel moeite met het ophouden van haar ontlasting en dat is nog niet helemaal over, maar gaat wel steeds beter. Plas houdt ze wel gewoon goed op. Haar pootje is ook nog wat dik. Ze voelt zich gelukkig prima en haar temperatuur is ook goed.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik zie nog steeds een bultje zitten, ik hoop maar dat dat geen achtergebleven deel van de tumor is :-\
sella

Bericht door sella »

Het is geen opgezet weefsel van het opereren?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Daar lijkt het voor mijn gevoel niet op, maar ik kan het natuurlijk mis hebben, het kan ook een ontstekingsbultje zijn, maar het is echt een klein stevig bultje, geen algemene zwelling van het operatiegebied. Hopelijk is het toch iets van opgezet weefsel of een kleine ontsteking en trekt het gauw weg.

Ze heeft trouwens ook een flinke bult in haar nek, waar een injectie is gezet.. Het wegtrekken daarvan duurt wel lang vind ik.
En zou er dan zo lomp geprikt zijn ofzo, dat er zo'n grote bult ontstaat...
Sowieso vond ik het dit keer minder prettig gaan, ook toen ze werd opgehaald voor de operatie tilden ze haar aan haar rug- en nekvel omhoog  :(
sella

Bericht door sella »

Er kan net verkeerd geprikt zijn qua lokatie en dan heb je een bloedinkje. Dat geeft de bult.
Ik heb ook een hard raar bultje in het litteken van Buffel, dat is een reactie op de hechting. Ik neem aan dat het wat vroeg is voor bij jullie.
Het kan ook talg zijn door de narcose en wat problemen met ontgiften.
Laten we maar hopen dat het dat is.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ja, dan zal er wel heel verkeerd geprikt zijn, want het is ongeveer een goflbal in haar nek  :(

Het bultje bovenaan de hechtingen wordt denk ik wel kleiner nu. Helaas heeft ze vannacht de wond helemaal afgelikt en die is dus geirriteerd. Gelukkig is het niet open gegaan.
Dat krijg je ervan als je eindelijk een rustig nachtje wilt zonder dat er steeds 32 kilo op je gaat liggen  8) Ik dacht dus dat dat nu wel kon, aangezien ze er eerder geen aandacht aan had besteed, maar helaas.

We hebben nog geen uitslag.
sella

Bericht door sella »

Daar ben ik ook ingetrapt hoor, hij kijkt er niet naar, ik liep op mijn tandvlees en wilde doorslapen dus in de bench, toen alles helemaal roodgeschuurd.
Gelukkig wat het met de traumeelgel weer roze voor we die middag bij de da voor controle moesten :-[
Ze zijn dus wel onder de indruk van ons uh uh als ze willen likken of schuren. Nu is het schuren echt voorbij gelukkig.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Haha, nou gelukkig ben ik dus niet de enige die erin trapt  8) Ik ben echt aan slaap toe, maar dat wil zo mooi niet lukken.
Ik denk inmiddels dat ze de hechtingen er uitgetrokken heeft gisternacht, want toen ik vanochtend van dichtbij nog eens goed keek, zonder klei erop, zag ik de draadjes niet meer, ze waren al moeilijk te zien, maar nu zag ik er nog maar 1 en de wond was toch wel iets geweken gisteren... Maar het is nu weer mooi roze en het gaapt niet, dus ik ga er vanuit dat dat wel goedkomt. Vannacht ging het uiteraard weer super, ze heeft er niet naar gekeken en heerlijk geslapen (zij wel  :P).
Fijn dat Buffel niet meer schuurt. Betekent dat dat jij weer aan je nachtrust toekomt?

Ik heb zojuist de kliniek gebeld en de assistente vertelde me dat de uitslag nog niet helemaal binnen was en dat de da het nog wilde overleggen met collega's... Het wordt vrijdag dat ik meer hoor. Dat ze nog wil overleggen met collega's klinkt mij niet zo positief in de oren  :(  En hoe kan een uitslag nou maar half binnen zijn, ze hoeven toch alleen maar te kijken of de cellen aan de rand kwaadaardig zijn? Ik heb er helemaal de zenuwen van  :-X
sella

Bericht door sella »

Ik weet het niet vrouw, soms overleggen ze dingen die niet helemaal duidelijk zijn en hoe het dan het beste behandeld kan worden.
Buffel laat me ongeveer 3 uur achter elkaar slapen en dan moet ik weer smeren. Maar goed ik slaap daarna weer snel, dus ik ben minder kapot dan ik was.

Plaats reactie